Ștefan
Șomeșan, în sfârșit, luat de DNA!
Pentru
DNA, căutați și obligativitatea trimiterii elevilor la manifestările
politrucilor, Cupa liceelor pentru hoția ASA și JOMA, mita pentru 1700 de
profesori la dejecția lui Țerbea, neamurile care lucrează pe firmele lor și ale
asociaților din hoția PNL în școli.
COMUNICAT
Procurorii din cadrul
Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Tîrgu Mureș au dispus punerea
în mișcare a acțiunii penale şi reţinerea pentru 24 de ore, începând cu data de
3 noiembrie 2016, a inculpatului
SOMEŞAN ŞTEFAN,
inspector şcolar general al Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Mureș, cu
privire la săvârşirea infracţiunilor de:
- abuz în serviciu dacă
funcționarul a urmărit obținerea unui folos pentru sine sau pentru altul (2
fapte din care una în formă continuată)
- uzurparea funcţiei (2
fapte).
Inculpatul Someşan
Ştefan urmează să fie prezentat la data de 4 noiembrie 2016, Tribunalului Mureș,
cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.
De asemenea, procurorii
anticorupție au mai dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și măsura
controlului judiciar pentru 60 de zile, începând cu data de 3 noiembrie 2016,
față de inculpatul
TAMASI ZSOLT - JOZSEF,
director al Liceului Teologic Romano–Catolic, cu privire la săvârşirea
infracţiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine
sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată.
În ordonanţele
procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează
următoarea stare de fapt:
La data de 29 iulie
2014, Consiliul local al municipiului Tîrgu Mureş, printr-o hotărâre, a dispus:
- aprobarea alocării
sumei de 1.500.000 lei, pentru întreţinerea şi renovarea imobilului în care
funcţionează Colegiul Naţional Unirea sub condiţia propunerii de înfiinţare a
liceului cu profil teologic romano – catolic.
De menţionat că
imobilul în care funcţionează Liceul Unirea fusese retrocedat în anul 2004
Arhiepiscopiei Romano Catolice Alba Iulia, deoarece imobilul a aparţinut
cultelor religioase.
Hotărârea Consiliului
local al municipiului Tîrgu Mureş a fost prezentată Inspectoratului Școlar Județean
(I.S.J.) Mureș, în şedinţa Consiliului de administraţie din data de 19 august
2014, când Someşan Ştefan, a subliniat că:
- Ministerul Educaţiei
Naţionale a fost informat cu privire la conţinutul Hotărârii Consiliului Local
Tîrgu Mureş;
- Ministrul Educaţiei
Naţionale a dat aprobare pentru înfiinţarea unei unităţi de învăţământ liceal;
În contextul celor
prezentate de către Someşan Ştefan, Consiliul de administraţie al I.S.J. Mureş
a votat în unanimitate acordarea Avizului conform pentru înfiinţarea Liceului
Teoretic Romano – Catolic.
În realitate, Ministerul
Educaţiei Naţionale nu dăduse curs, sub nicio formă, solicitării de înființare
a acelei unități de învățământ, dar cu toate acestea, la data de 12 septembrie
2014, inculpatul Someşan Ştefan, în calitate de inspector şcolar general al
Inspectoratul Școlar Județean Mureș, cu încălcarea prevederilor legale, a emis
o decizie prin care a dispus ca:
- începând cu anul
şcolar 2014-2015, să se înfiinţeze o nouă unitate de învăţământ, cu
personalitate juridică, respectiv, Liceul Teologic Romano-Catolic,
- drepturile şi
obligaţiile privind autorizarea de funcţionare provizorie/ acreditarea,
personalul angajat, respectiv, didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, se
transferă parţial unităţii de învăţământ de stat cu personalitate juridică,
respectiv la Liceul Teologic Romano–Catolic.
În aceeași zi,
inculpatul Someşan Ştefan a emis o altă decizie prin care începând cu data de
15 septembrie 2014, l-a numit în funcția de director al Liceului Teoretic
Romano-Catolic pe inculpatul Tamasi Zsolt-Jozsef.
În continuare, la data
de 16 septembrie 2014, Consiliul Local al municipiului Tîrgu Mureş a emis o
hotărâre din care rezulta că înfiinţarea Liceului Teologic Romano-Catolic va
intra în vigoare sub condiţia prezentării din partea I.S.J. Mureş a actului de
înfiinţare a acestuia.
Deoarece prevederile
Consiliului Local Tîrgu Mureș nu puteau fi respectate, inculpatul Someşan
Ştefan, a revenit asupra celor două decizii şi, la data de 27 noiembrie 2014, a
emis o alta prin care a amânat termenul prevăzut pentru înfiinţarea Liceului
Romano - Catolic, precum și numirea directorului acestui liceu.
Ulterior, la data de 26
ianuarie 2015, ISJ Tîrgu Mureș a transmis Primăriei avizul conform privind
reţeaua şcolară pentru unităţile de învăţământ preuniversitar din Municipiul
Tîrgu Mureş, pentru anul şcolar 2015-2016, emis de inculpatul Someşan Ştefan în
care, la poziţia 3 din tabel, a fost cuprins Liceul Teologic Romano-Catolic.
Consiliul de
administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean Mureş nu trebuia să acorde
Avizul conform pentru Liceul Teologic Romano-Catolic, în condiţiile în care nu
s-au făcut precizări referitoare la modul de înfiinţare a acestuia, la numărul
de elevi, la profilul şi la structura unităţii de învăţământ nou înfiinţată
prin divizare.
În acest context, la data
de 31 august 2015, inculpatul Someşan Ştefan deşi, potrivit normelor legale, nu
deţine prerogative care să vizeze înfiinţarea unor unităţi de învăţământ
preuniversitar şi nici prerogative pe linia autorizării provizorii de
funcţionare ori acreditării unor astfel de unităţi de învăţământ a dispus:
- înfiinţarea Liceului
Teologic Romano–Catolic,
- transferarea unor
clase de la Colegiul Naţional „Unirea” la acest nou liceu,
- transferarea
autorizării de funcţionare provizorie/acreditarea acordate de M.E.N.C.S. către
unitatea şcolară nou înfiinţată.
Astfel, inculpații
Someşan Ştefan și Tamasi Zsolt – Jozsef, în calitățile menționate mai sus,
pentru anii şcolari 2015 - 2016 şi respectiv 2016 - 2017, cu încălcarea
dispoziţiilor legale, au permis și permit în continuare cu bună știință
funcţionarea Liceului Teologic Romano–Catolic Tîrgu Mureş, cunoscând că această
unitate de învăţământ nu a fost autorizată.
Astfel, inculpaţii, au
vătămat interesele legitime ale unităţilor şcolare şi ale celor 328 elevi,
care, în tot anul şcolar 2015 - 2016, au funcţionat în cele 12 clase, fără a
exista vreo autorizare provizorie de funcţionare sau acreditare, aşa încât,
cursurile şcolare pe care le-au urmat nu erau recunoscute.
De altfel, constatând
nerespectarea prevederilor legale în materie de înfiinţare a unei noi unităţi
de învăţământ în judeţul Mureş, Instituţia Prefectului judeţului Mureş a atacat
în instanţă, în contencios administrativ Hotărârea consiliului local nr. 271
din 16 septembrie 2014, ce prevedea înființarea acestei noi unități.
La data de 13 martie
2015, (dosar nr. 3955/102/2014) Tribunalul Mureş a dispus anularea Hotărârii
sus menţionate, această măsură fiind menţinută şi de Curtea de Apel Tîrgu Mureş
la data de 3 februarie 2016.
Pe timpul cât se află
sub control judiciar, inculpatul Tamasi Zsolt - Jozsef, trebuie să respecte
următoarele obligații:
- să se prezinte la
organul de urmărire penală, la judecătorul de cameră preliminară sau la instanța
de judecată ori de câte ori este chemat,
- să informeze de
îndată Direcția Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Tîrgu Mureș și
organul de poliție desemnat cu supravegherea cu privire la schimbarea locuinței,
- să se prezinte la
organul de poliție desemnat cu supravegherea lor conform programului de
supraveghere întocmit sau ori de câte ori este chemat,
- să nu depășească
limita teritorială a României, decât cu încuviințarea prealabilă a procurorului
din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Tîrgu Mureș,
- să nu comunice direct
sau indirect, pe nicio cale, cu persoanele menționate în ordonanța de dispunere
a controlului judiciar,
- să nu exercite
profesia în exercitarea căreia a săvârșit fapta și să nu intre în incinta
Liceului Teologic Romano–Catolic,
- să nu dețină, să nu
folosească și să nu poarte arme.
Inculpatului Tamasi
Zsolt - Jozsef i s-a atras atenția că, în caz de încălcare cu rea-credință a
obligațiilor care îi revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu
măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.
Inculpaților li s-au
adus la cunoştinţă calitatea procesuală şi acuzaţiile, în conformitate cu
prevederile art. 309 Cod de procedură penală.
În cauză se efectuează
acte de urmărire penală și față de alte persoane.
Facem precizarea că
punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal
reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului
procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o
situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.