marți, 6 decembrie 2016

Aeroportul Târgu-Mureș pute a hoție!



Aeroportul Târgu-Mureș pute a hoție!
http://supervizor.ro/buxxa-doua-tepe-de-100-000-euro-pentru-aeroportul-transilvania-contract-de-inchiriere-a-unui-grup-social-pana-in-2023
Numai DNA nu pricepe nivelul escrocheriilor în perioada fiecărui neterminat care a condus aeroportul!
Înfiinţată în anul 2001 şi deţinută de ungurii Attila PALL (împlineşte 44 de ani luna viitoare) şi Eva-Monika TANKO (38 de ani împliniţi ieri), societatea BUXXA SRL Gheorgheni (CUI: 14223665) a făcut cunoştinţă cu Legea 85 (varianta 2006) în mai 2010, la cererea Fiscului.

În raportul privind cauzele insolvenţei, administratorul judiciar MANAGEMENT REORGANIZARE LICHIDARE IAŞI SPRL (Corneliu MITITELU) preciză că “faptele numiţilor Pall Attila şi Tanko Eva-Monika, în calitate de administratori statutari ai debitoarei, se încadrează în condiţiile de atragere a răspunderii personale prevăzute de art.138, alin.1 lit.d dinLegea 85/2006″.

Deşi firma a raportat la finalul anului 2009 datorii totale de 4,62 milioane lei, iar la sfârşitul lui 2010 de 6,68 milioane lei, masa credală a fost de numai 247.548,12 lei, iar aceste datorii au fost achitate “din numerarul existent în contul său bancar“, după cum susţine administratorul judiciar, motiv pentru care nu s-a mai solicit atragerea răspunderii personale a administratorilor.

Insolvenţă… cu ieşire pe Aeroportul Târgu Mureş

După pronunţarea sentinţei de închidere a procedurii de insolvenţă (în iunie 2011), BUXXA SRL a revenit în funcţiune (putea opta şi pentru radiere), reuşind ca în 2012 să înregistreze o cifră de afaceri record, de 4,88 milioane lei şi un profit net de 129.296 lei, cel mai mare din istoria firmei. Interesant este faptul că încă din ianuarie 2011, înainte de a ieşi din insolvenţă, a încheiat un contract “de închiriere şi prestări servicii” cu AEROPORTUL TRANSILVANIA – TÎRGU MUREŞ RA (CUI: 4276000). Astfel, BUXXA SRL Gheorgheni a deschis o aşa-zisă agenţie de închirieri maşini (rent-a-car) chiar la Aeroportul din Târgu Mureş.

buxxa-15-ani-2015-600

În august 2014 şi în noiembrie 2014, firma celor doi cetăţeni unguri a mai încheiat două contracte cu Aeroportul Transilvania, unul de “închiriere” şi celălalt de “închiriere spaţiu publicitar pe internet“. Promovarea pe site-ul aeroportului a fost aşa de benefică încât cifra de afaceri a scăzut în 2015 la 541.283 lei, exerciţiul financiar fiind încheiat cu pierderi de 564.816 lei.

Probabil BUXXA s-a gândit să împartă pierderile cu AEROPORTUL TRANSILVANIA – TÎRGU MUREŞ RA, aşa că nu şi-a mai achitat obligaţiile financiare, acestea totalizând 238.421,34 lei la finalul anului trecut. Abia pe 12 mai 2016, creditorul depune la Tribunalul Harghita cerere de deschidere a procedurii de insolvenţă, aceasta fiind soluţionată de judecătorul sindic Marcel Romeo ANTONESCU – fost procuror, peste un milion de lei în conturi.

A doua insolvenţă devine faliment

Sentinţa de deschidere a procedurii generale de insolvenţă în Dosarul nr.508/96/2016 a fost pronunţată după 6 luni, pe 9 noiembrie 2016, iar C.I.I. SUCIU ADRIANA TATIANA a fost desemnat administrator judiciar provizoriu. Termenul limită de înscriere la masa credală este 27 decembrie 2016, iar prima Adunare a Creditorilor a fost convocată pe 18 ianuarie 2017, ora 9:00, la sediul administratorului judiciar (Tg. Mureş, str. Marton Aron nr.3, ap.3). Următorul termen de judecată este programat pe 25 ianuarie 2017.

Între timp, administratorul judiciar a emis un raport privind propunerea de intrare în procedura simplificată a falimentului, document în care precizează că “debitoarea nu a predat administratorului judiciar toate actele şi informaţiile prevăzute la articolul 74 din Legea nr.85/2014, din care să rezulte că societatea ar avea posibilitatea să-şi continue activitatea după plata obligaţiilor scadente faţă de creditori” şi “entitatea nu funcţionează la sediul social declarat la Registrul Comerţului”.

Chiar dacă debitoarea nu a depus documentele solicitate, ar fi indicat ca Adriana Tatiana SUCIU să aibă în vedere măcar bilanţul pentru anul 2015, publicat pe site-ul Finanţelor, demnă de remarcat fiind suma din casă şi conturi (31 decembrie 2015) – 1.121.216 lei!

Alt faliment, alte 3 contracte cu Aeroportul Transilvania

Deţinută doar de ungurul Attila PALL şi înfiinţată în iunie 2011 (când BUXXA SRL ieşea din insolvenţă), societatea BUXXA RENT SRL Dileu Nou (CUI: 14223665) se ocupă teoretic cu “activităţi de închiriere şi leasing cu autovehicule rutiere uşoare” şi nu a avut niciodată mai mult de un angajat. Cu toate acestea a încheiat 3 contracte cu AEROPORTUL TRANSILVANIA – TÎRGU MUREŞ RA, pe care nu le-a respectat.

Conform cererii de dechidere a procedurii de insolvenţă împotriva BUXXA SRL, depusă de Aeroportul Transilvania pe 10 mai 2016, condiţiile şi modul de derulare au fost următoarele:

    Contractul de închiriere nr.36/23.09.2011 având ca obiect închirierea unui spaţiu cu destinaţia de bar în cadrul imobilului deţinut de creditoare. Durata contractului a fost iniţial stabilită la un an, ulterior fiind prelungită pentru o perioadă de încă doi ani, respectiv până la data de 23.09.2014. Obligaţia debitoarei era de a achita contravaloarea chiriei în cuantum de 120 de euro lunar, de a achita contravaloarea utilităţilor, iar pentru neplata la termen a debitelor erau prevăzute penalităţi de întârziere în cuantum de 0,1% pe zi. Până la data încetării contractului, debitoarea a acumulat datorii în sumă de 23.934,46 lei.
    Contractul de închiriere nr. 2434/27.04.2012, având ca obiect închirierea spaţiului MIG, avea o durată de 4 ani, respectiv până la data de 27 aprilie 2016. chiria era stabilită la suma de 150 de euro lunar, la care se adăuga TVA, plata penalităţilor, iar în cazul în care debitele nu erau achitate la scadenţă, penalităţile erau stabilite la un procent de 0,2% pe zi de întârziere. În baza acestui contract, debitoarea a acumulat un debit de 29.193,28 lei.
    Contractul nr. 35/23.09.2012, având ca obiect închirierea spaţiului grup social, a fost încheiat iniţial pentru o perioadă de un an, prelungit ulterior pentru o perioadă de 10 ani si prevedea o chirie lunară de 400 de euro, la care se adăuga TVA, plata utilităţilor, iar penalităţile erau stabilite la 0,2% pe zi de întârziere. În baza acestui contract debitoarea a acumulat un debit în sumă de 93.513,87 lei.

Deşi totalul celor trei sume este altul (probabil nu sunt incluse penalităţile), creanţa invocată de creditorul Aeroportul Târgu Mureş este de 242.364,48 lei.

Pentru că firma are sediul social în satul Dileu Nou, comuna Sînpaul, insolvenţa se judecă la Tribunalul Specializat Mureş, iar judecătorul sindic care se ocupă de Dosarul nr.216/1371/2016 este Irina Daniela DUMITRU (venituri salariale de numai 90.205 lei în 2015). Instanţa din Mureş a fost mult mai harnică, astfel că sentinţa de deschidere a procedurii a fost pronunţată pe 24 iunie 2016, iar pe 16 septembrie 2016 s-a trecut la faliment. Tabelul preliminar al creanţelor, completat ulterior cu un mic supliment, prezintă o masă credală de numai 365.107,65 lei, în condiţiile în care restanţele menţionate în bilanţul pe 2015 sunt aproape duble.

Dispărute fără urmă: un Mercedes GLK 204 şi un Vapor Mimoza

În raportul privind cauzele insolvenţei, administratorul judiciar C.I.I. SUCIU ADRIANA TATIANA (acelaşi ca la BUXXA SRL) precizează că, la 30 iunie 2016, datoriile firmei erau de 755.887 lei, creanţele de 333.813 lei iar suma de 123.655 lei figura “în principal în caseria societăţii“. Documentul menţionat mai precizează că “În anul 2016, societatea debitoarea a scos din evidenţă un autovehicul marca Mercedes GLK 204, al cărui preţ de intrare în patrimoniu a fost în valoare de 110.546 lei, fără ca în documentele contabile să se regăsească documentul justificativ care a stat la baza efectuării acestor înregistrări”, iar “în inventarul întocmit la data de 31.12.2015, societatea deţinea în patrimoniu un mijloc fix denumit Vapor Mimoza, la preţ de intrare de 180.120 lei, care la data de 30.06.2016 nu se mai regăseşte în balanţa contabilă, iar în documentele financiar-contabile prezentate administratorului judiciar provizoriu nu se regăsesc documente referitoare la acest bun”.

buxxa-rent-5-ani-2015-600

Administratorul judiciar, devenit lichidator între timp, mai spune că firma nu a desfăşurat activitate în acest an şi nici nu face vreo referire la cele 3 contracte încheiate cu aeroportul sau la vreo activitate derulată în acele spaţii! Dacă mai luăm în calcul şi faptul că BUXXA RENT SRL a avut un singur angajat, rezultă că, de fapt, spaţiile închiriate au fost utilizate de BUXXA SRL sau de vreo altă firmă controlată de Attila PALL.

Fără angajaţi, dar cu 3 magazine

Deşi a dat-o în bară cu cele două firme, ungurul nu renunţă nici la numele BUXXA, nici la afaceri în România. În ianuarie 2014, a înfiinţat BUXXA SPORT SRL Gheorgheni (CUI: 32707841), firmă care se ocupă de comerţ cu amănuntul al echipamentelor sportive, în magazine specializate, dar care nu a raportat activitate pentru anii 2014 şi 2015. Asociat minoritar (1%), fără atribuţii de administrator, este Daniel HERLEA (49 de ani).

Attila PALL mai are o firmă, de data aceasta “în cârdăşie” cu Eva-Monika TANKO (ambii sunt născuţi în România şi deţin cetăţenie maghiară). Este vorba de HERLEA SPORT SRL (CUI: 27982772), firmă preluată de cei doi în 2014 şi mutată (cu sediul social) la Gheorgheni (judeţul Harghita), anterior fiind deţinută de Maria HERLEA MOSER (48 de ani, cetăţenie elveţiană, născută în România).

herlea-sport-5-ani-2015-600

HERLEA SPORT SRL se declară unic importator şi distribuitor în România al unei mărci de echipament sportiv (pentru hochei şi patinaj), are 3 magazine (la patinoarele din Braşov şi Galaţi, precum şi la Gheorgheni), administrează un site care teoretic funcţionează – fără respectarea legislaţiei în vigoare – şi ca magazin online, iar în 2015 a înregistrat vânzări de 1,62 milioane lei şi un profit net de 229.309 lei. Iar toate acestea, conform raportărilor de la Finanţe, fără a avea angajaţi! (sursa foto: facebook.com/AeroportulTransilvania)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.