joi, 8 noiembrie 2018

Și dacă tot e proces cu finanțarea ilegală ASA în Harghita, una cu CFR și cu privații


Și dacă tot e proces cu finanțarea ilegală ASA în Harghita,  una cu CFR și cu privații
Dacă tot e proces joi în Miercurea (Ciuc), pentru finanțare ilegală ASA, una cu CFR. La momentul prestării serviciului solicitat de statul român am fost nevoit să fac o excursie la ciucani. Una frumoasă, ce-i drept, doar puțin obositoare.  La dus, cu un tren privat, mi s-au cerut 38,55 lei, pe motiv că prețul e 42,80, la care se bagă o reducere de 4,25, dar ești obligat ca la Deda să mai dai 3,90 lei. Total, 42, să rotunjim, mergi cu un tren cu 3-4 pasageri, stai două ore în gară la Deda și te joci cu o pisică, după care continui la Ciuc. Faci 6 ore. La întors, iei trenul de stat, al CFR, care costă 25,50.  42 la dus, 25,5 la întors, exact 6 ore pe fiecare sens. Rețineți că CFR, în inteligența sa superioară, are prețul mai mic, dar statul român îi dă privatului care prestează drumul dus și subvenție. Preț mai mare cu vreo 40 la sută și subvenție în plus la privat. Acum, e adevărat că la dus sunt puțini pasageri, dar la întors trenul e plin, dar e vorba de un principiu, privatul vă ia dublul banilor ca să presteze transportul (banii proprii plus subvenția). Și, atenție, subvențiile plătite de statul român sunt și de 3 ori valoarea biletelor, ceea ce, probabil, nu se întâmplă în țări mai civilizate și cu lipsă de comunism la activ.
Hotnews zicere:
La companiile private subvențiile sunt mult mai mari decât veniturile obținute de acestea din vânzarea de bilete. De exenplu, anul trecut Transferoviar a obținut venituri de 24 milioane de lei din vânzarea de bilete, iar subvenția a fost de aproape trei ori mai mare. Cealalta mare companie privată, Regio Călători (fosta Regiotrans) a primit în 2016 subvenții totale care acopereau 85% din costurile totale cu prestațiile. Pentru anul trecut estimările Regio Călători indicau venituri din prestații de aproximativ 30 milioane lei, în timp ce subvențiile au fost de peste 130 milioane lei. La final de 2017, Regiotrans și-a schimat numele în Regio Călători.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.