DNA
găsește alte infracțiuni la Primăria inculpaților români din Târgu-Mureș.
Biflora maghiarului i-a umplut de rahat
pe români?! Ia ghiciți, ce român a avut nevoie de votul UDMR?
Unii sunt trimiși deja în
judecată, urmează și alți români adevărați sau maghiari slugi. Oraș controlat
etnic, potlogării etnice pe măsura interesului românesc, iar SRI Mureș face ce știe
el mai bine!
Procurorii din cadrul
Direcției Naționale Anticorupție – Tîrgu Mureș au dispus trimiterea în
judecată, în stare de libertate, a inculpaților:
MOCA
TEODORU, la data faptelor director al Administrației Serelor, Parcurilor și
Zonelor Verzi din cadrul municipiului Tg. Mureș, pentru săvârșirea
infracțiunilor de:
-
instigare la abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine
sau pentru altul un folos necuvenit, în forma participației improprii
-
fals intelectual (3 fapte din care două în formă continuată),
TEBAN
ANCA FLORENTINA, la data faptei director adjunct al Administrației Serelor,
Parcurilor și Zonelor Verzi din cadrul municipiului Tg. Mureș, pentru
săvârșirea infracțiunii de instigare la abuz în serviciu dacă funcționarul
public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în forma
participației improprii.
În rechizitoriul
întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În cursul anului 2013, în
contextul achiziționării de material dendrofloricol necesar amenajării
peisagistice și diversificării compoziției arhitecturale peisagere a zonei
verzi a municipiului Tîrgu Mureș, cei doi inculpați, în calitățile menționate
mai sus, cu intenție au determinat conducerea Primăriei să semneze o comandă ce
privea achiziția de la o societate comercială a 60.950 plante anuale în valoare
de 156.542,50 lei (sumă ce depășea pragul de 30.000 euro, impus de legiuitor
până la care se puteau face achiziții directe).
Deoarece, facturile emise
de furnizor nu ar fi putut parcurge etapele necesare realizării plății,
întrucât valoarea acestora impuneau încheierea unui contract de achiziție
publică, s-a procedat la încheierea unuia în baza unei proceduri de cerere de
oferte, organizată formal, singurul ofertant fiind societatea administrată de
Szabo Jozsef.
Astfel,
în vara anului 2013, între Primăria municipiul Tîrgu Mureș și societatea
respectivă a fost încheiat un contract de furnizare al cărui obiect includea și
cantitățile de material dendrofloricol ce făcuseră obiectul cumpărării directe
pe bază de comandă și care deja era plantat încă din luna mai 2013.
În același context,
inculpatul Moca Teodoru a dispus întocmirea și a semnat mai multe documente de
recepție a materialelor în condițiile în care acestea au fost livrate anterior,
în perioada 29 martie -28 mai 2013.
Prin cumpărarea directă a
materialului dendrofloricol cu încălcarea prevederilor legale, a fost vătămat
interesul autorității contractante, Municipiul Tîrgu Mureș, de a se asigura
utilizarea eficientă a fondurilor publice prin organizarea unei proceduri de
atribuire care să asigure transparența procesului de achiziție și concurența
între operatorii economici, prin aceasta asigurându-se implicit și un folos necuvenit
societății administrate de Szabo Jozsef, respectiv furnizarea unor produse în
mod direct și preferențial.
Primăria municipiului
Tîrgu Mureș a comunicat că își rezervă dreptul de a se constitui parte civilă
până la începerea cercetării judecătorești.
Dosarul a fost trimis
spre judecare Tribunalul Mureș.
Anterior, în aceeași
cauză, procurorii anticorupție au încheiat acorduri de recunoaștere a
vinovăției cu inculpații Covrig Ana Maria, Kovacs Jolan Emese, Gherman Gheorghe
și Szabo Jozsef.
Subiect
prins de mine atunci:
Șmecherașii
care vor să dea mâine 2,7 milioane de euro pe sportul pedelist se pricep și la
făcut praf banii pe flori. Să nu fie doar florile răului! Afaceri marca
Târgu-Mureș!
Șmecherașii care vor să
dea mâine 2,7 milioane de euro pe sportul pedelist se pricep și la făcut praf
banii pe flori. Să nu fie doar florile răului! Afaceri marca Târgu-Mureș!
Găinarii din Primăria
Târgu-Mureș au de făcut praf vreo 80.000 de euro pe material dendrofloricol.
Desigur, unii borfași cărora le surâde închiderea serelor orașului vor fi
mega-interesați de cumpărarea de material de la dedicați și de la alți proști
PDL. 80.000 de euro sunt totuși un fleac pe lângă afacerea dedicată de bandiții
din PDL Mureș pe familionul lui Maior, pardon, pe club, cu 1,8 milioane de euro
de întreținut echipa gășcarului de partid, inventată de porcii lui Florea în
campania electorală a gunoiului PDL! Din banii celor care au votat sau nu hoții
de români!
Detaliu pentru invitatia
numarul 348987
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG
nr.34/2006
Autoritate contractanta:
Primaria Municipiului Tirgu-Mures
Numar invitatie: 348987 /
20.06.2013
Denumire contract:
Achizitie material dendrofloricol
Stare procedura: In
Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA
CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul social
Primaria Municipiului
Tirgu-Mures
Cod fiscal: 4322823,
Adresa: Piata Victoriei nr.3, Targu Mures, Telefon: +40 0265268330, Fax: +04
0365801856
I.1.2) Adresa la care se
transmit ofertele:
Piata Victoriei nr.3,
Targu Mures, Romania, cod postal: 540026, telefon:+40 0265268330, fax:+04
0365801856, persoana de contact:OROSAN CLAUDIA
I.1.3) Adresa (locul) de
deschidere a ofertelor:
Ofertele se vor deschide
la sediul Primariei Targu Mures situat in Piata Victoriei, nr.3, cam.45.
I.2) Tipul autoritatii
contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate
Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate:
Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL
CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire
contract:
Achizitie material
dendrofloricol
II.1.2) Tip contract:
Furnizare
II.1.3) Modalitatea de
atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul
contractului:
Achizitie material
dendrofloricol
II.1.6) CPV: 03451000-6 -
Plante (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe
loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau
domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata:
360,120 RON
SECTIUNEA III: CRITERII
DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii
referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare,
garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire Descriere
Garantie de participare
In cuantum de 7000 lei prin depunere la casierie sau prin virament bancar in
contul nr. RO92TREZ4765006XXX000221 deschis la Trezoreria Tg. Mures sau printr-un
instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de
o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru
perioada prevazuta in documentatia de atribuire.Echivalenta pentru o GPL depusa
in valuta se va face la cursul BNR din data limita de depunere a ofertelor cu 5
zile.In cazul in care ofertantul dovedeste ca este IMM va beneficia de o
reducere de 50% din valoarea garantiei de participare conform Legii nr.
346/2004. In cazul in care oferta este depusa de catre o asociere, fiecare
membru al asocierii trebuie sa faca dovada incadrarii in categoria IMM-urilor.
Valabilitatea garantiei de participare este cel putin egala cu perioada de
valabilitate a ofertei.
III.2) CONDITII DE
PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de
calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a
operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in
registrul comertului sau al profesiei
Descriere: -Declaratie
privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 180 din OUG nr. 34/2006 cu
modificarile si completarile ulterioare intocmitaconform Formularului 8 din
Sectiunea III Formulare. Personele care asigura sustinerea economico-financiara
si tehnico-profesionala, acandidatului/ofertantului, trebuie sa faca dovada
neincadrarii in prevederile art. 180 din OUG nr. 34/2006. In cazul unei oferte
comune,aceasta declaratie trebuie depusa de fiecare dintre asociati in parte.
-Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG
nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare conformFormularului 17
din Sectiunea III Formulare. Personele care asigura sustinerea
economico-financiara si tehnico-profesionala, acandidatului/ofertantului,
trebuie sa faca dovada neincadrarii in prevederile art. 181, lit. a,c^1 si d,
din OUG nr. 34/2006, conformFormularului F17.1. din Sectiunea Formulare. In
cazul unei oferte comune, aceasta declaratie, conform Formularului F17, trebuie
depusa de fiecare dintre asociati in parte. (original/copie legalizata/copie
lizibila cu mentiunea "conform cu originalul"). - Declaratie privind
neincadrarea in prevederile art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006 conform
Formularului 23 din Sectiunea III Formulare.Neincadrarea in prevederile art.
69^1 din OUG nr. 34/2006 trebuie demonstrata conform art 13 din Legea 279/2011
de catreofertantul/candidatul/ofertantul asociat/subcontractantul sau tertul
sustinator. In cazul unei oferte comune, aceasta declaratie trebuie depusa de
fiecare dintre asociati in parte. (original/copie legalizata/copie lizibila cu
mentiunea "conform cu originalul").Precizam ca persoanele care detin
functii de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea cepriveste
organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, sunt: Primarul
Municipiului Targu-Mures - Dorin Florea, Viceprimarul Municipiului Targu-Mures
(Ionela Ciotlaus), Secretarul Municipiului Targu-Mures - Cioban Maria, Membrii
Consiliului Local ai Municipiului Targu-Mures (Benedek Istvan, Gombos Geza
Csaba, Peti Andrei, Karacsony Erdei Etel, Bakos Levente Attila, Torzsok Sandor
Laszlo, Kikeli Pal Istvan, Soos Zoltan, Jozsa Tibor, Haller Bela, Maior Sergiu
Claudiu, Roman Ioana Dana, Matei Dumitru, Puiac Ion Claudiu, Farcas Ioan, Gujan
Herman Cosmin Lucian, Briscaru Gheorghita Ionel, Ciotlaus Ionela Claudia
(viceprimar), Pui Sebastian Alexandru, Sabau Pop Aurelian Olimpiu, Loghin
Lucian Mircea, Sampalean Dan Stefan), Directorul Economic al Municipiului
Targu-Mures - Kiss Imola, Director Adminstratia Serelor-Moca Teodoru, Sef
Serviciu Concesionari, Inchirieri, Vanzari si Respectarea Disciplinei
Contractuale - Damian Alina, membrii comisiei de licitatie Orosan Claudia,
Teban Anca, Ianos Aurica,Tamasi Tunde, Iernutan Oana, Fagaras Dorin, Covrig Ana
Maria. - Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta -
Formularul 22 din Sectiunea III Formulare. Sa indeplineasca conditiileprevazute
in ordinul 314/12.10.2010 privind regulile de concurenta. In cazul unei oferte
comune, acest certificat trebuie depus de fiecare dintre asociati.
(original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea "conform cu
originalul"). - Certificate constatatoare privind indeplinirea
obligatiilor exigibile de plata datorate catre Bugetul consolidat de Stat, si
catre Bugetul Local de la sediul ofertantului, care sa reflecte indeplinirea
obligatiilor scadente la plata in luna anterioara celei care se depun ofertele.
Se accepta si datorii esalonate, conform legii. Documentele vor fi prezentate
in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea"conform cu
originalul". Persoanele juridice straine vor prezenta documente
edificatoare, pentru dovedirea eligibilitatii, eliberate de autoritati ale
tarii de origine (certificate, caziere judiciare, alte documente) prin care sa dovedeasca
ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si
contributiile catre bugetul de stat si bugetul local, in conformitate cu
cerintele solicitate de autoritatea contractanta. Documentele vor fiprezentate
in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea "conform cu
originalul", la care se va alatura traducerea autorizata silegalizata a
acestora in limba romana. Persoanele juridice straine pot prezenta documente
edificatoare si din partea firmelor din grupul de firme pe care il controleaza
in conformitate cu practica internationala. In cazul unei oferte comune, aceste
certificate constatatoare trebuiedepuse de fiecare dintre asociati in parte.
Pentru persoanele juridice romane : - autoritatea contractanta stabileste ca cerinta
minima obligativitatea prezentarii Certificatului constatator emis de Oficiul
Registrului Comertului de pe langa Camera de Comert si Industrie de la sediul
ofertantului, in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea
"conform cu originalul". Informatiile cuprinse in acest certificat
trebuie sa fie reale la data limita de depunere a ofertelor Pentru persoanele
juridice straine - autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima
obligativitatea prezentarii a oricaror documente care dovedesc o forma de
inregistrare /atestare sau apartenenta din punct de vedere profesional, in
conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident.
Documentele vor fi prezentate sub forma unei traduceri legalizate. In cazul
unei oferte comune, acest certificat trebuie depus de catre fiecare dintre
asociati in parte. Ofertantul clasat pe primul loc (declarat castigator), va
prezenta la cererea autoritatii contractante si inainte de transmiterea
comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, certificatul
constatator (pentru persoanele juridice straine - documentele care dovedesc o
forma de inregistrare /atestare sau apartenenta din punct de vedere
profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul
este rezident) in original sau in copie legalizata.
Capacitatea economica si
financiara
Descriere: Informatii
privind cifra de afaceri - conform art. 185, al. (1), lit. c) din OUG nr.
34/2006 cu completarile ulterioare autoritatea contractanta stabileste ca cerinta
minima realizarea unei cifre medii de afaceri globale anuale, aferente
ultimilor trei ani cu o valoare de cel putin 600.000 lei. (Formularului 5 din
Sectiunea III Formulare) . Pentru informatii suplimentare privind modalitatea
de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii
cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica
si/sau profesionala
Descriere: - Lista
principalelor contracte de livrare din ultimii 3 ani. Se solicita declaratia pe
propria raspundere a operatorului economic- Formularului 9 din Sectiunea III
Formulare,Experienta similara - autoritatea contractanta stabileste ca cerinta
minima efectuarea in ultimi 3 ani (pana la data limita de depunere a ofertelor)
a maxim doua contracte de furnizare produse similare cu valoare cumulata de cel
putin 300.000 lei, la care se adaugaTVA. Se ia in calcul valoarea cumulata a
produselor care fac obiectul contractelor prezentate drept experienta similara.
Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a
nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor
mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul procedurii
Cerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de
desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de
atribuire
IV.2.1) Criteriu de
atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza
licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii
administrative
IV.3.1) Modul de obtinere
a documentatiei de atribuire:
S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare
a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se
transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de
depunere a ofertelor: 08.07.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora
deschiderii ofertelor: 09.07.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de
valabilitate a ofertei: 09.09.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII
SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se
inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare:
Alte fonduri
Data expedierii prezentei
invitatii: 20.06.2013 11:37
Ziarul
de Mures?
Primăria
municipiului Târgu-Mureș va achiziționa material dendrofloricol în valoare de
358.338 lei, fără TVA, de la firma Biflora SRL Miercurea Nirajului. Potrivit
portalului licitatiapublica.ro, valoarea estimată a licitației a fost de
360.120 lei, iar la licitație a participat o singură ofertă. Conform site-ului
listafirme.ro, Biflora SRL Miercurea Nirajului s-a înființat în anul 2004, are
ca obiect de activitate comerțul cu ridicata al florilor și al plantelor și
este administrată de Szabo Jozsef. Societatea a derulat afaceri de 3,47
milioane lei în 2012, an în care a obținut profit de 211.285 lei și a avut 4
angajați.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.