marți, 15 noiembrie 2011

ITM o are mică. Ocaua!


Vă este cunoscut, probabil, că mă judec cu fostul angajator, după o concediere teleghidată şi în folosul unor inşi de la putere, discriminatorie, angajatorul păstrându-şi rubedeniile pe post şi concediind cu... nume şi prenume, obţinând încă din martie, pe CCM, sentinţa favorabilă cu salariile şi sporurile cuvenite pe ultimii 3 ani şi neplătite! Înainte de proces, însă, m-am adresat, din postura de angajat, ITM-ului Mureş, cerându-i control la Cuvântul liber şi aplicarea normelor legale în ceea ce priveşte salariul pe studii superioare, plata vechimii -conform legii - şi a fidelităţii şi constatarea concedierii planificate, cu nume şi prenume. Cum ITM se mişcă ca ochii mortului, controlul a venit la ziar după concediere, iar inspectorii ITM nu au aplicat măsuri reparatorii în ceea ce mă priveşte, mai mult, trimiţându-mă să mă... judec. Actul de mai jos nu este parte în dosar, aşa că îmi permit să îl public. Se poate spune, deci, că drepturile mele în calitate de angajat nu au fost respectate de ITM, care ajunge în control exact după concediere, fapt pentru care am şi sesizat mai sus, adică la Bucureşti. Ca o ciudăţenie, răspunsul nu a venit în termenul prevăzut în Ordonanta Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare (30 de zile), dar legislaţia mai spune că în situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevazut la art. 8 cu cel mult 15 zile. De ce ar fi nevoie de o prelungire a cercetării unui caz semnalat ITM încă din august 2010 şi recunoscut ca fiind în favoarea mea şi prin decizia din martie de la Tribunal? Întrebarea care trebuie pusă este doar cum un angajat care semnalează o neregulă nu este apărat de instituţia care trebuie să facă ordine, aşa cum se procedează la ziare mari, ca Adevărul, Evenimentul zilei, la Realitatea etc. După controlul care a găsit ce a găsit şi care a evitat să găsească alţi salariaţi cărora nu li se plătesc toate drepturile legale cuvenite şi care astfel, nu plătesc impozite la valoarea corectă, am parte şi de un răspuns care uită să ajungă? Spre binele celor implicaţi, ar fi de aşteptat să nu se încerce vreo manevră politică şi muşamalizarea cazului, el fiind deja în atenţia unor publicaţii şi organizaţii profesionale!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.