marți, 7 august 2018

Consiliul concurenței se laudă cu o anchetă cornul și laptele. Pe când una și la Mureș?


Consiliul concurenței se laudă cu o anchetă cornul și laptele. Pe când una și la Mureș?
Pentru că mecanismul e simplu, brutarul din Reghin care câștigă nu face nimic sau cel mult face, mai rar, transportul și furnizorul real e un brutar din ….Turda! Nu sună dubios, Consiliul concurenței că un brutar ia marfa de la alt brutar, acela o cară pe firmele lui (că are mai multe, cu acționariat identic!), după care băiatul din Reghin decontează la CJM? Atenție, afacerea cu intermediari e identică și în alte județe, cuplul Turda-Reghin primind și alte județe de…rezolvat! Consiliul concurenței, ceva deranj?!
Remember:


În atenția DNA Târgu-Mureș, afacerea corn la școli fără firma reghineană intermediar!



În atenția DNA Târgu-Mureș, afacerea corn la școli fără firma reghineană intermediar!
De foarte multe ori, pe ambalajul cornurilor oferite  gratis elevilor mureșeni, prin contractul de la baronul Dobre al CJM, lipsea numele firmei câștigătoare de licitație! Transportul real sau imaginar trebuia să fie asigurat de firma reghineană, dar transportul este înlocuit acum de transport pe altă firmă, care e dublura primei firme din Turda! Așadar, brutarul din Turda face cornul, brutarul din Turda cară cornul și firma in Mureș, intermediarul, dispare! Reghineanul e doar fațada, e firma care cunoaște gașca din CJM?! Foarte interesant este că înțelegerea reghineanului e cel puțin pe hârtie valabilă și la Sălaj, semn de aranjament! DNA Târgu-Mureș, cauți niscaiva escrocherii la Consiliul Județean Mureș și la firma reghineană?! Afacere Mureș, Sălaj, Arad și cine mai știe!
Demență pentru corn în Sălaj!
Surpriză la un participant la afacerea corn pentru elevi. Firma  are subcontractant exact firma cu acționariat și adresă identică, plus că, exact ca la Mureș, apare un transportator, în realitate tot un brutar! Dovadă unor golănii? DNA, vezi așa-zisul subcontractant și abonamentul reghinenilor care nici măcar nu mai transportă așa cum s-au angajat cornurile? O sfântă hoție  românească? DNA, atenție la eventualele golănii!

Mega-afacere și cu mere pentru prestatorii de cornuri pentru elevii mureșeni! DNA, ceva emoții pentru intermediar și brutar?!



Mega-afacere și cu mere pentru prestatorii de cornuri pentru elevii mureșeni! DNA, ceva emoții pentru intermediar și brutar?!
O firmă turdeană produce, ambalează și transportă cornuri pentru elevii mureșeni, deși la baronul Dobre apare o firmă intermediară pentru transport,  din Reghin, schemă clasică la afacerile firmelor din afara județului prin firme care… cunosc pe cine trebuie la CJM.  Firma cu pricina e de fapt tot cea care a ajuns să distribuie…mere! Brutarii din Turda au ajuns să distribuie și mere, cel puțin în Sibiu.


Turda news, zicere, excelent materialul lui Gelu Florea!
O firmă din Turda, care câștigă frecvent licitații pentru distribuția de cornuri sau mere pentru elevi, a câștigat licitația pentru livrarea merelor pentru elevii din județul Sibiu. Este vorba de societatea Logistic Media Pop Art SRL, care are sediul pe strada Ștefan cel Mare nr. 4. Societatea este înființată în noiembrie 2014, însă realitatea din spatele afacerii este una cu semne de întrebare.
Societatea are aceeași locația precum alte societăți, care au avut în spate aceeași acționari, care au câștigat multe licitații pentru distribuirea cornului și merelor pentru elevi, în diverse județe din țară, iar apoi activitatea s-a transferat brusc pe alte societăți.
Logistic Media Pop Art SRL îi are ca acționari pe Pop Ana (90%) și Pop Andrei (10%). În aceeași locație, în 2013 s-a înființat o societate cu o denumire aproape identică: Media Pop Art SRL.
Firmă după firmă, cu aceeași afacere! Schimbarea firmei ascundea scandalurile!
Media Pop Art SRL are aceeași structură de acționariat ca și Logistic   Media Pop Art SRL. Media Pop Art SRL apare cu mai multe mențiuni în Centrala Incidentelor de Plăți, pentru emiterea unor documente de plată (cambie, bilet la ordin etc), care au fost refuzate la plată, din lipsa banilor. În 2014, Media Pop Art a avut o cifră de afaceri de 7.679.457 lei, un profit de 11.445 lei și datorii totale de 4.734.141 lei, iar creanțele se ridicau la 2.349.085 lei. Media Pop Art SRL a fost implicată într-un scandal imens, după ce într-un corn livrat elevilor din județul Satu Mare a fost descoperită o... lamă de bărbierit!
Citește și:
Scandalos: Lamă descoperită într-un corn furnizat elevilor, produs de o firmă din Turda!
Înaintea Media Pop Art SRL, activitatea s-a desfășurat pe alte firme, care aveau același sediu și aceeași activitate!
Inițial, activitatea s-a derulat prin intermediul firmei Bampan Impex SRL. Societate care a câștigat numeroase contracte de furnizare de cornuri pentru elevi, în diverse județe din țară. Totul a funcționat ”ca uns”, până au apărut reclamațiile. În acel moment, firma a fost înlocuită cu o alta: Farkas Trans SRL. Însă, se schimbase doar emblema, nu și fabrica propriu-zisă.
Citește și:
Strategie împotriva neregulilor din programul "Cornul": a băgat "pe felie" o altă societate!
În septembrie 2012 și noua societate, Farkas Trans SRL, a fost implicată într-un mega-scandal, după ce la o școală din sectorul 2 București s-au depistat cornuri cu materiale textile în ele! La vremea respectivă, a ieșit scandal mare, iar cei de la Primăria sectorului 2 spuneau că vor face demersdurile necesare pentru a interzice participarea la alte licitații a celor de la Farkas Trans SRL, acuzați că pun în pericol sănătatea copiilor!
"Îmi pare rău pentru cele întâmplate, şi noi ne-am speriat când am auzit. Contractul de livrare corn a fost sistat de Primăria sectorului 2. Nu a reziliat, până ce vin rezultatele de la laborator pentru ceea ce s-a găsit în corn. Noi am verificat şi este vorba despre puf provenit de pe banda de pânză, de rulare, pe care se transportă aluatul pentru cornuri. Apariţia acestui puf se datorează faptului că toate utilajele sunt noi, achiziţionate recent. În ceea ce priveşte problemele constatate cu ambalarea cornurilor şi acestea se datorează tot utilajelor noi, insuficient reglate, care taie pungile în care sunt puse cornurile", a motivat directorul general al societăţii turdene, Marinel Pop, la vremea respectivă.
Citește și:
Firma turdeană care distribuie cornuri elevilor, implicată într-un nou scandal! S-au găsit fire de material textil în cornuri!
Pentru ca afacerea să continue, sub un alt paravan, în anul 2013 a fost înființată o nouă societate, Media Pop Art SRL. Care funcționează la aceeași adresă, cu aceeași oameni, făcând practic aceeași producție. La rândul ei, și noua societate a câștigat o puzderie de contracte în mai multe județe din țară, indiferent că e vorba de Satu Mare, Bistrița sau alte județe. Iar acolo unde nu a câștigat, cum e și cazul județului Arad, a apărut din neant drept producătorul cornurilor livrate de societatea care câștigase, de fapt, licitația! Ceea ce denotă faptul că acționarii au pe cineva în spate, cu proptele serioase.
În județul Mureș, de exemplu, licitația a fost câștigată de o societate din Reghin, SC Grandpan Dor. Numai că, în realitate, producția și distribuția i-a revenit societății... Media Pop Art SRL din Turda!
Un jurnalist din Mureș s-a prins de această ”afacere” și a dat totul în vileag. ”Sunând la firma turdeană s-a confirmat afacerea: producătorul de cornuri reghinean distribuie cornurile producătorului turdean, iar doamna cu informațiile se mira cum se știu informațiile, pentru că erau...confidențiale!”, spune Florentin Deac pe blogul său. Dar, oricum, nu e singurul caz!
Am anticipat mecanismul afacerii!
În martie 2015, am anticipat mecanismul, deși la vremea aceea nu știam de înființarea noii societăți, Logistic Media Pop Art SRL. Iată ce menționam atunci, după un nou scandal în care a fost implicată societatea Media Pop Art SRL: ”După acest scandal nou, cu siguranță ”istoria” se va repeta: acționarii vor pune o altă societate pe post de paravan pentru aceeași afacere, licitațiile se vor câștiga cu duiumul (iar acolo unde nu se câștigă, se obține subcontractarea, pe căi numai de ei știute), iar când sănătatea copiilor va fi pusă din nou în pericol, cu cine știe ce mizerii descoperite în cornuri, se va relua totul de la capăt! Pentru că, din câte se pare, ”proptelele” sunt extrem de puternice!”.
Nu este exclus ca procedura să se repete din nou, întrucât în octombrie 2015, societatea Logistic Media Pop Art SRL a fost implicată și ea într-un scandal, în județul Bihor, după ce mii de cutii de lapte pentru elevi au fost retrase, după ce s-a descoperit că laptele era stricat!
”Firma care a distribuit laptele a fost amendată cu 10.000 de lei de Protecţia Consumatorului.
Totodată, responsabilii de la Consiliul Judeţean Bihor şi de la Direcţia de Sănătate Publică au început o anchetă în acest caz, iar până în prezent s-a stabilit că laptele era în termenul de valabilitate, astfel că se suspectează că a fost ţinut în condiţii improprii de către distribuitor.
Producătorul laptelui cu probleme este firma Olympus Braşov, iar distribuitorul este Logistic Media Pop Art SRL”, menționează siteul jurnalulromanesc.at.
Cine se ascunde, de fapt, în spatele acestei afaceri?
Mecanismul arătat indică cu certitudine faptul că, dincolo de scandalurile în care sunt implicate firmele care se ”rotesc” și care, de fapt, au aceeași activitate, respectiv încasarea banului public prin programe de genul ”Laptele și cornul” sau ”Mere pentru elevi”, se ascunde interese nebănuite și ”proptele” greu de imaginat.
Firmele în spatele cărora s-a descoperit același acționariat, încasează de ani de zile milioane de lei, din banul public, în cadrul unor programe de acest gen. Cu o regularitate deja obișnuită, firmele au fost implicate în diverse scandaluri, pentru probleme găsite în ceea ce privește respectarea contractelor și a condițiilor calitative impuse de o astfel de activitate, mai ales că la mijloc este vorba de copii. Cu toate acestea, chiar dacă în urma scandalurilor s-au luat unele măsuri împotriva societăților implicate, toate cu aceeași adresă și acționariat, imediat apărea o nouă societate, cu aceeași adresă și acționariat, care apoi intra pe această piață și câștiga licitațiile pe bandă rulantă, deși avea câteva luni de la înființare!
Ceva ”pute” de la o poștă! Poate face cineva lumină în acest caz?! Ce se ascunde în spatele acestei mega-afaceri?! Va putea descifra DNA-ul ițele unei afaceri atât de îmbârligate?! Cazurile sunt nenumărate, ”șmecheriile” folosite sunt diverse, însă rezultatul e același: firma din Turda cu acționari din Cluj, câștigă licitație după licitație și încasează milioane de lei, pe bandă rulantă! La o simplă investigație, pe fiecare societate în parte și a scandalurilor care le-au generat, scoate la lumină situații aproape inimaginabile! Cine protejează, atât de tare, această afacere?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.