Un
sindicat al poliției sparge omerta. Pe când vor realiza și alți angajați la
stat că au dreptul să ceară schimbarea borfașilor care îi conduc?
Un sindicat al poliției
cere demisia generalului născut cu girofar de scursurile care l-au creat
politic. Felicitări pentru curaj, rușine derbedeilor care apără specimenul. Poate că e cazul ca prestatorul la stat, dar nu numai el, să
citească niște legi, Constituția și să nu mai accepte orice abuz al borfașilor
din fruntea lor.
În caz că nu ați aflat, există legea avertizorului public, ultima dată de coruptul Năstase (asta ironie!), cu care puteți plesni orice porc primar, viceprimar, directoraș, practic e o lege pentru aproape două milioane de bugetari. Iar frumusețea ei e că banditul nu știe cine l-a turnat, fiind martor sub acoperire sesizor. Situație diferită la DNA, acolo unde banditul știe cine l-a turnat ! Atenție și privații! Îndeosebi fraierii din presă, CCM unic pe ramură și în vigoare cu aplicare retroactivă spune clar că aveți dreptul la sindicat, că banditul trebuie să vă plătească studiile superioare și că nu vă poate fura vechimea, cum o fac borfașii din presa mureșeană! Vreți bani și vreți respect, vă luptați pentru dreptul vostru. Vreți ca hoții să vă fure și să fure și bugetul prin taxele și impozitele neplătite pe salariile legale? Perfect, fiți viermi pupincuriștii la demenții români sau maghiari.
În caz că nu ați aflat, există legea avertizorului public, ultima dată de coruptul Năstase (asta ironie!), cu care puteți plesni orice porc primar, viceprimar, directoraș, practic e o lege pentru aproape două milioane de bugetari. Iar frumusețea ei e că banditul nu știe cine l-a turnat, fiind martor sub acoperire sesizor. Situație diferită la DNA, acolo unde banditul știe cine l-a turnat ! Atenție și privații! Îndeosebi fraierii din presă, CCM unic pe ramură și în vigoare cu aplicare retroactivă spune clar că aveți dreptul la sindicat, că banditul trebuie să vă plătească studiile superioare și că nu vă poate fura vechimea, cum o fac borfașii din presa mureșeană! Vreți bani și vreți respect, vă luptați pentru dreptul vostru. Vreți ca hoții să vă fure și să fure și bugetul prin taxele și impozitele neplătite pe salariile legale? Perfect, fiți viermi pupincuriștii la demenții români sau maghiari.
P.S
Angajați ai Primăriei Târgu-Mureș, căutați hoți din conducere la vreo 10
infracțiuni, dacă nu vă e frică de mafioții români și de scursurile aduse de
jegul etnic pe carnet de partid portocaliu, PFA, rude, obligațiile DNA și PNA, ce mai vrea
mega-hoțul român! Este că rahatul pedelist pute cel mai rău și hoția românească
a ajuns la maximum după 1918?
Legea avertizorului public:
Legea nr. 571 din 2004
privind protectia
personalului din autoritatile publice, institutiile publice si din alte unitati
care semnaleaza incalcari ale legii
(publicata in Monitorul
Oficial nr. 1214 din 17 decembrie 2004)
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1.
Prezenta lege
reglementeaza unele masuri privind protectia persoanelor care au reclamat sau
au sesizat incalcari ale legii in cadrul autoritatilor publice, institutiilor
publice si al altor unitati, savarsite de catre persoane cu functii de conducere
sau de executie din autoritatile, institutiile publice si din celelalte unitati
bugetare prevazute la art.2.
Art. 2.
(1) Dispozitiile
prezentei legi se aplica autoritatilor si institutiilor publice din cadrul
administratiei publice centrale, administratiei publice locale, aparatului
Parlamentului, aparatului de lucru al Administratiei Prezidentiale, aparatului
de lucru al Guvernului, autoritatilor administrative autonome, institutiilor
publice de cultura, educatie, sanatate si asistenta sociala, companiilor
nationale, regiilor autonome de interes national si local, precum si
societatilor nationale cu capital de stat.
(2) Prezenta lege se
aplica si persoanelor numite in consilii stiintifice si consultative, comisii
de specialitate si alte organe colegiale organizate in structura sau pe langa
autoritatile sau institutiile publice.
Art. 3.
In intelesul prezentei
legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:
a) avertizare in interes
public inseamna sesizarea facuta cu buna-credinta cu privire la orice fapta
care presupune o incalcare a legii, a deontologiei profesionale sau a
principiilor bunei administrari, eficientei, eficacitatii, economicitatii si
transparentei;
b) avertizor inseamna
persoana care face o sesizare potrivit lit.a) si care este incadrata in una din
autoritatile publice, institutiile publice sau celelalte unitati prevazute la
art.2;
c) comisie de disciplina
inseamna orice organ insarcinat cu atributii de cercetare disciplinara,
prevazut de lege sau de regulamentele de organizare si functionare a
autoritatilor publice, institutiilor publice sau a celorlalte unitati prevazute
la art.2.
CAPITOLUL II
Principii generale
Art. 4.
Principiile care
guverneaza protectia avertizarii in interes public sunt urmatoarele:
a) principiul legalitatii,
conform caruia autoritatile publice, institutiile publice si celelalte unitati
prevazute la art.2 au obligatia de a respecta drepturile si libertatile
cetatenilor, normele procedurale, libera concurenta si tratamentul egal acordat
beneficiarilor serviciilor publice, potrivit legii;
b) principiul suprematiei
interesului public, conform caruia, in intelesul prezentei legi, ordinea de
drept, integritatea, impartialitatea si eficienta autoritatilor publice si
institutiilor publice, precum si a celorlalte unitati prevazute la art.2 sunt
ocrotite si promovate de lege;
c) principiul
responsabilitatii, conform caruia orice persoana care semnaleaza incalcari ale
legii este datoare sa sustina reclamatia cu date sau indicii privind fapta
savarsita;
d) principiul
nesanctionarii abuzive, conform caruia nu pot fi sanctionate persoanele care
reclama sau sesizeaza incalcari ale legii, direct sau indirect, prin aplicarea
unei sanctiuni inechitabile si mai severe pentru alte abateri disciplinare. In
cazul avertizarii in interes public, nu sunt aplicabile normele deontologice
sau profesionale de natura sa impiedice avertizarea in interes public;
e) principiul bunei
administrari, conform caruia autoritatile publice, institutiile publice si
celelalte unitati prevazute la art.2 sunt datoare sa isi desfasoare activitatea
in realizarea interesului general, cu un grad ridicat de profesionalism, in
conditii de eficienta, eficacitate si economicitate a folosirii resurselor;
f) principiul bunei
conduite, conform caruia este ocrotit si incurajat actul de avertizare in
interes public cu privire la aspectele de integritate publica si buna
administrare, cu scopul de a spori capacitatea administrativa si prestigiul
autoritatilor publice, institutiilor publice si al celorlalte unitati prevazute
la art.2;
g) principiul
echilibrului, conform caruia nici o persoana nu se poate prevala de prevederile
prezentei legi pentru a diminua sanctiunea administrativa sau disciplinara
pentru o fapta a sa mai grava;
h) principiul bunei
credinte, conform caruia este ocrotita persoana incadrata intr-o autoritate
publica, institutie publica sau alta unitate bugetara din cele prevazute la
art.2 care a facut o sesizare, convinsa fiind de realitatea starii de fapt sau
ca fapta constituie o incalcare a legii.
CAPITOLUL III
Avertizarea privind fapte
de incalcare a legii
Art. 5.
Semnalarea unor fapte de
incalcare a legii de catre persoanele prevazute la art.1 si art.2, prevazute de
lege ca fiind abateri disciplinare, contraventii sau infractiuni, constituie
avertizare in interes public si priveste:
a)
infractiuni de coruptie, infractiuni asimilate infractiunilor de coruptie,
infractiuni in legatura directa cu infractiunile de coruptie, infractiunile de
fals si infractiunile de serviciu sau in legatura cu serviciul;
b)
infractiuni impotriva intereselor financiare ale Comunitatilor Europene;
c)
practici sau tratamente preferentiale ori discriminatorii in exercitarea
atributiilor unitatilor prevazute la art.2;
d)
incalcarea prevederilor privind incompatibilitatile si conflictele de interese;
e)
folosirea abuziva a resurselor materiale sau umane;
f)
partizanatul politic in exercitarea prerogativelor postului, cu exceptia
persoanelor alese sau numite politic;
g)
incalcari ale legii in privinta accesului la informatii si a transparentei
decizionale;
h)
incalcarea prevederilor legale privind achizitiile publice si finantarile
nerambursabile;
i)
incompetenta sau neglijenta in serviciu;
j)
evaluari neobiective ale personalului in procesul de recrutare, selectare,
promovare, retrogradare si eliberare din functie;
k)
incalcari ale procedurilor administrative sau stabilirea unor proceduri interne
cu nerespectarea legii;
l)
emiterea de acte administrative sau de alta natura care servesc interese de
grup sau clientelare;
m)
administrarea defectuoasa sau frauduloasa a patrimoniului public si privat al
autoritatilor publice, institutiilor publice si al celorlalte unitati prevazute
la art.2;
n)
incalcarea altor dispozitii legale, care impun respectarea principiului bunei
administrari si cel al ocrotirii interesului public.
Art. 6.
Sesizarea privind
incalcarea legii sau a normelor deontologice si profesionale, conform art.4
lit.h), poate fi facuta, alternativ sau cumulativ:
a) sefului ierarhic al
persoanei care a incalcat prevederile legale, potrivit art.5;
b) conducatorului
autoritatii publice, al institutiei publice sau unitatii bugetare din care face
parte persoana care a incalcat prevederile legale, potrivit art.5, sau in care
se semnaleaza practica ilegala, chiar daca nu se poate identifica exact
faptuitorul;
c) comisiilor de
disciplina sau altor organisme similare din cadrul autoritatii publice,
institutiei publice sau unitatii prevazute la art.2 din care face parte
persoana care a incalcat legea conform art.5;
d) organelor judiciare;
e) org anelor insarcinate
cu constatarea si cercetarea conflictelor de interese si al
incompatibilitatilor;
f) comisiilor
parlamentare;
g) mass-media;
h) organizatiilor
profesionale, sindicale sau patronale;
i) organizatiilor
neguvernamentale.
CAPITOLUL IV
Protectia functionarilor
publici, a personalului contractual
si a altor categorii de
personal
Art. 7.
(1) In fata comisiei de
disciplina sau a altor organe similare, avertizorii beneficiaza de protectie
dupa cum urmeaza:
a) avertizorii in interes
public beneficiaza de prezumtia de buna credinta, in conditiile art.4 lit.h),
pana la proba contrara;
b) la cererea
avertizorului cercetat disciplinar ca urmare a unui act de avertizare,
comisiile de disciplina sau alte organisme similare din cadrul autoritatilor
publice, institutiilor publice sau altor unitati prevazute la art.2 au
obligatia de a invita presa si un reprezentant al sindicatului sau al
asociatiei profesionale. Anuntul se face prin comunicat pe pagina de internet a
autoritatii, institutiei publice sau a unitatii bugetare cu cel putin 3 zile
lucratoare inaintea sedintei, sub sanctiunea nulitatii raportului si a
sanctiunii disciplinare aplicate.
(2) In situatia in care
cel reclamat prin avertizarea in interes public este sef ierarhic, direct sau
indirect, ori are atributii de control, inspectie si evaluare a avertizorului,
comisia de disciplina sau alt organism similar va asigura protectia
avertizorului, ascunzandu-i identitatea.
Art. 8.
In cazul avertizarilor in
interes public, prevazute la art.5 lit.a) si b), se vor aplica din oficiu
prevederile art.12 alin.(2) lit.a) din Legea nr.682/2002 privind protectia
martorilor.
Art. 9.
(1) In litigiile de munca
sau cele privitoare la raporturile de serviciu, instanta poate dispune anularea
sanctiunii disciplinare sau administrative aplicate unui avertizor, daca
sanctiunea a fost aplicata ca urmare a unei avertizari in interes public,
facuta cu buna credinta.
(2) Instanta verifica
proportionalitatea sanctiunii aplicate avertizorului pentru o abatere
disciplinara, prin compararea cu practica sanctionarii sau cu alte cazuri
similare din cadrul aceleiasi autoritati, institutii publice sau unitati
bugetare, pentru a inlatura posibilitatea sanctionarii ulterioare si indirecte
a actelor de avertizare in interes public, protejate prin prezenta lege.
CAPITOLUL V
Dispozitii tranzitorii si
finale
Art. 10.
Prezenta lege, in
privinta protectiei avertizorilor in interes public, se completeaza cu
dispozitiile Codului muncii, precum si cu prevederile Legii nr.188/1999 privind
Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare.
Art. 11.
In termen de 30 de zile
de la intrarea in vigoare a prezentei legi, autoritatile, institutiile publice
si celelalte unitati bugetare prevazute la art.2 isi vor pune de acord
regulamentele de ordine interioara cu prevederile acesteia.
Aceasta lege a fost
adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor articolului 75 si
ale articolului 76 alineatul (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI
DEPUTATILOR
Valer Dorneanu
PRESEDINTELE SENATULUI
Nicolae Vacaroiu
Bucuresti, 14 decembrie
2004
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.