Hermann Mark Christian sau o voce aproape singulară în
noianul de slugi și de complici ai lui Florea și Maior din CL, cu afaceri sau
nu prin primărie în schimbul votului pentru penali
Episodul nesimțirea lui Maior, ins care nu cunoaște
legile, dar căruia borfașii din primărie îi fac imagine de om bun la toate prin
gașca lui Căptană și inepții din presă și rudele din birourile de presă ale
primăriei. Asta până la condamnarea meritată din dosarul ASA, nu? Așteptăm și
răspunsul DNA la amenințare martor cu procese și șantajare prin convocare la
poliție pe dosare pentru care un nimeni ar putea lua 1-5 ani de pușcărie pentru
inducerea în eroare a organelor de anchetă.
În luna
Septembrie al anului 2013 Agenţia Naţională de Integritate (ANI) a dat
publicităţii un raport în baza căruia s-a anunţat constatarea stării de
incompatibilitate şi al conflictului de interese în care se afla numitul Maior
Sergiu Claudiu în perioada iulie 2013 –
aprilie 2014, întrucât în timpul exercitării mandatului de consilier
local în cadrul Consiliului Local Municipal Tîrgu Mureş în anul 2012 pe durata
mandatului 2012-2016 în calitate de persoană fizică autorizată a încheiat cu
Primăria Municipiului Tîrgu Mureş un “contract de prestări servicii” în valoare
totală de 35.840 lei, prin P.F.A MAIOR SERGIU CLAUDIU, încălcând astfel
dispoziţiile Art. 90 alin. (1) din Legea nr. 161/2003 şi Art. 75 din Legea nr.
393/2004.
Legea nr.
161 din 2003 privind privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în
exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri,
prevenirea şi sancţionarea corupţiei
SECŢIUNEA a 4-a, Incompatibilităţi privind aleşii locali, Art. 90 alin
(1):
“Consilierii
locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte,
director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de
administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de
acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat sau cu capital
majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ- teritoriale nu
pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de
lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile
administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile
autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului
local sau judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de
consiliile locale sau consiliile judeţene respective.”
RAPORT DE
ACTIVITATE Hermann Mark Christian – consilier local al Municipiului Tîrgu
Mureș
Pagina 17
La data de 1 martie 2016 prin sentinţa
judecătorească rămasă definitivă, emisă sub Nr. 581/2016 (dosar de judecată nr.
328/43/2013), Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) prin decizia pe care a
pronunţat-o a menţinut raportul de evaluare întocmit de către inspectorii
Agenţiei Naţionale de Integritate și pe cale de consecinţă Maior Sergiu Claudiu
pe fondul conflictului de interese existent a fost declarat incompatibil, fiind
totodată dispusă şi măsura de interzicere a ocupării unei funcţii publice sau
demnități alese pe o perioadă de 3 ani.
Ca urmare a deciziei instanţei supreme Maior
Sergiu Claudiu a fost nevoit să demisioneze din funcţia de consilier local şi
din funcția de viceprimar. Însă imediat după demisia din funcţia de viceprimar,
primarul municipiului a încheiat cu Maior Sergiu Claudiu un contract de muncă
pe perioadă determinată în baza unei dispoziţii de primar emise conform Art. 66
din Legea 215/2001 a Administraţiei Publice Locale, numindu-l pe Maior Sergiu
Claudiu în funcţia de “consilier personal al primarului” , deci în aceeași
funcție față de care care s-a constatat conflictul de interese, raportat la
statutul de consilier local.
Prevalându-se de calitatea de “consilier
personal al primarului”, Maior Sergiu Claudiu a continuat să își exercite competenţele înr-o formă identică a
unei funcţii / demnități publice, prezentându-se în aceeaşi postură de factor
decizional şi „lider suprem” al orașului, ca fiind o persoană de neatins,
aflată deasupra legii, cu aceeași autoritate pe care o exercita în calitate de
viceprimar, antemergător pronunţării sentinţei privind constatarea
incompatibilității, ducând în derizoriu sancțiunea interdicţiei de a ocupa o
funcţie sau demnitate publică. În acest sens, de la momentul dobândirii
funcţiei de “consilier personal al primarului” până la momentul prezent și-a
exercitat direct și nemijlocit influenţa asupra actului decizional respectiv
asupra aducerii la îndeplinire al actului administrativ public pe latura
executivă (semnând acte administrative, inclusiv documente cu impact bugetar),
conducând și dirijând un întreg aparat executiv din cadrul instituţiei
Primăriei Municipiului Tîrgu Mureş.
Din aceste motive mi-am exprimat în repetate
rânduri dezacordul față de situația în care o persoană incompatibilă care
deține o funcție strict contractuală, și a cărei atribuții și competențe se
rezumă strict la consilierea primarului, să se așeze de fiecare dată la aceeași
masă de dezbateri cu consilierii locali aleși în mod legitim, să ia cuvântul și
să
RAPORT DE
ACTIVITATE Hermann Mark Christian – consilier local al Municipiului Tîrgu Mureș
Pagina 18
influențeze
cursul actului decizional, făcând uz de aceleași drepturi pe care le dețin
aleșii locali și funcționarii publici. În mod regretabil însă majoritatea
consilierilor locali nu s-au arătat deranjați de încălcarea principiilor integrității
funcției publice și elective, formând un paravan în jurul persoanei în cauză.
Deasemenea am denunțat caracterul nelegal și
imoral al denaturării scopului contractual în ceea ce privește contractul
încheiat de municipiu pentru servicii de
publicitate, prin care din banii publici alocați la bugetul Municipiului Tîrgu
Mureș, capitolul „Servicii de publicitate – promovarea imaginii Municipiului
Tîrgu Mureș și al Consiliului Local” –
sume care se ridică la cuantumul de 2.000.000 lei! – 80 % din anunțurile publicitare plătite din
bani publici să servească de fapt la promovarea imaginii și al cultului
personalității a unei persoane declarate incompatibile care are interdicția de
a ocupa o funcție sau demnitate aleasă, eclipsându-l aproape în totalitate pe
primar (reprezentantul legal al municipiului) în aparițiile în spațiul public
și mediatic. Aceste apariții mediatice excesive reflectă o situație inedită,
din care reiese că practic s-au externalizat atribuțiile și competențele
primarului. Singura nemulțumire sesizată rareori de alți câțiva colegi
consilieri locali a fost doar faptul, că din aceste fonduri nu se alocă bani
deloc pentru promovarea imaginii consiliului local (eu personal însă nu
consider, că ar fi necesar să ne promovăm „imaginea” din banii
contribuabililor, aceasta fiind bazându-se în primul rând pe prestația noastră
în consiliul local).
Datorită faptului, că majoritatea aleșilor
locali acceptă această situație de fapt, concluzia mea este că instituția
consiliului local se confruntă azi cu o amplă criză morală.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.