Societatea
furnizoare de agent termic, E-Star Mureș Energy, renunță la sistemul
centralizat de încălzire din Târgu Mureș! Bucuria gangsterilor care își vor
vinde centralele!
Gangsterii
banilor publici au din nou motive de bucurie! După ce unii au pus la cale o așa-zisă
termie, ca să creeze o piață de mii de centrale termice de apartament vândute,
ca să pună mâna pe spațiile Energomur, pe care le dărâmă cu câte 50.000 de euro
din bani publici, să vândă unii șmecheri centrale grădinițelor și școlilor,
pramatiile banilor publici nu plătesc datoriile către societatea furnizoare de
agent termic. Cum DNA doarme și nu vede găinăriile, probabil că fraierii care
votează mâine pentru hoții orașului, din frică etnică, desigur, vor trebui să își
cumpere propriile centrale sau le vor cumpăra chiar de la șmecherașii în
conexiune cu primăria și cu credite susținute de oraș, adică de ceilalți
fraieri! Deja orașul are un credit de 6 milioane de euro pentru centrale puse
prin grija gangsterilor, ce mai contează un credit în plus? Mafia economică a
Târgu-Mureșului câștigă din nou! Cine anchetează afacerile pe spinarea
târgumureșenilor și cine le trage un șut în dos gunoaielor care v-au furat și
vă vor fura în continuare? Și verifică cineva și afacerile… vieneze sau mafia e
prea mare și interesele românești într-un oraș care nu are voie să voteze cu
maghiarul, ca să nu îl… fure acela! Poate că foștilor țărăniști Vamanu și Mureșan
le e dor de un anumit coleg de partid și îi păstrează un loc în celulă!
Societatea a anunțat că
din cauza sprijinului insuficient din partea autorităților locale, a reziliat
unilateral contractul de concesiune
încheiat în data de 26 octombrie 2010, cu administrația publică locală.
Contractul se reziliază unilateral cu cata de 8 iunie, fiind posibil ca vara
aceasta continue furnizarea agentului termic, până Primăria va găsi o soluție
pentru cei peste 7.000 de târgumureșeni racordați la sistemul centralizat.
Primăria Târgu Mureș
are aproximativ 3,7 milioane de lei datorie la E-Star Mureș Energy, din care
2,7 milioane de lei subvenția la gcalorie și un milion de lei facturile la apă
caldă și încălzire pentru intituțiile publice. Primăria nu și-a plătit
datoriile de aproximativ șase luni.
Reprezentanții societății
sunt nemulțumiți și de faptul că Primăria nu a asigurat pe timpul contractului
Zona Unitară de Termie și că nu și-a îndeplinit acea obligație, conform căreia
asigură că nici o instituție publică nu se va debranșa de la sistemul de
termoficare.
Potrivit reprezentanților
E-Star Mureș Energy au precizat că în urma încălcării contractului, grupul E-Star a suferit în ultimii doi ani o
pierdere anuală care depășește 1 milion de euro, iar la preluarea serviciului a
plătit administrației locale suma de 2 milioane de euro pentru concesiune.
"Societatea, după
mai multe negocieri fără succes, a somat administrația locală a Municipiului
Tîrgu-Mureș, să-și îndeplinească obligațiile asumate în contractul de
concesiune, deoarece în mai multe cazuri, aceasta nu a procedat conform
acordului. În urma somației, ieri, în data de 7 iunie a avut loc negocierea
finală între părți, însă reprezentanții administrației publice locale nu au putut prezenta garanții cu
privire la îndeplinirea obligațiilor asumate în contract. În asemenea condiții
E-Star Mureș Energy nu poate asigura un serviciu sustenabil pe termen lung la
Tîrgu-Mureș", au explicat reprezentanții E-Star Mureș Energy.
E-Star ar furniza în
continuare apă caldă și încălzire în sistem centralizat numai dacă
municipalitatea ar respecta toate obligațiile cuprinse în contractul de
concesiune semnat cu Primăria în urmă cu doi ani.
Din cauza datoriile pe
care Primăria le înregistrează, firma care a luat centralele termice în
concesiune nu a reușit să modernizeze sistemul centralizat, așa cum și-a
propus.
E-Star Mureș Energy
alimentează cu energie termică pentru încălzire și apă caldă menajeră peste
7000 de consumatori casnici și 32 de instituții publice. Prețul gcal facturat
populației este de 231 lei/gcal.
City news sursa
nunt de participare
numarul 106009/17.08.2010
Operatorii economici
inregistrati au posibilitatea de a selecta anuntul in vederea primirii de
notificari privind evenimentele acestei proceduri de achizitie publica.
Detalii procedura
Autoritate
contractanta: Primaria Municipiului Tirgu-Mures
Numar anunt de
participare: 106009 / 17.08.2010
Denumire contract: “Achizitionarea
de centrale termice de apartamente si executia lucrarilor de instalare a
acestora , pentru asigurarea energiei termice si a apei calde”
Stare procedura: In
desfasurare
Sectiunea I:
AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa
si punct(e) de contact:
Primaria Municipiului
Tirgu-Mures
Adresa postala: Piata
Victoriei nr.3 , Localitatea: Targu Mures , Cod postal: 540026 , Romania ,
Punct(e) de contact: Maria-Magdalena Grama , Tel. 0265-268330 , Email:
licitatie@tirgumures.ro , Fax: 0365-801856 , Adresa internet (URL):
www.tirgumures.ro , Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii
contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Autoritate regionala
sau locala
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale
administratiilor publice
Autoritatea
contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
Sectiunea II: OBIECTUL
CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data
contractului de autoritatea contractanta
“Achizitionarea de
centrale termice de apartamente si executia lucrarilor de instalare a acestora
, pentru asigurarea energiei termice si a apei calde”
II.1.2) Tipul
contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau
de prestare a serviciilor
Lucrari
Executarea, prin orice
mijloace, a unei lucrari, conform cerintelor specificate de autoritatea
contractanta
Locul principal de
executare: Muncipiul Tirgu Mures
Codul NUTS: RO125 –
Mures
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii
publice
II.1.4) Informatii
privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea
succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Furnizarea si executia
lucrarilor de instalare a unui numar de maxim 2000 de echipamente de incalzire
centrala, (centrale de apartament) cod C.P.V 45331100-7 lucrari de instalare de
echipamente de incalzire centrala si lucrari de constructii de conducte de
incalzire urbana , cod C.P.V. 45232140-5.
II.1.6) Clasificare CPV
(vocabularul comun privind achizitiile)
45331100-7 – Lucrari de
instalare de echipamente de incalzire centrala (Rev.2)
45232140-5 – Lucrari de
constructii de conducte de incalzire urbana (Rev.2)
II.1.7) Contractul
intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in
loturi
Nu
II.1.9) Vor fi
acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau
domeniul contractului
II.2.1) Cantitatea
totala sau domeniul
lucrari
Valoarea estimata fara
TVA: 20,626,410 RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata
contractului sau termenul pentru finalizare
24 luni incepand de la
data atribuirii contractului
Sectiunea III:
INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) Conditii
referitoare la contract
III.1.1) Depozite
valorice si garantii solicitate
Garantie de participare
in cuantum de 206.265 lei Garantie de buna executie in cuantum de 5% din
valoarea contractului fara T.V.A
III.1.2) Principalele
modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Finantare rambursabila
interna si/sau externa prin credit furnizor, propus prin oferta de executie de
lucrari.
III.1.3) Forma juridica
pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art.44
din OG 34/2006.
III.1.4) Executarea
contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de
participare
III.2.1) Situatia
personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la
inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si
formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Sa nu se afle in nici
una din situatiile prevazute de art. 180 din OUG nr. 34/2006. (se va completa
Declaratia privind eligibilitatea, sa aiba indeplinite obligatiile exigibile de
plata catre Bugetul consolidat de Stat si catre Bugetul Local de la sediul
ofertantului, prezentand in acest sens certificate constatatoare eliberate de
institutiile abilitate, eliberate cu cel mult 30 de zile inainte de data
deschiderii ofertelor).
III.2.2) Capacitatea
economica si financiara
Informatii si
formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cifra medie de afaceri
pe ultimii 3 ani cu valoare egala sau mai mare de 41.252.820 lei.
Lichiditatea generala-
acest indicator raportat pentru anul 2009 sa fie mai mare sau egal cu 100%.
Solvabilitatea patrimoniala – acest indicator raportat pentru anul 2009 sa fie
mai mare sau egal cu 30 %.
III.2.3) Capacitatea
tehnica
Informatii si
formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Experienta similara –
finalizarea in totalitate sau a unor faze specifice, in ultimi 5 ani cel putin
a unui contract in valoare de 8.525.600 lei privind lucrari de instalare
echipamente de incalzire centrala si/sau lucrari de constructii de conducte de
incalzire urbana.
Certificarea ISO 9001
sau echivalent privind standardele de asigurare a calitatii pentru proiectare
si executie lucrari de instalatii gaz metan , apa , canalizare si incalzire
centrala.
Certificarea ISO 14001
sau echivalent , privind managementul mediului., pentru pentru proiectare si
executie lucrari de instalatii gaz metan , apa , canalizare si incalzire
centrala.
Certificarea ISO 18001
sau echivalent privind managementul pentru securitatea in munca pentru executie
proiectare si lucrari de instalatii gaz metan , apa , canalizare si incalzire
centrala.
Certificarea SA 8000
sau echivalent privind sistemul de management al responsabilitatii sociale ,
pentru executie lucrari de instalatii gaz metan , apa , canalizare si incalzire
centrala.
Certificarea societatii
Q MARK sau echivalent privind calitatea certificarii .
Autorizatii tip PDS si
EDS eliberate de ANRE Bucuresti
Autorizatii tip PDI si
EDI eliberate de ANRE Bucuresti
Autorizatie tip C9/2003
eliberata de I.S.C.I.R
Autorizatie tip PTA 1 (
CR4) eliberata de I.S.C.I.R
Autorizatii tip C1A si
C2A eliberata de ANRE
III.2.4) Contracte
rezervate
Nu
III.3) Conditii
specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea
serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele
juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale
membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul
procedurii
Negociere
Au fost deja selectati
candidati
Nu
IV.1.2) Limitarea
numarului de operatori economici invitati sa prezinte oferte sau sa participe
Numar minim preconizat:
3 ; numar maxim: 100
Clasamentul se va
intocmi in ordinea descrescatoare a cifrei de afaceri la data de 31.12.2009.
IV.1.3) Reducerea
numarului de operatori economici in timpul negocierii sau al dialogului
Aplicarea unei
licitatii care sa se deruleze in etape succesive pentru a reduce progresiv
numarul solutiilor care trebuie discutate sau al ofertelor care trebuie
negociate
Nu
IV.2) Criterii de
atribuire
IV.2.1) Criterii de
atribuire
Oferta cea mai
avantajoasa d.p.d.v. economic in ceea ce priveste:
- criteriile enuntate
in caietul de sarcini, in invitatia de a prezenta o oferta sau de a participa
la negociere sau in documentul descriptiv
IV.2.2) Se va organiza
o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii
administrative
IV.3.1) Numar de
referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi
publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de
obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui
SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru
depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 16.09.2010
10:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita
pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
20.09.2010 10:00
IV.3.5) Data
transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare
candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau
limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima
pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
IV.3.8) Conditii de
deschidere a ofertelor
Data: 20.09.2010 13:00
Locul: Municipiul
Tirgu-Mures, P-ta Victoriei nr. 3, camera 45
Persoane autorizate sa
asiste la deschiderea ofertelor: da
Administratorii
societatilor ofertante si/sau reprezentanti imputerniciti ai acestora
SECTIUNEA VI:
INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul este
periodic
Nu
VI.2) Contractul se
inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Alte
fonduri
VI.3) Alte informatii
Documentatia de
atribuire este atasata anuntului de participare.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism
competent pentru caile de atac
Consiliul National de
Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: str.
Stavropoleos nr. 6, sect. 3 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 030084 ,
Romania , Tel. 021-3104641 , Email: office@cnsc.ro , Fax: 021- 3104642
Organism competent
pentru procedurile de mediere
Curtea de Apel
Tirgu-Mures
Adresa postala:
str.Justitiei nr.1 , Localitatea: Tirgu-Mures , Cod postal: 540069 , Romania ,
Tel. 0265-263694 , Email: catgmures@just.ro , Fax: 0265-269199
VI.4.2) Utilizarea
cailor de atac
Precizari privind
termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.4.3) Serviciul de la
care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Serviciul Juridic si
Contencios Administrativ
Adresa postala: P-ta
Victoriei nr. 3 , Localitatea: Tirgu-Mures , Cod postal: 540026 , Romania ,
Tel. 0265-268330 , Fax: 0265- 260.813
VI.5) Data expedierii
prezentului anunt
13.08.2010 12:37
Citeste mai mult:
Afacere cu maximum 2.000 de centrale termice de apartament, de maximum 20,6
milioane de lei, prin Primăria Târgu-Mureş
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.