sâmbătă, 17 martie 2012

Poveste adevărată despre cum am câștigat un laptop, cum l-am pierdut, cum am câștigat altul și despre cum obiceiul cu capra vecinului a făcut fericit un producător de bere


Poveste adevărată despre cum am câștigat un laptop, cum l-am pierdut, cum am câștigat altul și despre cum obiceiul cu capra vecinului a făcut fericit un producător de bere
Prolog adresat iubiților cititori
Dorind să particip la concursul inițiat de Haotik (Spune-ne povestea primului tău laptop, sau dacă nu ai avut unul, povestește o întâmplare legată de un laptop, sau povestea prin care ai putea dobândi un laptop), am ales titlul în stilul Alain-René Lesage, autorul celebrului roman Gil Blas, pentru că el cuprinde întreaga pățanie pe care doresc să vă o relatez și care a constituit o aventură cu nimic mai prejos ca aventurile prin care a trecut  menționatul personaj de Santillana, care a dat și el… switch între agonie și extaz.



Capitolul I sau Despre cum unui cavaler modern i-a venit ideea, la o bere Timișoreana, să participe la concurs   
Dragi domnițe și cavaleri moderni, secolul cu pricina nu mai este XVIII, ci XXI, iar isprava despre vom face referire este pricinuită de concursul Timișoreana – Povestea orașului tău. http://www.evz.ro/detalii/stiri/povestea-orasului-tau-continua-904901.html

Pentru cei care nu știu, Timișoreana a avut în 2010 un concurs superb, în care oricine avea puțin har la scris era invitat să scrie Povestea orașului, după fotografii. Concursul a avut două secțiuni, una dintre ele fiind dedicată jurnaliștilor, iar cealaltă având participarea liberă. Cum eu participasem și câștigasem mai multe premii la prima secțiune m-am gândit, la o bere a sponsorului,  să dau un brânci frățesc surorii mele, care mai participă și ea la concursuri, dar nu chiar cu patosul care îmi este caracteristic, pentru a-și măsura și ea forțele cu alți concurenți. Mai de plăcere, mai să scape de gura mea, sora a pus mâna pe taste și a produs un eseu, pe care, în calitate, de om mai obișnuit cu literele, l-am mai periat și accentuat pentru a merge să câștigăm la sigur, până la urmă ajungând fiecare să împărțim jumătate din gloria autorului. La sfârșit eram mulțumiți de produs și cum cunoșteam și cine era în juriu - scriitorul Florin Iaru, istoricul Adrian Majuru şi fotograful Alex Gâlmeanu - ne așteptam la o jurizare corectă și la obiect și pot spune cu mâna pe inimă că juriul și-a făcut corect treaba. 




Capitolul II  sau Despre marea bucurie pricinuită de câștigarea concursului
Concursul amintit avea în regulament și o parte cu schepsis, legată de voturi populare, dar pe cont care trebuia creat special,  cu toate că avea deja un juriu alcătuit din profesioniști, dar  acestea fiind regulile nu puteam decât să ne conformăm. Așadar, trimitem eseul, care este publicat pe site cu vreo 30 de ore înainte de expirarea termenului pentru trimis materialul și obținut voturile necesare. Trec și orele respective și urmează jurizarea. Onorabilul juriu decide: lucrarea surorii mele obține premiul la secțiunea Eseu după fotografie, temă ca a jurnaliștilor și implicit un laptop în valoare de vreo 300 de euro. Foarte fericiți, trimitem datele  și copie după buletin, cei de la Timișoreana răspund pe mail că au primit datele. Așteptăm premiul…
Capitolul III sau Despre cum câștigi un laptop pe care ți-l acordă juriul, nu și punctajul sistemului
 La 6 zile distanță de mailul trimis celor de la Timișoreana revenim cu un mail, primim și noi unul în care ni se spune că premiul va fi trimis acasă, pentru ca după vreo 10 zile de la anunțarea pe site a câștigătorului vine bomba: laptopul nu  poate fi acordat surorii mele pentru că unele dintre voturi au venit după ora 12, de încheiere a votării. Vă dați seama, ne vine să dăm șuturi în fundul oricăruia se face vinovat de nerespectarea regulamentului care spune că eventualele contestații se fac în 48 de ore și nu după 10 zile! Mai aflăm, de la organizatori, că susținătorii altei lucrări au făcut contestație. Noi, replicăm că voturile au fost contabilizate în timpul oficial, cei de la Timișoreana vin cu un desfășurător care indică că unele voturi au venit după ora limită 12. Cum nu avem proba lui CtrPrint nu putem demonstra nimic și totul se reduce la: ai lucrarea cea mai bună, dar nu ai voturi, așa că decidem să dăm unei lucrări cu voturi dar fără sprijinului juriului laptopul din concurs.
Capitolul IV sau Despre cum capra vecinului poate funcționa și pentru alții
Vestea cum că am câștigat, dar nu am câștigat, ne-a cam supărat, la fel și nerespectarea regulamentului în ceea ce privește contestația. Și cum capra vecinului poate funcționa și invers, am făcut și noi o contestație. Eseul stabilit ca învingător avea depășită limita de caractere. După două zile, pe siteul Timișorenei se scrie: premiul a fost câștigat de X, a fost acordat lui Y, pentru că X nu a avut voturi suficiente, dar nu se acordă nici lui Y pentru că a depășit limita de caractere. În consecință, concursul nu are câștigător la secțiunea respectivă!
Capitolul V sau Despre cum m-am ales cu alt laptop, diferit de cel pe care l-am câștigat, dar care nu a fost acordat
Epopeea primului laptop nu s-a terminat după încheierea perioadei de contestații. Cum câștigasem marele premiu la eseu - o excursie de 3 zile la Praga, pentru două persoane, i-am rugat pe cei de la Timișoreana să își schimbe excursia pe un laptop de valoare apropiată. Probabil și pentru nebunia legată de premiul câștigat și neacordat, cei de la Timișoreana au agreat propunerea și am primit un laptop în schimbul excursiei, de valoare aproximativă.  Recapitulând: am câștigat un laptop, am pierdut un laptop, am câștigat un laptop, totul în decurs de câteva luni, la același concurs! Morala: ce îți dorești ți se poate întâmpla, chiar dacă mai târziu! Răbdare și… fără tutun!
Această poveste destinată domnițelor și cavalerilor moderni este prilejuită de concursul Haotik în colaborare cu evomag.ro http://www.evomag.ro/PORTABILE-Laptop-uri/  , iar un laptop asemănător cu cel câștigat poate fi găsit aici: http://www.evomag.ro/PORTABILE-Laptop-uri/Dell-Laptop-Latitude-E5520-Intel-Core-i3-2330M-15.6-4GB-500GB-Intel-HD-Graphics-3000-HDMI-eSATA-78080.html, iar doamnele, domnițele și cavalerii interesați de concurs au aici posibilitatea să se exprime: http://haotik.ro/2012/02/27/campanie-laptop-de-blogger-de-evoblogger.htm



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.