Aeroportul
Târgu-Mureș pute a hoție!
http://supervizor.ro/buxxa-doua-tepe-de-100-000-euro-pentru-aeroportul-transilvania-contract-de-inchiriere-a-unui-grup-social-pana-in-2023
Numai DNA nu pricepe
nivelul escrocheriilor în perioada fiecărui neterminat care a condus
aeroportul!
Înfiinţată în anul 2001
şi deţinută de ungurii Attila PALL (împlineşte 44 de ani luna viitoare) şi
Eva-Monika TANKO (38 de ani împliniţi ieri), societatea BUXXA SRL Gheorgheni
(CUI: 14223665) a făcut cunoştinţă cu Legea 85 (varianta 2006) în mai 2010, la
cererea Fiscului.
În raportul privind
cauzele insolvenţei, administratorul judiciar MANAGEMENT REORGANIZARE LICHIDARE
IAŞI SPRL (Corneliu MITITELU) preciză că “faptele numiţilor Pall Attila şi
Tanko Eva-Monika, în calitate de administratori statutari ai debitoarei, se
încadrează în condiţiile de atragere a răspunderii personale prevăzute de
art.138, alin.1 lit.d dinLegea 85/2006″.
Deşi firma a raportat
la finalul anului 2009 datorii totale de 4,62 milioane lei, iar la sfârşitul
lui 2010 de 6,68 milioane lei, masa credală a fost de numai 247.548,12 lei, iar
aceste datorii au fost achitate “din numerarul existent în contul său bancar“,
după cum susţine administratorul judiciar, motiv pentru care nu s-a mai solicit
atragerea răspunderii personale a administratorilor.
Insolvenţă… cu ieşire
pe Aeroportul Târgu Mureş
După pronunţarea
sentinţei de închidere a procedurii de insolvenţă (în iunie 2011), BUXXA SRL a revenit
în funcţiune (putea opta şi pentru radiere), reuşind ca în 2012 să înregistreze
o cifră de afaceri record, de 4,88 milioane lei şi un profit net de 129.296
lei, cel mai mare din istoria firmei. Interesant este faptul că încă din
ianuarie 2011, înainte de a ieşi din insolvenţă, a încheiat un contract “de
închiriere şi prestări servicii” cu AEROPORTUL TRANSILVANIA – TÎRGU MUREŞ RA
(CUI: 4276000). Astfel, BUXXA SRL Gheorgheni a deschis o aşa-zisă agenţie de
închirieri maşini (rent-a-car) chiar la Aeroportul din Târgu Mureş.
buxxa-15-ani-2015-600
În august 2014 şi în
noiembrie 2014, firma celor doi cetăţeni unguri a mai încheiat două contracte
cu Aeroportul Transilvania, unul de “închiriere” şi celălalt de “închiriere
spaţiu publicitar pe internet“. Promovarea pe site-ul aeroportului a fost aşa
de benefică încât cifra de afaceri a scăzut în 2015 la 541.283 lei, exerciţiul
financiar fiind încheiat cu pierderi de 564.816 lei.
Probabil BUXXA s-a
gândit să împartă pierderile cu AEROPORTUL TRANSILVANIA – TÎRGU MUREŞ RA, aşa
că nu şi-a mai achitat obligaţiile financiare, acestea totalizând 238.421,34
lei la finalul anului trecut. Abia pe 12 mai 2016, creditorul depune la
Tribunalul Harghita cerere de deschidere a procedurii de insolvenţă, aceasta
fiind soluţionată de judecătorul sindic Marcel Romeo ANTONESCU – fost procuror,
peste un milion de lei în conturi.
A doua insolvenţă
devine faliment
Sentinţa de deschidere
a procedurii generale de insolvenţă în Dosarul nr.508/96/2016 a fost pronunţată
după 6 luni, pe 9 noiembrie 2016, iar C.I.I. SUCIU ADRIANA TATIANA a fost
desemnat administrator judiciar provizoriu. Termenul limită de înscriere la
masa credală este 27 decembrie 2016, iar prima Adunare a Creditorilor a fost
convocată pe 18 ianuarie 2017, ora 9:00, la sediul administratorului judiciar
(Tg. Mureş, str. Marton Aron nr.3, ap.3). Următorul termen de judecată este
programat pe 25 ianuarie 2017.
Între timp,
administratorul judiciar a emis un raport privind propunerea de intrare în
procedura simplificată a falimentului, document în care precizează că
“debitoarea nu a predat administratorului judiciar toate actele şi informaţiile
prevăzute la articolul 74 din Legea nr.85/2014, din care să rezulte că
societatea ar avea posibilitatea să-şi continue activitatea după plata
obligaţiilor scadente faţă de creditori” şi “entitatea nu funcţionează la
sediul social declarat la Registrul Comerţului”.
Chiar dacă debitoarea
nu a depus documentele solicitate, ar fi indicat ca Adriana Tatiana SUCIU să
aibă în vedere măcar bilanţul pentru anul 2015, publicat pe site-ul Finanţelor,
demnă de remarcat fiind suma din casă şi conturi (31 decembrie 2015) –
1.121.216 lei!
Alt faliment, alte 3
contracte cu Aeroportul Transilvania
Deţinută doar de
ungurul Attila PALL şi înfiinţată în iunie 2011 (când BUXXA SRL ieşea din
insolvenţă), societatea BUXXA RENT SRL Dileu Nou (CUI: 14223665) se ocupă
teoretic cu “activităţi de închiriere şi leasing cu autovehicule rutiere
uşoare” şi nu a avut niciodată mai mult de un angajat. Cu toate acestea a
încheiat 3 contracte cu AEROPORTUL TRANSILVANIA – TÎRGU MUREŞ RA, pe care nu
le-a respectat.
Conform cererii de
dechidere a procedurii de insolvenţă împotriva BUXXA SRL, depusă de Aeroportul
Transilvania pe 10 mai 2016, condiţiile şi modul de derulare au fost
următoarele:
Contractul de închiriere nr.36/23.09.2011
având ca obiect închirierea unui spaţiu cu destinaţia de bar în cadrul
imobilului deţinut de creditoare. Durata contractului a fost iniţial stabilită
la un an, ulterior fiind prelungită pentru o perioadă de încă doi ani,
respectiv până la data de 23.09.2014. Obligaţia debitoarei era de a achita
contravaloarea chiriei în cuantum de 120 de euro lunar, de a achita
contravaloarea utilităţilor, iar pentru neplata la termen a debitelor erau prevăzute
penalităţi de întârziere în cuantum de 0,1% pe zi. Până la data încetării
contractului, debitoarea a acumulat datorii în sumă de 23.934,46 lei.
Contractul de închiriere nr.
2434/27.04.2012, având ca obiect închirierea spaţiului MIG, avea o durată de 4
ani, respectiv până la data de 27 aprilie 2016. chiria era stabilită la suma de
150 de euro lunar, la care se adăuga TVA, plata penalităţilor, iar în cazul în
care debitele nu erau achitate la scadenţă, penalităţile erau stabilite la un
procent de 0,2% pe zi de întârziere. În baza acestui contract, debitoarea a
acumulat un debit de 29.193,28 lei.
Contractul nr. 35/23.09.2012, având ca
obiect închirierea spaţiului grup social, a fost încheiat iniţial pentru o
perioadă de un an, prelungit ulterior pentru o perioadă de 10 ani si prevedea o
chirie lunară de 400 de euro, la care se adăuga TVA, plata utilităţilor, iar
penalităţile erau stabilite la 0,2% pe zi de întârziere. În baza acestui
contract debitoarea a acumulat un debit în sumă de 93.513,87 lei.
Deşi totalul celor trei
sume este altul (probabil nu sunt incluse penalităţile), creanţa invocată de
creditorul Aeroportul Târgu Mureş este de 242.364,48 lei.
Pentru că firma are
sediul social în satul Dileu Nou, comuna Sînpaul, insolvenţa se judecă la Tribunalul
Specializat Mureş, iar judecătorul sindic care se ocupă de Dosarul
nr.216/1371/2016 este Irina Daniela DUMITRU (venituri salariale de numai 90.205
lei în 2015). Instanţa din Mureş a fost mult mai harnică, astfel că sentinţa de
deschidere a procedurii a fost pronunţată pe 24 iunie 2016, iar pe 16
septembrie 2016 s-a trecut la faliment. Tabelul preliminar al creanţelor,
completat ulterior cu un mic supliment, prezintă o masă credală de numai
365.107,65 lei, în condiţiile în care restanţele menţionate în bilanţul pe 2015
sunt aproape duble.
Dispărute fără urmă: un
Mercedes GLK 204 şi un Vapor Mimoza
În raportul privind
cauzele insolvenţei, administratorul judiciar C.I.I. SUCIU ADRIANA TATIANA
(acelaşi ca la BUXXA SRL) precizează că, la 30 iunie 2016, datoriile firmei
erau de 755.887 lei, creanţele de 333.813 lei iar suma de 123.655 lei figura
“în principal în caseria societăţii“. Documentul menţionat mai precizează că
“În anul 2016, societatea debitoarea a scos din evidenţă un autovehicul marca
Mercedes GLK 204, al cărui preţ de intrare în patrimoniu a fost în valoare de
110.546 lei, fără ca în documentele contabile să se regăsească documentul
justificativ care a stat la baza efectuării acestor înregistrări”, iar “în
inventarul întocmit la data de 31.12.2015, societatea deţinea în patrimoniu un
mijloc fix denumit Vapor Mimoza, la preţ de intrare de 180.120 lei, care la
data de 30.06.2016 nu se mai regăseşte în balanţa contabilă, iar în documentele
financiar-contabile prezentate administratorului judiciar provizoriu nu se
regăsesc documente referitoare la acest bun”.
buxxa-rent-5-ani-2015-600
Administratorul
judiciar, devenit lichidator între timp, mai spune că firma nu a desfăşurat
activitate în acest an şi nici nu face vreo referire la cele 3 contracte
încheiate cu aeroportul sau la vreo activitate derulată în acele spaţii! Dacă
mai luăm în calcul şi faptul că BUXXA RENT SRL a avut un singur angajat,
rezultă că, de fapt, spaţiile închiriate au fost utilizate de BUXXA SRL sau de
vreo altă firmă controlată de Attila PALL.
Fără angajaţi, dar cu 3
magazine
Deşi a dat-o în bară cu
cele două firme, ungurul nu renunţă nici la numele BUXXA, nici la afaceri în
România. În ianuarie 2014, a înfiinţat BUXXA SPORT SRL Gheorgheni (CUI:
32707841), firmă care se ocupă de comerţ cu amănuntul al echipamentelor
sportive, în magazine specializate, dar care nu a raportat activitate pentru
anii 2014 şi 2015. Asociat minoritar (1%), fără atribuţii de administrator,
este Daniel HERLEA (49 de ani).
Attila PALL mai are o
firmă, de data aceasta “în cârdăşie” cu Eva-Monika TANKO (ambii sunt născuţi în
România şi deţin cetăţenie maghiară). Este vorba de HERLEA SPORT SRL (CUI:
27982772), firmă preluată de cei doi în 2014 şi mutată (cu sediul social) la
Gheorgheni (judeţul Harghita), anterior fiind deţinută de Maria HERLEA MOSER
(48 de ani, cetăţenie elveţiană, născută în România).
herlea-sport-5-ani-2015-600
HERLEA SPORT SRL se
declară unic importator şi distribuitor în România al unei mărci de echipament
sportiv (pentru hochei şi patinaj), are 3 magazine (la patinoarele din Braşov
şi Galaţi, precum şi la Gheorgheni), administrează un site care teoretic
funcţionează – fără respectarea legislaţiei în vigoare – şi ca magazin online,
iar în 2015 a înregistrat vânzări de 1,62 milioane lei şi un profit net de
229.309 lei. Iar toate acestea, conform raportărilor de la Finanţe, fără a avea
angajaţi! (sursa foto: facebook.com/AeroportulTransilvania)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.