joi, 14 septembrie 2017

Consilier local cu proces câștigat contra primăriei penalului român trimis în judecată pentru mite și dat bani publici măscăriciului inept



Consilier local cu proces câștigat contra primăriei penalului român trimis în judecată pentru mite și dat bani publici măscăriciului  inept
Sursa: http://oameniliberi.com/felicitari-dar-tot-rau-ma-simt/
Săptămâna trecută vineri, s-a pronunțat sentința definitivă  în  procesul intentat Primăriei Tîrgu Mureș pentru obligarea acesteia în comunicare de informații de interes public, proces pe care l-am câștigat!

În urmă cu un an, după  ce  împreună  cu colegul meu din POL, student la Facultatea de Arhitectură din Cluj, am vizitat și ne-am documentat la fața locului în clădirea în care își desfășoară activitatea executivul Primăriei și Consiliul Local Tîrgu Mureș, am depus prima adresa în care am solicitat planurile actualizate ale clădirii pentru a iniția un proiect de accesibilizare pentru a facilita accesul în clădire a persoanelor cu probleme de mobilitate – persoane cu dizabilități locomotorii, persoane vârstnice, familii cu copii în cărucior etc. Chiar ne gândisem cu Tatár Lehel  la un proiect frumos: să lansăm un concurs pentru studenții de la facultate, iar cel mai bun proiect de accesibilizare a unei clădiri declarate monument istoric să  primească un premiu și să îl depunem la Primărie pentru a fi implementat.

După 30 de zile am primit răspunsul: Primăria nu deține planurile clădirii, iar pentru a intra în posesia lor trebuie să merg la Arhivele Naționale. Am revenit cu o nouă adresă în care explicam că eu solicit planurile actualizate, nu cele istorice, deoarece în decursul anilor s-au făcut tot felul de lucrări de reamenajare în clădire. Răspunsul Primăriei Tîrgu Mureș a fost deasemenea negativ, spunându-mi de data asta că planurile actualizate ale clădirii nu sunt informație de interes public, deci nu am dreptul să le primesc, cum nu am voie nici să mă ocup eu de accesibilizarea clădirii, pentru că e foarte complicată treabă…

Am revenit cu o nouă adresă, iar între timp am fost sunată de Directori din Primărie pentru lămuriri, am discutat cu Secretarul, explicând la toată lumea despre ce este vorba. Am susținut că informația pe care o solicit este de interes public, clădirile în care își desfășoară activitatea unități ale administrației publice locale nu se află pe lista clădirilor clasificate, iar în calitate de consilier local și persoană cu dizabilitate locomotorie  am tot dreptul să inițiez orice proiect și să mă implic în procesul de accesibiliziare a clădirii, ei chiar având obligația să-mi ofere toate condițiile pentru exercitarea sarcinilor și obligațiilor ce îmi revin, nu să mă obstrucționeze. De data asta mi-au raspuns că au planurile actualizate, dar să mă deplasez eu la sediul Primăriei Tîrgu Mureș și acolo mi le vor pune la dispoziție pentru a le putea studia.

A urmat încă o adresă în care am explicat din nou că nu eu voi realiza proiectul de accesibilizare, ci acei oameni care se pricep la asta, arhitecți care cunosc toate regulementele și reglementările legale care vizează clădirile declarate monument istoric. Degeaba aș merge eu să consult planurile la fața locului, prin urmare solicit ca pe cheltuiala mea proprie să fie copiate planurile clădirii și trimise prin poștă. Răspunsul care a urmat? Să merg totuși la Arhivele Naționale și să solicit de acolo planurile.

Aceasta a fost momentul în care am decis să mă adresez instanței.

În timpul derulării procesului, mi-a fost dat să ascult din partea avocatei care pleda pentru Primăria Tîrgu Mureș cum au acționat ei cu toată bunăvoința, cum eram eu un adevărat pericol public care atenta la integritatea și siguranța sediului instituției publice, acesta fiind un monument istoric pe care eu puteam să îl distrug (uitând de fapt că ei au facut tot felul de lucrări, numai Dumnezeu știe cât de autorizate, introducând termopane, balustrade de inox și multe altele). Apoi explica cum aveau ei obligația să apere integritatea funcționarilor care își desfășoară activitatea în această clădire. Cât de aberantă  este solicitarea mea deoarece nu există  precedent la noi în țară ca cineva să solicite planurile unei clădiri instituție publică. Cu atât mai puțin ca o persoană cu dizabilități să vrea să accesibilizeze o clădire publică! De și recunosc că aceasta ar fi de fapt obligația lor, însă până acum nu au reușit să găsească soluții.

În cei 27 de ani scurși de la Revoluția din decembrie 1898, Primăria Tîrgu Mureș a reușit să organizeze accesul persoanelor cu dizabilități locomotorii în instituție într-o cămăruță într-un colț din curtea din spate și un panou lângă coșul de gunoi. Asta ca să fie cât mai clar pentru această categorie de persoane (care vor să asedieze clădirea instituței, nu-i așa?) că locul lor este în curtea din spate.

În concluzie: Primăria Tîrgu Mureș a acționat cu toată responsabilitatea și bunăvoința. Desigur!

Mai pleda avocata și împotriva sumei de 500 lei cerută pentru daune morale, încercând să convingă instanța că ei nu consideră că am fost umilită sau că am fost lezată în vreun drept… și ar fi păcat ca banii publici să fie risipiți în acest mod. O anunț pe această cale că acești bani nu vor intra în buzunarul meu,  ci vor fi investiți în realizarea proiectului de accesibilizare.

O clipă nu se conștientizează la câte umilințe sunt supuse persoanele cu dizabilități. Cum își bat joc de fapt atunci când găsesc tot felu de ”soluții” pe care ei le numesc accesibilizare și vorbesc despre ”respect” față de această categorie de oameni. Atunci când nu ai pic de rușine, nu conștientizezi sau puțin îți pasă că tu de fapt îți bați joc de demnitatea acestori oameni!

Doar o mică bătălie câștigată, deoarece tot de Primăria Tîrgu Mureș  depinde implementarea orcărui proiect de accesibilizare și nu am mari speranțe cu actuala conducere.

Vin felicitările de la cetățeni, dar tot am un gust amar. După cum îmi spunea cineva:  „Cât efort pentru a se putea face ceea ce trebuia făcut în mod normal!”



Györfi Julia

consilier local al Municipiului Tîrgu Mureș

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.