Afacerea etnică visată de
gașca PDL Mureș ajunge pe mâinile găștii ALDE Mureș?!
A fost postat în sistemul
electronic de achiziţii publice (SICAP) anunţul de participare pentru procedura
de atribuire licitaţie deschisă, având ca obiect ‘Proiectare si Executie
Varianta de Ocolire Târgu Mureş – finalizare lucrări’.
Valoarea estimată a
contractului este de aproximativ 47.000.000 euro fără T.V.A, iar data limită
pentru depunerea ofertelor este septembrie 2019. Ardealnews.ro zicere
Remembere, 2013!
Mega-afacere pentru 11
km, de 273 milioane de lei, pe motiv de ocolire a Târgu-Mureșului. O nouă
afacere pentru întreținuții PDL Mureș?
Mega-afacere pentru 11 km,
de 273 milioane de lei, pe motiv de ocolire a Târgu-Mureșului. O nouă afacere
pentru întreținuții PDL Mureș?
Orașul în care borfașii
PDL Mureș inventează lucrări pentru pedeliști și camarilă are din nou o
mega-afacere la care va câștiga, probabil, banda portocalie! Din moment ce
asfaltările, pișcotările, parcările, transporturile terestre ocazionale ale
primăriei, ANL-urile pe Bența și alți bisericoși de tip nou, transporturile pe
găinării PDL precum Studcard, banii livrați la șmecherașii din camarilă și PDL
Mureș pe motiv de sport, reparațiile la bazine, baloanele pentru bazine,
instalațiile de nocturnă pe familion de nesimțit PDL și alte șmecherii sunt
doar pe abonații de partid și de gașca din primărie, nu participați la
licitație pentru a nu deranja bandiții cunoscuți! După modelul neparticipării
la publicitatea care e livrată de intermediarul găinarilor și care se laudă că
merge cu presa la notar (cartel puturos românesc?!), după modelul
neparticipării la afacerile dedicate pe Siletina, după modelul afacerilor dedicate cu ANL
și locuințe pentru rromii duși la vot de golănașii PDL Mureș, cine să deranjeze
gășcarii lui Florea?!
Anunt de participare
numarul 143360/30.04.2013
Sectiunea I: AUTORITATEA
CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si
punct(e) de contact:
COMPANIA NATIONALA DE
AUTOSTRAZI SI DRUMURI NATIONALE SA
Adresa postala:
BULEVARDUL DINICU GOLESCU NR 38, SECTOR 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal:
010873, Romania, Punct(e) de contact: Directia Achizitii cu Finantare Externa,
Tel. +40 212643292, In atentia: Stefan Scorus, Director Achizitii cu Finantare
Externa, Email: procurement@andnet.ro, Fax: +40 213186662, Adresa internet
(URL): www.cnadnr.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot
obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de
contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si
documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si
sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de
contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile
de participare trebuie transmise la:
COMPANIA NATIONALA DE
AUTOSTRAZI SI DRUMURI NATIONALE SA (CESTRIN)
Adresa postala: Bd. Iuliu
Maniu, nr. 401A, sector 6, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010873, Romania,
Punct(e) de contact: Directia Achizitii cu Finantare Externa, Tel. +40
212643292, In atentia: Stefan Scorus, Director Achizitii cu Finantare Externa,
Email: procurement@andnet.ro, Fax: +40 213186662, Adresa internet (URL):
www.cnadnr.ro
I.2) Tipul autoritatii
contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta
autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale
ale acestora
Activitate (activitati)
- Constructii si
amenajari teritoriale
Autoritatea contractanta
actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
Sectiunea II: OBIECTUL
CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data
contractului de autoritatea contractanta
Constructia variantei de
ocolire Targu Mures
II.1.2) Tipul
contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau
de prestare a serviciilor
Lucrari
Executarea
Locul principal de
executare: judetul Mures
Codul NUTS: RO321 -
Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii
publice
II.1.4) Informatii
privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea
succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Constructia variantei de
ocolire Targu Mures conform Conditiilor de Contract FIDIC - Cartea Rosie,
editia 1999.
II.1.6) Clasificare CPV
(vocabularul comun privind achizitiile)
45233120-6 - Lucrari de
constructii de drumuri (Rev.2)
45221111-3-Lucrari de
constructii de poduri rutiere (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra
sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in
loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate
variante
Nu
II.2) Cantitatea sau
domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala
sau domeniul
11, 643 km - Constructia
variantei de ocolire Targu MuresValoarea estimata a contractului de
252.071.441, 30 RON fara TVA include si suma de 21.472.997, 66 RON fara TVA
reprezentand cheltuieli diverse si neprevazute in procent de 10% din articolele
de lucrari, excluzand articolele generale.Nota 1: Autoritatea contractanta opteaza
pentru achizitionarea ulterioara de noi lucrari/servicii similare in
conformitate cu prevederile art. 122 lit j din OUG 34/2006 de la ofertantul a
carui oferta va fi declarata castigatoare in cadrul prezentei proceduri de
achizitie publica in cuantum de: 21.472.997, 66 fara TVA.Valoarea Estimata
Totala (incluzand si lucrarile/serviciile similare) :273.544.438, 97 Lei fara
TVANota 2: Ofertantul isi va intocmi Propunerea Financiara raportandu-se la
Valoarea estimata a contractului SI NU LA VALOAREA ESTIMATA TOTALA CARE INCLUDE
SI EVENTUALELE LUCRARI/SERVICII SIMILARE ce pot aparea pe parcursul
implementarii contractuluiNota 3: Eventualele lucrari/servicii similare care
pot fi solicitate pe parcursul implementarii contractului de catre Autoritatea
Contractanta se vor realiza la preturile unitare/activitatile ofertate de catre
contractor in Propunerea Financiara depusa in cadrul acestei proceduri de
achizitie.Nota 4: Valoarea minima a intervalului de la sectiunea II.2.1
reprezinta valoarea estimata a prezentei proceduri, in functie de care se va
elabora si evalua oferta, iar valoarea maxima a intervalului de la sectiunea
II.2.1 reprezinta valoarea estimata ce contine si valoarea posibilelor
suplimentari.
Valoarea estimata fara
TVA: intre 252, 071, 441.3 si 273, 544, 438.97RON
II.2.2) Optiuni
Da
Val.estim: 252.071.441,
30 Lei fara TVA.Achiz.ulter.de lucr/serv similar: 21.472.997, 66 Lei fara TVA
II.3) Durata
contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
48 luni incepand de la
data atribuirii contractului
Sectiunea III: INFORMATII
JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) Conditii
referitoare la contract
III.1.1) Depozite
valorice ?i garantii solicitate
Autoritatea Contractanta
solicita Garantie de participare eliberata in numele ofertantului, care va fi
emisa de catre o societate bancara/societate asigurari, in cuantum de 4.380.000
Lei. Garantia de participare poate fi eliberata in numele ofertantului si in
Euro, in cuantum de 997.381, 30 Euro, calculat la un curs mediu afisat de BNR,
aferent lunii martie 2013, de 1 Euro = 4, 3915 Lei. Garantia de participare
poate fi eliberata si in alte valute. Pentru calculul valorii garantiei de
participare, in cazul in care ofertantul doreste sa prezinte garantia de
participare in alta moneda decat euro se va utiliza cursul aferent lunii martie
2013 publicat pe http:
//ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts/inforeuro/inforeuro_en.cfm.
II. Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi cel putin egala
cu perioada de valabilitate a ofertei. III. Garantia de participare trebuie sa
fie irevocabila. IV. Garantia de participare trebuie sa prevada explicit daca
plata garantiei se va executa: a) conditionat, respectiv dupa constatarea
culpei persoanei garantate, in conformitate cu contractul garantat; sau b)
neconditionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului pe baza declaratiei
acestuia cu privire la culpa persoanei garantate. Se va completa dupa caz
Formularul 14A/14B Ofertele care nu sunt insotite de garantia de participare,
in cuantumul, forma si perioada de valabilitate solicitate in Documentatia de
Atribuire vor fi respinse in cadrul sedintei de deschidere a ofertelor.
Referitor la GP se vor aplica prevederile art.278 ind 1/OUG34/2006. Informatii
suplimentare privind garantia de participare se gasesc la pct IV.4.3, Modul de
prezentare al ofertei.Pt. garantia de participare constituita prin virament
bancar, conturile CNADNR SA deschise la BCR SUCURSALA UNIREA sunt: RO67 RNCB
0082 0080 9408 0001 LEI sau RO13 RNCB 0082 0080 9408 0003 EUR Ofertantul
declarat castigator va trebui sa puna la dispozitia Autoritatii Contractante o
garantie de buna executie a contractului, in original, in cuantum de 10% din
valoarea de contract acceptata, fara TVA, constituita in conformitate atat cu
prevederile art. 90, alin (1) ? (3) din HG 925/2006 cat si cu prevederile
clauzelor contractuale si completata conform Formularului nr. 27A/ Formularului
nr. 27B din Sectiunea 2 ?Formulare? - Volumul 1 al Documentatiei de Atribuire.
Garantia de buna executie se va prezenta Autoritatii Contractante in termen de
maxim 15 zile de la semnarea contractului
III.1.2) Principalele
modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Proiectul este finantat
din Fonduri Europene Nerambursabile (FEDR) din cadrul POST si din Bugetul de
stat al Romaniei.
III.1.3) Forma juridica
pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44
din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea
contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de
participare
III.2.1) Situatia
personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la
inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati
necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Pentru demonstrarea
indeplinirii criteriilor/cerintelor de calificare se vor prezenta: Declaratie
privind neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG nr. 34/2006.Ofertantul va
prezenta Formularul nr. 1 din Sectiunea 2 ?Formulare? ? a Documentatiei de
Atribuire, semnat de catre reprezentantul sau legal.Nota 1: In cazul unei
asocieri, se vor prezenta documentele mai sus mentionate pentru fiecare dintre
membrii asocierii.Nota 2: In cazul in care, pentru indeplinirea contractului,
capacitatea economica si financiara sau capacitatea tehnica/profesionala a
ofertantului este sustinuta si de o alta persoana (tertul sustinator) este
obligatoriu a se prezenta Formularul nr. 1 din Sectiunea 2 ?Formulare? ? a
Documentatiei de Atribuire semnat de catre reprezentantul legal al tertului
sustinator.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG nr.
34/2006 si Certificate constatatoare privind indeplinirea obligatiilor
exigibile de plataOfertantul va prezenta urmatoarele: 1. Formularul nr. 2 din
Sectiunea 2 ?Formulare? ? a Documentatiei de Atribuire, semnat de catre
reprezentantul sau legal.2. Certificate/documente edificatoare care
probeaza/confirma indeplinirea cerintei de calificare si anume: A. Persoanele
juridice romane trebuie sa prezinte: - certificat de atestare fiscala privind
indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale si alte
venituri ale bugetului local ;
- certificat de atestare
fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si
contributiilor de asigurari sociale la bugetul general consolidat (Agentia
Nationala de Administrare Fiscala ? Directia Generala a Finantelor Publice).B.
Persoanele juridice straine vor prezenta orice documente edificatoare eliberate
de institutiile autorizate ale tarii de origine (certificate de atestare
fiscala, caziere judiciare, alte documente echivalente, etc) prin care sa
dovedeasca faptul ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor,
taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local.Nota 1:
Persoanele juridice romane vor prezenta Certificatele /documentele edificatoare
in original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu
originalul?. Persoanele juridice straine vor prezenta certificatele
/documentele edificatoare in original sau copie legalizata sau copie lizibila
cu mentiunea ?conform cu originalul? insotite de traducere autorizata.Nota 2:
Certificatele /documentele edificatoare vor prezenta situatia datoriilor
scadente in luna anterioara celei in care se depun oferteleNota 3: Pentru
ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art. 182 din O.U.G. nr.
34/2006 aprobata prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile
ulterioare.Nota 4: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru
fiecare dintre membrii asocierii.Nota 5: In cazul in care, pentru indeplinirea
contractului, capacitatea economica si financiara sau capacitatea
tehnica/profesionala a ofertantului este sustinuta si de o alta persoana
(tertul sustinator) este obligatoriu a se prezenta Formularul nr. 2 din
Sectiunea 2 ?Formulare? ? a Documentatiei de Atribuire semnat de catre
reprezentantul legal al tertului sustinator cuprinzand numai literele a), c
indice 1), d)ATENTIE!a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia
personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita
informatii direct de la autoritatile competente.b. Operatorii economici care
prin certificatele/ documentele edificatoare depuse in oferta sau ulterior
prezentate nu fac dovada achitarii obligatiilor de plata vor fi exclusi din
prezenta procedura de achizitie publica. A se vedea prevederile art. 9 alin (3)
din Ordinul 509/2011 al ANRMAPc. Cerintele referitoare la obligatiile de plata
sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care ofertantul (toti
membrii asocierii) prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor/
compensarilor aprobate de catre organele competente in domeniu (institutiile
autorizate ale tarii de origine) in masura in care s-au respectat conditiile
impuse la acordarea acestora.d. Pentru persoanele juridice straine,
certificatele/ documentele edificatoare, care atesta situatia datoriilor
scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele, se vor prezenta in
conformitate cu legislatia nationala a tarii de origine a
ofertantului/operatorului economic membru al asocierii sau a tarii in care
ofertantul/operatorul economic membru al asocierii este
stabilit.Ofertantul/Ofertantul asociat la procedura de achizitie publica are
obligatia de a prezenta Formularul B, din Sectiunea 2 Formulare - a
Documentatiei de Atribuire ? Declaratia ?Certificat de participare la licitatie
cu oferta independenta".Ofertantul/Ofertantul asociat/Tertul
sustinator/Subcontractantul la procedura de achizitie publica are obligatia de
a prezenta Formularul A, din Sectiunea 2 Formulare - a Documentatiei de
Atribuire ? Declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69
indice 1.Autoritatea contractanta are dreptul de a exclude din procedura orice
ofertant care se afla in urmatoarea situatie: ? Ofertantul/Ofertantul
asociat/Subcontractantul/Tertul sustinator are drept membri in cadrul
consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau are
actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la
gradul al patrulea inclusiv sau care se afla in relatii comerciale, astfel cum
sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a) din OUG nr. 34/2006 cu modificarile
si completarile ulterioare, cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul
autoritatii contractante este exclus din procedura de atribuire.? Persoane
responsabile cu atribuirea contractului din partea Autoritatii Contractante
precum si persoanele din cadrul autoritatii contractante ce pot influenta continutul
documentatiei de atribuire si/sau procedura de atribuire sunt: Director General
Interimar ? dl Mircea Pop, Director Directia Achizitii cu Finantare Externa ?
dl. Stefan Scorus, Director Adjunct Directia Achizitii cu Finantare Externa -
dl. Horia Nicolae, Sef Serviciu Licitatii FEDR/IFI - dna. Nicoleta Margarit,
Laura Axente, Ioana Filip, Madalina Popescu, Daniela Preda ? salariati in
cadrul Serviciului Licitatii FEDR/IFISef Serviciu Contractare Fonduri Externe -
dna.Anca Bobalca, Anca Gaitan, Cecilia Gheorghe, Andreea Wisosenschi,
Florentina Mihai, Eduard Constantin, Nicoleta Rusu ? salariati in cadrul
Serviciului Contractare Fonduri Externe.Director Directia Legislatie Contencios
si Contracte - dl. Andrei FilipescuMihaela Hliboceanu ? Serviciul Contracte cu
Finantare ExternaLaura Cambosie, Cristian Codreanu ? salariati in cadrul
Serviciului Contracte cu Finantare ExternaDirector General Adjunct Economic -
dl. Ionut Masaladl. Dan Givan ? Sef Serviciul CFP si Avizare contracteCatalin
Ticu ? Serviciul CFP si Avizare contracteDaniela Vovec ? Director Directia
Proiecte Fonduri Externe Nerambursabile Drumuri NationaleUnitatea de
Implementare Proiecte FEDR 1 ? Dna Otilia Nae ? Sef ProiectSimona Seghete,
Claudia Ciuca, Ana Maria Masaru, Florentina Ana Maria Dima, Craciunel Sorin
Dicu, Dragos Constantin Popescu, Remus Cristian Dumitru Mocanu, Ruxandra
Madalina Ercusi ? salariati in cadrul Unitatii de Implementare Proiecte FEDR
1Membrii Organelor decizionale ale Autoritatii ContractanteConsiliul de
Administratie - Lista acestora se afla pe site-ul CNADNR www.cnadnr.roAdunarea
Generala a Actionarilor- Lista acestora se afla pe site-ul CNADNR
www.cnadnr.roIn conformitate cu prevederile Hotararii nr. 1 al AGA din
20.02.2008, membrii Consiliului de Administrarie nu au competente de aprobare a
Documentatiei de atribuire cat si a semnarii contractelor aferente acelor
contracte incluse in Memoradumurile de Finantare / Contractele de
finantare.Persoanele juridice responsabile cu introcmirea documentatiilor
tehnico ? economice incluse in Documentatia de Atribuire (denumirea
PROIECTANTULUI si/sau supervizorului si/sau consultantului, dupa caz) ? S.C.
Arcadis Eurometudes SRLPersoanele juridice carora li s-au incredintat
supervizarea lucrarilor (denumirea supervizorului) ? nu este cazulAutoritatea
Contractanta pe parcursul aplicarii procedurii de atribuire va efectua toate
demersurile necesare pentru a evita situatiile de natura sa determine aparitia
unui conflict de interese si sau manifestarea concurentei neloiale in conformitate,
atat cu prevederile art. 66 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile
ulterioare, cat si in conformitate cu prevederile contractuale. In acest sens,
autoritatea contractanta are dreptul de a exclude din procedura de atribuire
orice ofertant care se afla in urmatoarea situatie: ?ofertantul/ofertantul
asociat/subcontractorul/tertul sustinator are relatii cu Antreprenorul (daca
este desemnat) de natura sa afecteze impartialitatea
supervizorului/consultantului in derularea contractului (relatii comerciale,
membrii in consiliul de administratie/organul de conducere, parti sociale,
parti de interes, actiuni, actionari, actionari persoane fizice)?Autoritatea
Contractanta pe parcursul aplicarii procedurii de atribuire va efectua toate
demersurile necesare pentru a evita situatiile de natura sa determine aparitia
unui conflict de interese si / sau manifestarea concurentei neloiale, in
conformitate cu prevederile art. 66; 67; 70 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile
si completarile ulterioare. In acest sens, Autoritatea Contractanta va exclude
din procedura de atribuire orice ofertant care a participat la intocmirea
documentatiei de atribuire, sau care are ca ofertanti asociati,
subcontractanti, terti sustinatori, experti, persoane fizice sau juridice implicate
in elaborarea documentatiei de atribuire, persoane mentionate de Autoritatea
Constractanta in prezenta Fisa de Date a Achizitiei, numai in cazul in care
implicarea sa in elaborarea documentatiei de atribuire este de natura sa
distorsioneze concurenta.Autoritatea Contractanta pe parcursul aplicarii
procedurii de atribuire va efectua toate demersurile necesare pentru a evita
situatiile de natura sa determine aparitia unui conflict de interese si sau
manifestarea concurentei neloiale in conformitate cu prevederile art. 66 din
OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. In acest sens,
Autoritatea Contractanta va verifica pentru fiecare ofertant daca acesta detine
pachetul majoritar de actiuni la alte firme/operatori economici participanti in
cadrul aceleiasi proceduri de achizitie publica.Autoritatea Contractanta va
exclude din procedura de atribuire ofertantul/ofertantii care nu respecta
prevederile Art 46 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile
ulterioare.? Persoanele fizice sau juridice care participa direct in procesul
de verificare/evaluare a ofertelor nu au dreptul de a fi, ofertant, ofertant
asociat, tert sustinator sau subcontractant, sub sanctiunea excluderii din
procedura de atribuire. Ofertantul trebuie sa demonstreze ca are capacitate de
exercitare a activitatii profesionaleModalitatea de indeplinire si
aplicabilitatea in cadrul procedurii: Ofertantul va prezenta Certificatul
Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul
Teritorial din care sa rezulte obiectul de activitate (Obiectul Contractului
trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN principal sau secundar din
Certificatul Constatator), datele de identificare, actionarii/asociatii,
organele de conducere, administratorii, cotele de participare, , in
original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu
originalul?.Pentru verificarea existentei unui posibil conflict de interese,
Subcontractantii/Tertii Sustinatori vor prezenta Certificatul Constatator emis
de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial din care sa
rezulte datele de identificare, actionarii/asociatii, organele de conducere,
administratorii, cotele de participare, in original/copie legalizata/copie
lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Nota 1: Pentru persoanele
juridice straine este necesara prezentarea documentelor edificatoare care
dovedesc o forma de inregistrare in conformitate cu prevederile legale din tara
in care ofertantul este stabilit, in original sau copie legalizata sau copie
lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? insotite de traducere autorizata
din care sa reiasa informatiile solicitate de catre Autoritatea
Contractanta.Nota 2: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru
fiecare dintre membrii asocierii. In cazul in care obiectul contractului
include mai multe tipuri de activitati complementare (de exemplu: executie
lucrari si proiectare sau supervizare si proiectare sau categorii specializate
de lucrari, sau alte asemenea), iar un membru/membrii participa doar la
realizarea anumitor parti din contract, pentru indeplinirea cerintei este
suficient ca obiectul de activitate (principal sau secundar) al
acestuia/acestora sa fie in concordanta doar cu partea din contract pe care o
va/vor realiza.ATENTIE!a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia
personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita
informatii direct de la autoritatile competente.b. Cerinta privind capacitatea
de exercitare a activitatii profesionale nu poate fi indeplinita prin
intermediul unei alte persoane (tertul sustinator).
III.2.2) Capacitatea
economica si financiara
Informatii si formalitati
necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1 Media
cifrei de afaceri globale a ofertantului pentru anii 2010 si 2011 trebuie sa
fie in valoare de minim 230.000.000 Lei.
Cerinta nr. 2 Ofertantul
trebuie sa demonstreze ca va avea acces la sau are disponibile resurse reale,
negrevate de datorii, linii de credit confirmate de societati bancare/ societati
finantatoare/ institutii finantatoare in valoare de minim: 57.600.000 Lei sau
echivalent, suma suficienta pentru a realiza cash-flowul de executie a
contractului pentru o perioada 6 luni.
NOTA: Informatii privind
indeplinirea criteriului privind capacitatea economica si financiara cu
sprijinul unui Tert sustinator1. Capacitatea economica si financiara a
ofertantului poate fi sustinuta, pentru indeplinirea unui contract, si de o
alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant
si persoana respectiva. (Art. 186 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si
completarile ulterioare si respectiv Art.11indice 1 din HG nr. 925/2006, cu
modificarile si completarile ulterioare).2. In cazul in care ofertantul isi
demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata,
de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de
care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective
incheiat in forma autentica.3.1 (*) In cazul in care ofertantul prezinta oferta
individuala si sustinere, cerinta nr.1 privind Capacitatea economica si
financiara va fi indeplinita in intregime fie de catre un singur tert
sustinator, fie de catre ofertant.3.2 (*) In cazul in care ofertantul prezinta
oferta comuna si sustinere, indiferent daca exista un singur sau mai multi
terti sustinatori, cerinta nr.1 privind Capacitatea economica si financiara va
fi indeplinita in intregime de catre un singur tert sustinator.3.3 (*) In cazul
in care ofertantul prezinta oferta individuala si sustinere, cerinta nr. 2
privind Capacitatea economica si financiara va fi indeplinita prin luarea in
considerare a resurselor tuturor membrilor grupului, inclusiv a sustinerii
acordata de catre o alta persoana (tertul sustinator).3.4 (*) In cazul in care
ofertantul prezinta oferta comuna si sustinere, cerinta nr. 2 privind
Capacitatea economica si financiara va fi indeplinita prin luarea in
considerare a resurselor tuturor membrilor grupului, inclusiv a sustinerii
acordata de catre o alta persoana (tertul sustinator).(*) In conformitate cu
Ordinul nr. 509 din 14.09.2011, al Presedintelui Autoritatii Nationale pentru
Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice privind formularea
criteriilor de calificare si selectie
Nivel(uri) specific(e)
minim(e) necesar(e)
Ofertantul va prezenta
urmatoarele: 1. Declaratie privind cifra de afaceri globala (Formularul nr. 3A
din Sectiunea 2 ?Formulare? ? Volumul 1 al Documentatiei de Atribuire), semnata
de catre reprezentantul imputernicit al ofertantului.2. Certificate/ documente
edificatoare care probeaza/ confirma indeplinirea cerintei de calificare si
anume - Bilanturile contabile pentru ani 2010 si 2011 inregistrate la organele
competente, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si insotite de
Raportul de Audit aferent fiecarui an.Nota 1: Raportul de audit aferent
fiecarui an (2010, 2011) va fi prezentat numai de catre acei operatorii
economici care au obligativitatea auditarii situatiilor financiare anuale:
pentru persoanele juridice romane in conformitate cu prevederile Legii nr.
346/2004 si OMFP 3055/2009, iar pentru persoanele juridice straine in
conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este
stabilit.Nota 2: Daca din motive obiective, justificate corespunzator,
operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele in forma
solicitata, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si
financiara si prin prezentarea altor documente care sa reflecte o imagine
fidela a situatiei economice si financiare, si pe care autoritatea contractanta
le poate considera edificatoare.Nota 3: Persoanele juridice romane vor prezenta
Certificatele/documentele edificatoare in original sau copie legalizata sau
copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Persoanele juridice
straine vor prezenta certificatele/documentele edificatoare in original sau
copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?
insotite de traducere autorizata.Nota 4: In cazul unei asocieri, se vor
prezenta certificatele/ documentele edificatoare care probeaza/ confirma
indeplinirea cerintei de calificare pentru fiecare dintre membrii
asocierii.Nota 5: Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna,
cerinta se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor
membrilor grupului.Nota 6: a).Pentru transformarea in Lei se va utiliza cursul
mediu pentru anul respectiv (2010 - 1 Euro = 4, 2099 lei, 2011-1 Euro=4, 2379
Lei). b).Pentru alte monede decat Euro, se transforma mai intai in Euro,
utilizandu-se cursurile medii pentru anii respectivi, publicate pe site-ul
http: //ec.europa.eu/budget/inforeuro. Pentru transformarea Euro in Lei se vor
urma indicatiile de la punctul a.Ofertantul va prezenta ?Scrisoarea de
Recomandare? (Formularul nr. 3B din Sectiunea 2 ?Formulare? ? Volumul 1 al
Documentatiei de Atribuire) ce va fi emisa de catre o societate bancara/
societate finantatoare/ institutie finantatoare in original.Nota 1: Daca un
grup de operatori economici depune o oferta comuna, cerinta se demonstreaza
prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.Nota 2: Daca
un grup de operatori economici depune o oferta comuna, cerinta poate fi
indeplinita si de catre un singur membru al asocierii in numele asocierii.Nota
3: In situatia in care ofertantul este o asociere, indeplinirea acestei cerinte
poate fi demonstrata si prin prezentarea unei scrisori de recomandare din
partea fiecarui membru al asocierii, a caror valoare cumulata sa fie de minim
valoarea solicitata.Nota 4: Suma solicitata la cerinta 2 poate fi imobilizata
pentru realizarea contractului in cazul in care oferta depusa este desemnata
castigatoare.Nota 5: a) Pentru transformarea in Lei se va utiliza cursul mediu
pentru luna martie 2013 respectiv 1 euro = 4, 3915 lei. b) Pentru alte monede
decat Euro, se transforma mai intai in Euro, utilizandu-se cursurile medii
pentru luna martie 2013, publicate pe site-ul http:
//ec.europa.eu/budget/inforeuro. Pentru transformarea Euro in Lei se vor urma
indicatiile de la punctul a.NOTA: Informatii privind indeplinirea criteriului
privind capacitatea economica si financiara cu sprijinul unui Tert sustinator.
Ofertantul va prezenta, daca este cazul, Angajamentul ferm privind sustinerea
financiara (Formularul nr. 27A din Sectiunea 2 ?Formulare? - Volumul 1 al
Documentatiei de Atribuire) incheiat in forma autentica.
III.2.3) Capacitatea
tehnica
Informatii si formalitati
necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Capacitatea Tehnica -
Ofertantul trebuie sa demonstreze ca a executat in ultimii 5 ani* cel putin 1 contract
de lucrari** de constructie noua/ modernizare/ reabilitare/ largire de drumuri
nationale/ autostrazi/ drumuri expres/ drumuri judetene in care participarea
ofertantului la acestea sa fi fost in valoare de minim :230.000.000 Lei fara
TVA.*) ultimii 5 ani se raporteaza la termenul limita de depunere a ofertelor.
Se vor lua in considerare numai lucrarile executate in aceasta perioada. Prin
lucrari executate se intelege: lucrari receptionate partial care sunt insotite
de proces-verbal de receptie partiala SAU lucrari receptionate insotite de
proces-verbal la terminarea lucrarilor SAU lucrari receptionate insotite de
proces-verbal de receptie finala**)Lucrarile ce vor fi luate in considerare
exclud lucrari de tipul: reciclare, lucrari de intretinere periodica,
consolidare versanti si altele asemenea aferente drumurilor nationale si/sau
drumurilor expres si/sau drumurilor judetene si/sau autostrazilor. Lucrarile ce
vor fi luate in considerare includ si lucrari de tipul: asternere covor
asfaltic, reabilitarea primara, reparatie capitala, consolidare drum,
ranforsare sistem rutier aferente drumurilor nationale si/sau drumurilor expres
si/sau drumurilor judetene si/sau autostrazilor
NOTA: Informatii privind
indeplinirea criteriului privind capacitatea tehnica cu sprijinul unui Tert
sustinator1. Capacitatea tehnica a ofertantului poate fi sustinuta, pentru
indeplinirea unui contract, si de o alta persoana, indiferent de natura
relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva. (Art. 190
din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare si respectiv
Art.11indice 1 din HG nr. 925/2006, cu modificarile si completarile
ulterioare)2. In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica
invocand si sustinerea acordata, de catre o alta persoana, atunci acesta are
obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui
angajament ferm al persoanei respective incheiat in forma autentica.4. Cerinta
va fi indeplinita in intregime de catre o singura persoana astfel: (*) -
Indiferent daca exista un singur sau mai multi terti sustinatori, cerintava fi
indeplinita in intregime de catre un singur tert sustinator. - In cazul in care
ofertantul prezinta oferta individula si sustinere, cerinta va fi indeplinita
in intregime fie de catre un singur tert sustinator, fie de catre ofertant.
?(*) In conformitate cu Ordinul nr. 509 din 14.09.2011, al presedintelui
Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor
Publice privind formularea criteriilor de calificare si selectie.
Capacitatea profesionala
- Cerinta nr. 1 Ofertantul trebuie sa demonstreze ca dispune de urmatorul
personal cheie : I. Coordonator proiect.CERINTE: a) minim 3 ani experienta
profesionala in contracte/ proiecte de lucrari** de constructie noua si/sau
reabilitare si/sau modernizare si/sau largire de drum national si/sau drum
expres si/sau drumuri judetene si/sau autostradab) experienta profesionala in
pozitia de Coordonator proiect/ Director proiect/ Manager proiect/ Adjunct
director proiect/ Adjunct manager proiect intr-un contract/ proiect de
lucrari.**Lucrarile ce vor fi luate in considerare exclud lucrari de tipul:
reciclare, lucrari de intretinere periodica, consolidare versanti si altele
asemenea aferente drumurilor nationale si/sau drumurilor expres si/sau
drumurilor judetene si/sau autostrazilor. Lucrarile ce vor fi luate in
considerare includ si lucrari de tipul: asternere covor asfaltic, reabilitarea
primara, reparatie capitala, consolidare drum, ranforsare sistem rutier aferente
drumurilor nationale si/sau drumurilor expres si/sau drumurilor judetene si/sau
autostrazilor.
Capacitatea profesionala
- Cerinta nr. 2 Ofertantul trebuie sa demonstreze ca dispune de urmatorul
personal cheie: II. Inginer asigurarea calitatii - Responsabil calitateCERINTE:
a) detine Diploma de Inginer al unei Facultati/ Universitati in domeniul
constructiilor de drumuri si/ sau poduri si/ sau tuneleb) minim 3 ani
experienta profesionala in contracte/ proiecte de lucrari**/ supervizare* de
constructie noua si/sau reabilitare si/sau modernizare si/sau largire de drum
national si/sau drum expres si/sau drumuri judetene si/sau autostrada intr-o
pozitie de Responsabil control calitate/ Responsabil tehnic cu calitatea/
Responsabil cu asigurarea calitatii/ Inginer calitate.* In sensul prezentelor
cerinte, prin ?Supervizarea lucrarilor? se intelege activitatea desfasurata in
cadrul unei firme/echipe de consultan?a angajata de catre
Beneficiar/Investitor, prin care a fost asigurata supravegherea/verificarea
lucrarilor executate de catre Antreprenor, in scopul certificarii conformitatii
calitative si cantitative a acestora cu contractul, documentatia de executie si
reglementarile tehnice si legislative in vigoare. Evaluarea indeplinirii
cerintelor minime privind experienta profesionala in supervizare a expertilor
propusi, se va face in baza prezentei definitii. Nu vor fi considerate acele
proiecte/perioade in care supervizarea a vizat activitatea de proiectare
desfasurata de catre Antreprenor.** Lucrarile ce vor fi luate in considerare
exclud lucrari de tipul: reciclare, lucrari de intretinere periodica,
consolidare versanti si altele asemenea aferente drumurilor nationale si/sau
drumurilor expres si/sau drumurilor judetene si/sau autostrazilor. Lucrarile ce
vor fi luate in considerare includ si lucrari de tipul: asternere covor
asfaltic, reabilitarea primara, reparatie capitala, consolidare drum,
ranforsare sistem rutier aferente drumurilor nationale si/sau drumurilor expres
si/sau drumurilor judetene si/sau autostrazilor.
Capacitatea profesionala
- Cerinta nr. 3 Ofertantul trebuie sa demonstreze ca dispune de urmatorul
personal cheie: III. Sef de santierCERINTE: a) minim 3 ani experienta
profesionala in contracte/ proiecte de lucrari** de constructie noua si/sau
reabilitare si/sau modernizare si/sau largire de drum national si/sau drum
expres si/sau drumuri judetene si/sau autostradab) experienta profesionala in
pozitia de Sef de santier/ Adjunct sef santier intr-un contract/ proiect de
lucrari.** Lucrarile ce vor fi luate in considerare exclud lucrari de tipul:
reciclare, lucrari de intretinere periodica, consolidare versanti si altele
asemenea aferente drumurilor nationale si/sau drumurilor expres si/sau
drumurilor judetene si/sau autostrazilor. Lucrarile ce vor fi luate in
considerare includ si lucrari de tipul: asternere covor asfaltic, reabilitarea
primara, reparatie capitala, consolidare drum, ranforsare sistem rutier
aferente drumurilor nationale si/sau drumurilor expres si/sau drumurilor
judetene si/sau autostrazilor.
NOTA: Informatii privind
indeplinirea criteriului privind capacitatea profesionala cu sprijinul unui
Tert sustinator1. Capacitatea profesionala a ofertantului poate fi sustinuta,
pentru indeplinirea unui contract, si de o alta persoana, indiferent de natura
relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva. (Art. 190
din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare si respectiv
Art.11 indice 1 din HG nr. 925/2006, cu modificarile si completarile
ulterioare)2. In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea
profesionala invocand si sustinerea acordata, de catre o alta persoana, atunci
acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin
prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective incheiat in forma
autentica. 3. Cerintele nr. 1, nr. 2, nr. 3 se demonstreaza prin luarea in
considerare a resurselor tuturor membrilor grupului, inclusiv a sustinerii
acordata de catre o alta persoana (tertul sustinator).
INFORMATII PRIVIND
SUBCONTRACTANTII In cazul in care ofertantul va subcontracta o parte din
contractul respectiv, ofertantul are obligatia de a preciza partea/partile din
contract pe care urmeaza sa le subcontracteze, procentul pe care-l realizeaza
precum si datele de identificare ale subcontractantilor propusi.ATENTIE!a)
Autoritatea contractanta are obligatia de a solicita, pentru incheierea
contractului de achizitie publica, prezentarea contractelor incheiate intre
viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta. Contractele prezentate
trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la
contractul de achizitie publica.b) Raspunderea contractantului in ceea ce
priveste modul de indeplinire a contractului de achizitie publica nu este
diminuata in cazul in care o parte/parti din contract sunt indeplinite de
subcontractanti.
INFORMATII PRIVIND
ASOCIEREA Mai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de
a depune oferta comuna, fara a fi obligati sa isi legalizeze din punct de
vedere formal asocierea.
Ofertantul va demonstra
ca respecta standardele de asigurare a calitatii, respectiv detine certificare
ISO 9001 sau echivalent.
Ofertantul va demonstra
ca respecta standardele privind protectia mediului, respectiv detine
certificare ISO 14001 sau echivalent.
Nivel(uri) specific(e)
minim(e) necesar(e)
Modalitatea de
indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii pentru Capacitatea Tehnica
Ofertantul va prezenta urmatoarele: 1. Declaratia privind Capacitatea Tehnica
(Formularul nr. 4 insotit de Anexa 1 din Sectiunea 2 ?Formulare? ? Volumul 1 al
Documentatiei de Atribuire) reprezentand lista contractelor ce atesta
experienta similara prin care se confirma faptul ca ofertantul indeplineste
cerintade Capacitatea Tehnica.2. Certificate/documente edificatoare care
probeaza /confirma indeplinirea cerintelor de calificare si anume: Documente
emise de Beneficiarul lucrarilor/ Procese verbale de receptie la terminarea
lucrarilor/ Procese verbale de receptie partiala a lucrarilor/ Procese verbale
de receptie finala, din care sa reiasa receptia la sfarsitul executiei
lucrarilor sau receptia partiala a lucrarilor executate precum si toate
elementele necesare pentru confirmarea indeplinirii cerinta de Capacitatea
Tehnica.Nota 1: In cazul in care exista incertitudini sau neclaritati in ceea
ce priveste anumite documente prezentate si in masura in care aceste documente
nu pot fi considerate edificatoare, autoritatea contractanta are dreptul de a
solicita documentele mentionate sau detalii, precizari, informatii sau confirmari
suplimentare atat de la ofertantul in cauza, cat si de la autoritatile
competente care pot furniza informatii in acest sens.Nota: 2 Declaratia privind
Capacitatea Tehnica (Formularul nr. 4 impreuna cu Anexa 1) va fi completat in
numele ofertantului si trebuie sa cuprinda atat contractele liderului cat si
cele ale celorlalti membrii ai asocierii, contracte care sunt relevante pentru
indeplinirea cerintei.Declaratia privind Capacitatea Tehnica (Formularul nr. 4
impreuna cu Anexa 1) va fi semnat si stampilat de catre reprezentantul
imputernicit al ofertantului.Nota 3: Pentru demonstrarea indeplinirii cerintei,
ofertantul poate prezenta, pentru acelasi contract, fie un singur fie mai multe
procese verbal/e de receptie partiala a lucrarilor prin care sa se demonstreze
valoarea lucrarilor executate.Nota 4: a) Pentru transformarea in Lei (RON) a
valorilor contractelor/lucrarilor stabilite in Euro sau alte monede decat Euro
se va utiliza cursul mediu anual indicat de Banca Nationala a Romaniei publicat
pe site-ul www.bnr.ro (2008 ? 1 Euro = 3, 682 Lei, 2009 ? 1 Euro = 4, 237 Lei,
2010 - 1 Euro=4, 2099 Lei, 2011-1 Euro=4, 2379 Lei, 2012-1 Euro=4, 4560 Lei,
2013 - 1 Euro=4, 3852 Lei) Cursul mediu anual utilizat este doar cel aferent
anului in care au fost finalizate lucrarile. b) Pentru alte monede decat Euro,
se transforma mai intai in Euro, utilizandu-se cursurile medii pentru anii
respectivi, publicate pe site-ul http: //ec.europa.eu/budget/inforeuro. Pentru
transformarea Euro in Lei se vor urma indicatiile de la punctul a.NOTA:
Informatii privind indeplinirea criteriului privind capacitatea tehnica cu
sprijinul unui Tert sustinator. Ofertantul va prezenta, daca este cazul,
Angajamentul ferm privind Capacitatea tehnica (Formularul nr. 27B din Sectiunea
2 ?Formulare? - Volumul 1 al Documentatiei de Atribuire) incheiat in forma
autentica.Ofertantul va prezenta urmatoarele: 1. Declaratia privind Capacitatea
Profesionala (Formularul nr. 5 din Sectiunea 2 ?Formulare?) semnata de catre
reprezentantul imputernicit al ofertantului.2. Pentru expertii cheie care sunt
angajati ai ofertantului se va prezenta Declaratia de disponibilitate pentru
fiecare expert cheie propus (Formularul nr. 6 completat in conformitate cu
modelul prezentat in Sectiunea 2 ?Formulare?) si semnata de reprezentantul
legal al operatorului economic.3. Pentru expertii cheie care nu sunt angajati
ai ofertantului se va prezenta Declaratia de disponibilitate pentru fiecare
expert cheie propus (Formularul nr. 7 completat in conformitate cu modelul
prezentat in Sectiunea 2 ?Formulare?) si semnata de catre expertul propus.4.
Certificate/documente edificatoare care probeaza/ confirma indeplinirea
cerintelor de calificare - pentru fiecare expert cheie propus, ofertantul va
depune: a) ?Curriculum Vitae? (Formularul nr. 8 completat in conformitate cu
modelul prezentat in Sectiunea 2 ?Formulare?), in original si semnat de catre
expertul propus.b) copii legalizate/copii lizibile cu mentiunea ?conform cu
originalul? ale actelor de identitate (buletin/ pasaport/ carte de
identitate)Inainte de finalizarea atribuirii, se vor solicita ofertantilor
posibili castigatori, prezentarea documentelor mentionate la litera c.c) pentru
experienta profesionala se vor prezenta - documente relevante/ recomandari
emise de Beneficiar/ Angajator pentru proiectele/ contractele care demonstreaza
indeplinirea criteriilor din care sa reiasa elementele necesare indeplinirii
cerintei de calificare.Nota: In cazul in care exista incertitudini sau
neclaritati in ceea ce priveste anumite documente prezentate si in masura in
care aceste documente nu pot fi considerate edificatoare, autoritatea
contractanta are dreptul de a solicita documentele mentionate sau detalii,
precizari, informatii sau confirmari suplimentare atat de la ofertantul in
cauza, cat si de la autoritatile competente care pot furniza informatii in
acest sens.Ofertantul va prezenta urmatoarele: 1. Declaratia privind
Capacitatea Profesionala (Formularul nr. 5 din Sectiunea 2 ?Formulare?) semnata
de catre reprezentantul imputernicit al ofertantului.2. Pentru expertii cheie
care sunt angajati ai ofertantului se va prezenta Declaratia de disponibilitate
pentru fiecare expert cheie propus (Formularul nr. 6 completat in conformitate
cu modelul prezentat in Sectiunea 2 ?Formulare?) si semnata de reprezentantul
legal al operatorului economic.3. Pentru expertii cheie care nu sunt angajati
ai ofertantului se va prezenta Declaratia de disponibilitate pentru fiecare
expert cheie propus (Formularul nr. 7 completat in conformitate cu modelul
prezentat in Sectiunea 2 ?Formulare?) si semnata de catre expertul propus.4.
Certificate/documente edificatoare care probeaza/ confirma indeplinirea
cerintelor de calificare - pentru fiecare expert cheie propus, ofertantul va
depune: a) ?Curriculum Vitae? (Formularul nr. 8 completat in conformitate cu
modelul prezentat in Sectiunea 2 ?Formulare?), in original si semnat de catre
expertul propus.b) copii legalizate/copii lizibile cu mentiunea ?conform cu
originalul? ale diplomelor obtinute si mentionate in Curriculum Vitae si ale
actelor de identitate (buletin/ pasaport/ carte de identitate)Inainte de
finalizarea atribuirii, se vor solicita ofertantilor posibili castigatori,
prezentarea documentelor mentionate la litera c)c) pentru experienta
profesionala se vor prezenta - documente relevante/ recomandari emise de
Beneficiar/ Angajator pentru proiectele/ contractele care demonstreaza
indeplinirea criteriilor din care sa reiasa elementele necesare indeplinirii
cerintei de calificare.NOTA: In cazul in care exista incertitudini sau
neclaritati in ceea ce priveste anumite documente prezentate si in masura in
care aceste documente nu pot fi considerate edificatoare, autoritatea
contractanta are dreptul de a solicita documentele mentionate sau detalii,
precizari, informatii sau confirmari suplimentare atat de la ofertantul in
cauza, cat si de la autoritatile competente care pot furniza informatii in
acest sens.Ofertantul va prezenta urmatoarele: 1. Declaratia privind
Capacitatea Profesionala (Formularul nr. 5 din Sectiunea 2 ?Formulare?) semnata
de catre reprezentantul imputernicit al ofertantului.2. Pentru expertii cheie
care sunt angajati ai ofertantului se va prezenta Declaratia de disponibilitate
pentru fiecare expert cheie propus (Formularul nr. 6 completat in conformitate
cu modelul prezentat in Sectiunea 2 ?Formulare?) si semnata de reprezentantul
legal al operatorului economic.3. Pentru expertii cheie care nu sunt angajati
ai ofertantului se va prezenta Declaratia de disponibilitate pentru fiecare
expert cheie propus (Formularul nr. 7 completat in conformitate cu modelul
prezentat in Sectiunea 2 ?Formulare?) si semnata de catre expertul propus.4.
Certificate/documente edificatoare care probeaza/ confirma indeplinirea
cerintelor de calificare - pentru fiecare expert cheie propus, ofertantul va
depune: a) ?Curriculum Vitae? (Formularul nr. 8 completat in conformitate cu
modelul prezentat in Sectiunea 2 ?Formulare?), in original si semnat de catre
expertul propus.b) copii legalizate/copii lizibile cu mentiunea ?conform cu originalul?
ale actelor de identitate (buletin/ pasaport/ carte de identitate)Inainte de
finalizarea atribuirii, se vor solicita ofertantilor posibili castigatori,
prezentarea documentelor mentionate la litera c.c) pentru experienta
profesionala se vor prezenta - documente relevante/ recomandari emise de
Beneficiar/ Angajator pentru proiectele/ contractele care demonstreaza
indeplinirea criteriilor din care sa reiasa elementele necesare indeplinirii
cerintei de calificare.Nota: In cazul in care exista incertitudini sau
neclaritati in ceea ce priveste anumite documente prezentate si in masura in
care aceste documente nu pot fi considerate edificatoare, autoritatea
contractanta are dreptul de a solicita documentele mentionate sau detalii,
precizari, informatii sau confirmari suplimentare atat de la ofertantul in
cauza, cat si de la autoritatile competente care pot furniza informatii in
acest sens.NOTA: Informatii privind indeplinirea criteriului privind
capacitatea profesionala cu sprijinul unui Tert sustinator. Ofertantul va
prezenta, daca este cazul, Angajamentul ferm privind Capacitatea profesionala
(Formularul nr. 27B din Sectiunea 2 ?Formulare? - Volumul 1 al Documentatiei de
Atribuire) incheiat in forma autentica.In vederea respectarii prevederilor art.
69 indice 2 din OUG nr. 34/2006, ofertantul va prezenta ?Declaratie privind
partea/partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti si
specializarea acestora precum si sustinerea acordata de tert sustinator?
(Formularul nr. 10 si anexele 1 si 2 aferente acestuia din Sectiunea 2
?Formulare? - Volumul 1 al Documentatiei de Atribuire), semnata de catre
reprezentantul imputernicit al ofertantului. Subcontractorul/rii va/vor
prezenta Declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69 indice
1 (Formularul A din Sectiunea 2 ?Formulare? - Volumul 1 al Documentatiei de
Atribuire) prin care se atesta faptul ca acesta nu are drept membri in cadrul
consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau nu
are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la
gradul al patrulea inclusiv sau care se afla in relatii comerciale, astfel cum
sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a) din OUG nr. 34/2006 cu modificarile
si completarile ulterioare, cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul
autoritatii contractante.Nota 1: In conditiile in care oferantul nu va
subcontracta o parte din acest contract , acesta are totusi obligatia de a
prezenta ?Declaratia privind partea/partile din contract care sunt indeplinite
de subcontractanti si specializarea acestora precum si sustinerea acordata de
tert sustinator? (Formularul nr. 10) mentionandu-se in anexele aferente
acestuia ?Nu este cazul?, in vederea respectarii prevederilor art. 69 indice 2
din OUG nr. 34/2006.Nota 2: Cerintele privind situatia personala a
ofertantului, capacitatea de exercitare a activitatii profesionale, capacitatea
economica si financiara, capacitatea tehnica, standarde privind asigurarea
calitatii nu pot fi indeplinite prin intermediul unui sau unor
subcontractori.Nota 3: Cerintele privind resursele materiale si umane se iau in
considerare numai pentru partea de implicare a subcontractantuluiOfertantul va
prezenta urmatoarele: 1. Formularul nr. 11 ?Informatii privind asocierea? din
Sectiunea 2 ?Formulare? - Volumul 1 al Documentatiei de Atribuire semnat de
catre reprezentantul imputernicit al ofertantului. 2. Formularul nr. 12
?Acordul de Asociere? din Sectiunea 2 ?Formulare? - Volumul 1 al Documentatiei
de Atribuire semnat de catre reprezentantii legali ai membrilor asocierii.Nota
1: In conditiile in care ofertantul este contractant unic acesta are totusi
obligatia de a prezenta Formularul nr. 11 si Formularul nr. 12 mentionandu-se
?Nu este cazul?.Nota 2: In cazul in care oferta comuna este declarata
castigatoare, inainte de semnarea contractului asocierea va fi legalizata in
conformitate cu prevederile articolului 44 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile
si completarile ulterioare.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in
cadrul procedurii : Ofertantul va prezenta urmatoarele: 1. Formularul nr. 9A
din Sectiunea 2 ?Formulare? - Volumul 1 al Documentatiei de Atribuire semnat de
catre reprezentantul imputernicit al ofertantului.2.Certificate/documente
edificatoare care probeaza /confirma indeplinirea cerintelor de calificare si
anume - Certificat/e emise de organisme independente care atesta respectarea
standardelor de asigurare a calitatii, respectiv ISO 9001 sau echivalente, in
copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?Nota 1:
Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, cerinta se
demonstreaza individual de catre fiecare membru in parte, pentru partea de
contract pe care o realizeaza.Nota 2: Documentele solicitate trebuie sa fie
valabile la data limita de depunere a ofertelor.Nota 3: Cerinta privind
certificarea ISO 9001 sau echivalent nu poate fi indeplinita prin intermediul
unei alte persoane (tertul sustinator).Nota 4: In cazul in care operatorul
economic nu detine un certificat de calitate asa cum este solicitat, acesta
poate prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile
prezentate confirma asigurarea unui nivel corespunzator al
calitatii.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii :
Ofertantul va prezenta urmatoarele: 1. Formularul nr. 9B din Sectiunea 2
?Formulare? - Volumul 1 al Documentatiei de Atribuire semnat de catre
reprezentantul imputernicit al ofertantului.2.Certificate/documente
edificatoare care probeaza /confirma indeplinirea cerintelor de calificare si
anume - Certificat/e emise de organisme independente care atesta respectarea
standardelor de protectie a mediului, respectiv ISO 14001 sau echivalente, in
copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?Nota 1:
Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, cerinta se
demonstreaza individual de catre fiecare membru in parte, pentru partea de
contract pe care o realizeaza.Nota 2: Documentele solicitate trebuie sa fie
valabile la data limita de depunere a ofertelor.Nota 3: Cerinta privind
certificarea ISO 14001 sau echivalent nu poate fi indeplinita prin intermediul
unei alte persoane (tertul sustinator).Nota 4: In cazul in care operatorul
economic nu detine un certificat de calitate asa cum este solicitat, acesta
poate prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile
prezentate confirma asigurarea unui nivel corespunzator al protectiei mediului.
III.2.4) Contracte
rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice
pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea
serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele
juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale
membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de
atribuire
IV.2.1) Criterii de
atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o
licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii
administrative
IV.3.1) Numar de
referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi
publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de
obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia
unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru
depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 17.06.2013
10:59
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita
pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
17.06.2013 11:00
IV.3.5) Data transmiterii
invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile
in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima
pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul
limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de
deschidere a ofertelor
Data: 17.06.2013 13:00
Locul: CNADNR SA
(CESTRIN), Bd. Iuliu Maniu, nr. 401A, sector 6
Persoane autorizate sa
asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentantii
ofertantilor in baza unei imputerniciri in acest sens insotita de o copie a
actului de identitate, observatori UCVAP, alte persoane imputernicite din
partea Autoritatii Contractante.
SECTIUNEA VI: INFORMATII
SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul este
periodic
Nu
VI.2) Contractul se
inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la
proiect(e) si/sau program(e): FEDR
Tip de finantare: Program
/ ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Sectorial de Transport - POS
Transport
VI.3) Alte informatii
I. In conformitate cu
Manualul operational pentru atribuirea contractelor de achizitie al ANRMAP, in
cazul in care doua sau mai multe oferte ocupa primul loc cu acelasi pret,
modalitatea de departajare este urmatoarea: Ofertantiilor care au prezentat
acelasi pret li se va solicita transmiterea unei noi propuneri financiare in
plic inchis. Contractul va fi atribuit ofertantului a carui noua Propunere
Financiara are pretul cel mai scazut. Oferta cu pretul cel mai scazut va fi
desemnata castigatoare. II. Durata contractului este de 24 luni incepand de la
data ordinului de incepere a lucrarilor (24 luni pentru proiectare si executie
+24luni perioada de garantie). III. Documentatia de atribuire este atasata in
integralitatea sa la prezenta Fisa de date a achizitiei. Documentele sunt
semnate electronic in conformitate cu art. 33 indice 1alin (3) din OUG
nr.34/2006. Pentru deschiderea acestor fisiere utilizati aplicatia shellSAFE
Verify de la adresa http:
//www.certsign.ro/certsign/resurse/download.Documentatia de atribuire poate fi
descarcata si de pe siteul http: //www.cnadnr.ro/proceduri_derulare.php.
Documentatia tehnica poate fi descarcata si de la adresa www.cnadnr.ro/bypass.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism
competent pentru caile de atac
Consiliul National de
Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str.
Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal:
030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: office@cnsc.ro, Fax: +40 213104642
/ +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru
procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor
de atac
Precizari privind
termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Contestatiile pot fi
depuse in termen de 10 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta de
catre contestator despre un act al Autoritatii Contractante pe care acesta il
considera nelegal
VI.4.3) Serviciul de la
care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
CNADNR Directia Achizitii
cu Finantare Externa - Serviciul Licitatii FEDR / IFI
Adresa postala: Bd Dinicu
Golescu nr. 38, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010873, Romania,
Tel. +40 212643292, Email: procurement@andnet.ro, Fax: +40 213186662, Adresa
internet (URL): www.cnadnr.ro
VI.5) Data expedierii
prezentului anunt
26.04.2013 13:16
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.