Cartelul
etnic 1,5 lei se simțea bine la Târgu-Mureș, doar bucureștenii sunt
amendați pentru asocierile de tip mafie anticoncurențială
La
Târgu-Mureș, bandiții români au stabilit, acum ceva ani, preț unic de 1,5 lei per
kilometru și doar un etnic rrom a îndrăznit să nu fie ilegal, stabilind alt
preț. Povestea cu firma Pluto, singura fără mizerii ilegale, este cunoscută,
cum era cunoscută și domnului Zaharie Deleanu care a anchetat până s-a plictisit. Fără
amendă pentru bandiții de Târgu-Mureș, cu neterminați cu cartel care erau și în
camera taximetriștilor și cu retardați aduși de porcul mare PDL Mureș în primărie,
ca scursura să aibă urmași, de parcă târgumureșenii ar vota borfașul lui Florea adus pe PFA, pe vot maghiar sau pe mafie de partid.
P.S.
Singurele marșuri ale taximetriștilor nu au fost pentru respectarea legii
concurenței, ci pentru drumul de legătură al banditului PDL, cu retardatul lui
Florea scoțând de pe locul mortului drapelul PDL, ca să știe lumea că mafia
vrea drumul, precum și ale bandiților din cartelul etnic, împotriva celor 10
licențe acordate firmei Pluto.
P.S.
2. La peste 1000 de mașini în Târgu-Mureș, Pluto nu reprezenta nici 10 la sută,
Concluzia: bandiții etnici au avut un cartel de 90 la sută și astfel târgumureșeanul
a fost furat de borfașii cu protecție de la banditul etnic din primărie și
costul unei licențe la bandiții etnici era de doar…2000 de euro, cum declarau unii șoferi.
Consiliul Concurentei a
sanctionat opt companii de taxi din Bucuresti si Ilfov
de CP HotNews.ro
Joi, 8 ianuarie 2015,
13:30 Economie | Companii
Consiliul Concurentei a
sanctionat cu amenzi in valoare totala de 2.264.875 lei (505.021 euro), opt
companii active pe piata transportului de persoane in regim de taxi si
dispecerat taxi din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, pentru participarea
la o intelegere tacita/practica concertata avand ca obiect fixarea tarifului de
transport de persoane in regim de taxi. Potrivit unui comunicat al Consiliului
Concurentei, companiile sanctionate detineau 70% din piata la momentul
intelegerii.
"Legea concurentei
interzice orice intelegeri exprese sau tacite si orice practici concertate care
conduc la denaturarea concurentei pe o piata. Fiecare intreprindere trebuie sa
isi stabileasca in mod independent politica de tarife in functie de structura
costurilor implicate de desfasurarea activitatii si nu prin coordonare cu alte
intreprinderi concurente", a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele
Consiliului Concurentei.
Companiile sanctionate
SC PELICANUL GRUP TAXI SRL ¬ 107 809 lei (24 039
euro);
SC PELICANUL GRUP INTERNATIONAL FILIALA
BUCURESTI ¬
1396 lei (311 euro);
SC MERIDIAN TAXI SRL ¬ 173 040 lei (38 584
euro);
SC MERIDIAN TAXI PLUS ¬ 46 658 lei (10 404
euro);
SC AUTOCOBALCESCU SRL ¬ 1 685 491 lei (375 831
euro);
SC CONFORT TAXI SRL ¬ 4569 lei (1019 euro);
SC CRISTAXI SERVICE SRL ¬ 219 586 lei (48 963
euro);
SC GRUP AS 2000 TRANSCOM SRL ¬ 26 326 lei (5870 euro)
Companiile sanctionate
s-au inteles sa se alinieze toate unui tarif de transport in regim de taxi.
Pentru o parte importanta dintre cei prezenti in piata, in principal pentru cei
autorizati in Ilfov si al caror acces in Bucuresti a suscitat numeroase dezbateri,
aceasta actiune a constat, la momentul respectiv, intr-o majorare de pret, care
a privat astfel beneficiarii serviciilor de taxi de preturi mai mici, rezultate
din concurenta manifestata pana atunci. Ulterior, peste 90% din piata s-a
aliniat tarifului unic stabilit cei implicati in intelegerea anticoncurentiala,
fiind eliminata orice forma de concurenta prin pret intre acestia.
In aceeasi perioada au
fost initiate in Parlament demersuri pentru modificarea Legii taximetriei in
sensul, printre altele, al permiterii accesului in Bucuresti al
transportatorilor autorizati in Ilfov.
Trebuie mentionat faptul
ca, actiunile autoritatilor de autorizare, dar si anumite prevederi legislative
care faciliteaza schimbul de informatii sensibile intre intreprinderi concurente
(prin consultarea acestora, grupate in asociatii, in materie de tarif maxim),
au favorizat respectivul comportament anticoncurential.
Pe langa sanctiunile
aplicate, Consiliul Concurentei va formula recomandari autoritatilor de
autorizare si reglementare referitoare la modalitatea de organizare si
gestionare a serviciilor de transport de persoane in regim de taxi in
Municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, dar si factorilor decidenti implicati in
legiferarea acestui domeniu la nivel national.
Decizia Consiliului
Concurentei urmeaza a fi publicata pe site-ul autoritatii de concurenta, dupa
obtinerea acordului partilor implicate cu privire la informatiile
confidentiale.
Reamintim faptul ca
autoritatea romana de concurenta a sanctionat, in 2010 si 2011, carteluri intre
operatorii de taximetrie din mai multe localitati (Constanta, Timisoara, Baia
Mare si Targu-Mures) prin care se eliminase orice forma de concurenta prin pret
(aceste intelegeri avand ca obiect practicarea unui acelasi tarif) si are in curs
de desfasurare o investigatie privind existenta unor practici aparent similare
pe piata locala de taximetrie din Ramnicu Valcea. In cazurile finalizate, au
fost sanctionate 34 de companii, amenzile aplicate fiind in valoare totala de
1.635.470 lei (cca. 363438 euro). Aceste decizii au fost contestate in
instanta, care insa a mentinut amenzile aplicate de autoritatea de concurenta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.