Fără
surprize, CCR respinge liceul dorit de PSD cadou pentru UDMR. Totuși, DNA, o
anchetă pentru destinația a 1,5 milioane de lei bani publici care urmau să fie
folosiți sau au fost folosiți pentru amenajare liceu maghiar?!
Târgu-Mureșul
nu se dezminte, ca fiind locul de unde pornesc toate nenorocirile etnice și
interesele la fel de etnice. Liceu maghiar, inventat de un pesedist, Someșan,
ilegal, dar cu cheltuiala legală care trebuia să fie 1,5 milioane de lei din
banii târgumureșenilor (vezi stenograma ședinței CL) ! La ce neterminat trebuiau să ajungă aproape 400.000 de
euro?! Cum e oraș etnic și cum singurul maghiar constructor cu nevastă la IȘJ
nu mai era în grațiile românașilor, ia căutați vreun român PNL/PDL, din
camarila inculpaților români din primărie sau din sectă care trebuia să umfle
banii și să raporteze munca reală.
9.03.2018
În ziua de 19 martie
2018, Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.a) teza
întâi din Constituție şi al art.11 alin.(1) lit.A.a) şi art.15 din Legea
nr.47/1992 privind organizarea şi funcționarea Curții Constituţionale, s-a
pronunțat, în cadrul controlului anterior promulgării, asupra obiecției de
neconstituționalitate a dispozițiilor Legii pentru înființarea Liceului
Teologic Romano-Catolic II. Rákóczi Ferenc, sesizare formulată de un număr de
66 de deputați, aparținând grupurilor parlamentare al Partidului Național
Liberal şi al Partidului Mișcarea Populară.
În urma deliberărilor,
Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate
formulată și a constatat că Legea pentru înființarea Liceului Teologic
Romano-Catolic II. Rákóczi Ferenc este neconstituțională.
În motivarea soluției
pronunțate, Curtea a reținut că dreptul de a dispune cu privire la înfiinţarea,
desfiinţarea, fuziunea sau divizarea unităţilor de învăţământ de stat,
confesional şi particular, preuniversitare, aparține autorităţilor
administraţiei publice locale, cu avizul conform al inspectoratelor şcolare.
Operaţiunea juridică se circumscrie domeniului de reglementare al actelor cu
caracter infralegal, administrative, și nu corespunde finalităţii
constituţionale a activităţii de legiferare, care presupune reglementarea unei
sfere cât mai largi de relaţii sociale generale, în cadrul şi în interesul
societăţii.
În cadrul controlului,
Curtea nu a analizat legea criticată prin raportare la dreptul cetățenilor aparținând
minorităților naționale de a învăța în limba lor maternă și nici oportunitatea
înființării unității de învățământ, ci, constatând că legea criticată dispune
cu privire la înființarea unei persoane juridice, deci având caracter
individual, Curtea a reținut încălcarea principiului separaţiei puterilor în
stat, prevăzut de art.1 alin.(4) din Constituţie, a principiului egalităţii în
drepturi, prevăzut de art.4 alin.(2) şi art.16 alin.(1) şi (2) din Constituţie,
şi a rolului Parlamentului, prevăzut de art.61 alin.(1) din Constituţie. Mai
mult, autoritatea legiuitoare a încălcat sfera de competenţă a autorităţii
executive locale, care se bucură de protecția constituțională a principiului
autonomiei locale, prevăzut de art.120 alin.(1) și art.121 alin.(1) și (2) din
Constituţie.
Decizia este definitivă
și general obligatorie și se comunică Președintelui
României, președinților
celor două Camere ale Parlamentului şi prim-ministrului.
Argumentele reținute în
motivarea soluției pronunțate de Plenul Curții Constituţionale vor fi
prezentate în cuprinsul deciziei, care se va publica în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Compartimentul Relații externe, relații cu
presa şi protocol al Curții Constituționale
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.