Un
articol de bun simț despre hoția bandiților PDL Mureș pe pungașii de
subordonați PDL Mureș. Pe motiv de fotbal. Ajutoare de stat de la și pentru
mafia etnică PDL Mureș?!
Atenție, bandiții lui Florea au dat și scutiri de impozite de sute de mii de euro la așa-zișii sponsori ai primăriei! Dovadă că unde au bandiții interes se rezolvă!
http://lacoltulstrazii.ro/2015/05/08/intreprinderile-publice-de-fotbal/
Întreprinderile publice
de fotbal
8 mai 2015 by Liviu 3 comentarii
Dacă am decis să abordez,
probabil pentru prima dată pe acest blog preponderent politic, subiectul fotbal
este doar pentru că de ceva vreme există voci care pun în discuție finanțarea,
sub diverse forme, a unor cluburi de fotbal de către autorități publice locale.
Sunt microbist (susțin un club implicat în lupta pentru evitarea
retrogradării), deci aș putea fi subiectiv, așa că voi încerca să fiu cât mai
tehnic cu putință.
Dezbaterea, sau mai
degrabă semnalarea dubiilor unora, cred că a pornit de la momentul în care autoritățile locale au finanțat un
ONG pentru a premia Petrolul Ploiești cu ocazia câștigării Cupei României în
2013. Apoi a fost discuția despre posibila înființare a unei secții de fotbal a
CSA Steaua în războiul dintre Armată și FCSB. Mai nou, odată cu accederea ASA
Targu Mureș pe primul loc în Liga 1, subiectul a ajuns și în presa de sport
centrală.
În esență, din câte
înțeleg eu, finanțările de la autoritățile publice locale se acordă unor
ONG-uri care ulterior le transferă clubului de fotbal sau clubul de fotbal e
organizat ca ONG și primește direct finanțarea. Probabil că aceasta este
”găselnița” identificată pentru a nu încălca legislația privind finanțele
publice locale. Finanțările se acordă fie în mod curent, regulat, fie
ocazional, la atingerea vreunei performanțe.
De altfel, vocile critice
pun în discuție mai degrabă legitimitatea și moralitatea deciziei de a sprijini
un club profesionist de fotbal decât legalitatea acestei acțiuni.
Ce
nu se discută, cel puțin până la acest moment, sunt prevederile Tratatului
privind Funcționarea Uniunii Europene (TFUE) referitoare la ajutorul de stat.
Mai exact, art. 107 (1) din TFUE interzice acordarea de către statele membre de
ajutoare de stat (ajutoarele acordate de state sau prin intermediul resurselor
de stat, sub orice formă, care denaturează sau ameninţă să denatureze
concurenţa prin favorizarea anumitor întreprinderi sau a producerii anumitor
bunuri, în măsura în care acestea afectează schimburile comerciale dintre
statele membre) afară de cazul în care acest ajutor a fost autorizat în
prealabil de către Comisia Europeană sau se încadrează într-o exceptare
automată.
Finanțările
acordate cluburilor de fotbal provin cu certitudine din resurse ale statului și
oferă un avantaj economic, că aceste cluburi sunt întreprinderi, indiferent de
forma lor de organizare (inclusiv ONG-uri) pentru că desfășoară activități
economice, că cel puțin amenință să denatureze concurența și că piețele pe care
sunt implicate au dimensiune comunitară. Prezența unui ONG intermediar nu
ajută, există conceptul de ajutor de stat indirect. Sau credem că suntem primii
care încearcă astfel de ghidușii?
Fiind acordate fără a fi
fost autorizat în prealabil de către Comisia Europeană, finanțările publice
acordate cluburilor profesioniste de fotbal capătă caracterul de ”ajutor de
stat ilegal”. Cel puțin asta e abordarea
Comisiei Euroopene începând cu 2013, de când a început să se aplece asupra
ajutorului de stat în fotbalul european. Investigațiile în cazurile cluburilor
olandeze și al cluburilor spaniole (vă rog să remarcați că în cazul Valencia,
Elche și Hercules au existat două entități care au intermediat ajutorul de
stat, dar Comisia Europeană a identificat fără dubiu clubul ca fiind beneficiar
al ajutorului de stat) arată că poziția Comisiei este că acestea sunt ajutoare
de stat ilegale.
Înainte
de a ordona, dacă va fi cazul, recuperarea ajutorului de stat plus dobândă
(singura sancțiune posibilă în materie), Comisia Europeană trebuie să analizeze
dacă acesta este sau nu compatibil cu Piața Comună, ceea ce poate dura și
câțiva ani.
Dar
termenul de prescripție în domeniul ajutorului de stat este de 10 ani .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.