luni, 9 iulie 2018

Șantajul românesc a dat roade: Kovesi pleacă!

Șantajul românesc a dat roade: Kovesi pleacă!
Cum nu putem vorbi decât de un șantaj etern și televizat al condamnaților definitivi și al trimișilor în judecată eminamente români avem, azi, o lovitură românească împotriva unei instituții a statului român. Kovesi trebuie să plece, pentru că unii sunt supuși unui șantaj cu ANAF, unui șantaj cu televiziunile infractorilor români,  pentru că șantaj cu suspendarea președintelui, șantaj cu pensionarii cărați de condamnații care se dau români ai PSD la diverse mitinguri. Gașca de condamnați și trimiși în judecată și idioții pușcăriași sau condamnați în prima instanță, victimele în ghilimele ale DNA-ului harnic, cel al lui Kovesi, pot să exulte. Imaginea lor de infractori români poate fi reparată, doar ei au fost trimiși în judecată sau condamnați...politic!  Succes, escrocilor, la reparat imaginea și extern, un pic de campanie la televiziunile infractorilor români și niște șantaj și se rezolvă și acolo! Doar ați rezolvat codul penal în favoarea infractorilor români care conduc România, ce mare lucru un șantaj extern la 100 de ani de la unirea unor provincii cu miticii de la București care au România lor, penală ?!
P.S. Ghici sub ce șef DNA s-a lucrat, în sfârșit, la Târgu-Mureș, la dosarele etnicilor români? Kovesi egal activitate adevărată la DNA Târgu-Mureș, ceea ce spune ceva despre dosarele făcute și nefăcute de inșii cu rudele angajate apoi în primărie și de alte specimene cu avere și pensii fabuloase!


Discurs Laura Codruța Kovesi - final de activitate în calitate de procuror șef al DNA

Bună ziua
După cum știți, președintele României a emis decretul de revocare din funcția de procuror șef al Direcției Naționale Anticorupție, așadar mandatul meu încetează astăzi.

Am fost procuror șef al DNA pe o perioadă de 5 ani și tot ceea ce am realizat sau nu am realizat în acest mandat, găsiți într-un scurt raport care va fi publicat pe site ul DNA.
Indiferent ce spun eu sau ce spun alții despre DNA, indiferent ce spun cifrele, care nu mint, cu adevărat importantă este că DNA a dovedit că nimeni nu este deasupra legii.

În ceea ce privește procedura de revocare a procurorului-șef DNA, vă reamintesc că propunerea de revocare nu a întrunit condițiile prevăzute de lege. CSM a dat un aviz negativ. Am dovedit în fața Secției de procurori că motivele din propunerea de revocare o parte nu sunt reale și o parte au fost neîntemeiate.
Decretul de revocare emis de președintele României lasă un mare semn de întrebare: Vă exista o subordonare discreționară a procurorilor șefi față de ministrul justiției?
Nu comentez decizia Curții Constituționale. Arăt doar că motivarea sugerează că procurorii ar putea fi subordonați politic și o clarificare rămâne în continuare necesară.
Despre mine vă pot spune că am luat act de decretul de revocare din funcția de procuror șef al DNA și de astăzi nu voi mai lucra în DNA. Voi rămâne procuror.
Aș dori să adresez un mesaj colegilor DNA cu care am lucrat și pe care i-am reprezentat în ultimii 5 ani. Dar și celorlalți procurori din România, cu care am lucrat timp de 6 ani în calitate de Procuror General.
Vă mulțumesc tuturor pentru curajul vostru, pentru profesionalism. Pentru rezistența și dârzenia cu care ați mers înainte, indiferent de faptul că am fost atacați în mod nedrept, umiliți în fața societății și a familiilor, târâți în noroi, fără posibilitatea de a răspunde altfel decât cerând CSM-ului să apere adevărul.

Noi toți știm că în ultimii 5ani DNA a obținut și alte rezultate, care nu sunt statistici:
1. DNA a demonstrat că legea este egală pentru toți și că nimeni nu este prea puternic pentru a se sustrage din fața legii. Procurorii independenți au făcut investigații față de persoane care păreau de neatins, indiferent de funcție și de averile pe care le aveau
2. Am contribuit prin anchetele noastre la conștientizarea societății cu privire la gravitatea fenomenului corupției.

Iar ceea ce am reușit, în primul rând, stimați colegi, a fost să arătăm că instituțiile publice din România pot funcționa eficient, legal și, mai ales, că DA, Corupția poate fi înfrântă!

Nu, episodul de azi NU este o înfrângere. Modul brutal în care se forțează schimbarea legislației de ceva timp arată că vor protecție pentru trecut, prezent și viitor. Acum societatea știe asta, de la dumneavoastră, cei din DNA.

Plecarea mea dintr-o funcție înseamnă puțin atâta vreme cât nici eu nici dumneavoastră nu abandonăm.

După 6 ani la conducerea Parchetului General și încă 5 ani, 1 lună și 24 de zile la conducerea DNA vă spun că nimic nu poate fi pus în balanță față de continuarea acestei lupte, căci ea este una pentru apărarea societății de infractori periculoși.

Da, sistemul judiciar trece printr-un moment mai dificil. Toți știm asta, căci toți am văzut ce va mai rămâne din legile penale ale țării. Am văzut forma adoptată în Parlament, am reacționat și noi cu observații, și Înalta Curte, CSM-ul, Parchetul General, dar dincolo de opiniile profesionale, este de bun simț să observăm că în acest moment voința politică nu este pentru o justiție eficientă ci pentru blocarea justiției și a anchetelor.

Noi procurorii nu putem duce o luptă politică. Ne interzice legea. Pledoaria noastră este pentru o legislație stabilă. Pledoaria noastră este pentru o legislație în care procurorii să fie independenți.

Independența procurorilor este o valoare incoruptibilă.

DNA este o instituție matură, care și-a îndeplinit rolul de a lupta cu corupția la nivel înalt așa că NU abandonați. Continuați să vă faceți treaba.

Le mulțumesc tuturor celor care ne-au susținut în activitate. Le mulțumesc și celor din sistemul judiciar, colaboratorilor instituționali din România sau parteneri instituționali.

Nu în ultimul rând am un mesaj pentru societate, pentru cetățenii României:
Corupția poate fi învinsă. Nu abandonați.

Vă mulțumesc pentru atenție!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.