Ce
surpriză…nesurpriză. Pesediștii vroiau legea grațierii și amnistierii nu pentru
rromi, ci pentru bandiții lor din PSD!
Doi
rromi au fost fluturați prostimii ca inițiatori ai unei legi care urma să
scoată bandiții din pușcărie. Inițial, cei doi rromi, dintre care unul
pesedist, celălalt din Partida Rromilor, se jurau că legea e bună, iar cel din
Partida Rromilor chiar justifica etnic, pentru
că au prea mulți rromi în închisoare, care
trebuie salvați și cum el e rrom trebuie să facă ceva pentru binele rromilor!
În realitate, pesedeii vroiau legi pentru bandiții lor PSD din închisoare și
pentru cei care puteau intra la pușcărie și pentru asta au luat minoritarii
care mai și declară că votează pentru Ponta, probabil cu speranța că toți hoții,
tâlharii, pungașii mărunți sau mai mari ai rromilor vor fi scoși de la pedeapsa
statului român prin votul pentru orice gunoi pesedist.
COMUNICAT
Procurorii din cadrul
Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Secția de combatere a corupției au dispus
efectuarea urmăririi penale faţă de următoarele persoane:
VIOREL HREBENCIUC,
deputat în Parlamentul României, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor, lider
al grupului parlamentar al unui partid din Camera Deputaţilor și membru al
Comitetului Executiv Național al acelui partid, sub aspectul săvârşirii
infracţiunilor de :
-instigare la
infracţiunea de folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce
nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane
neautorizate la aceste informaţii;
- trafic de influenţă,
-folosire a influenţei în
scopul obţinerii de foloase necuvenite,
-cumpărare de influenţă
În ordonanţa de efectuare
a urmăririi penale se arată că, în cauză, există date şi indicii din care
rezultă suspiciunea rezonabilă care conturează următoarea stare de fapt:
Suspectul Hrebenciuc
Viorel, vicepreşedintele Camerei Deputaţilor, ar fi întreprins demersuri pentru
a obţine informaţii cu privire la anchetele penale derulate la nivelul
Direcţiei Naţionale Anticorupţie faţă de persoana sa, promiţând în schimb că va
determina diverşi funcţionari publici, asupra cărora are influenţă sau lasă să
se creadă că are influenţă, să îşi îndeplinească îndatoririle de serviciu, în aşa
fel încât să obţină pentru persoanele care îl ajută cu astfel de informaţii
diverse foloase necuvenite.
Astfel, anterior datei de
13.08.2014, Hrebenciuc Viorel i-a solicitat unei persoane, fost şef al unei
structuri de protecţie, să obţină date referitoare la emiterea unor mandate de
supraveghere tehnică prin care s-a dispus interceptarea comunicaţiilor, durata
unor astfel de mandate, dacă există posibilitatea de a fi prelungite măsurile
de supraveghere tehnică, precum şi instituţia care a solicitat emiterea unor
astfel de mandate, respectiv Direcţia Naţională Anticorupţie sau Serviciul
Român de Informaţii.
Ulterior, la data de
13.08.2014, persoana respectivă i-ar fi precizat lui Hrebenciuc Viorel că are
posibilitatea reală de a obţine aceste informaţii prin intermediul unui angajat
care activează în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
Cu aceeaşi ocazie,
persoana solicitată i-ar fi spus lui Hrebenciuc Viorel că i-a cerut angajatului
să obţină astfel de informaţii, iar acesta i-a comunicat că Hrebenciuc Viorel a
fost şi este interceptat în baza unui mandat de supraveghere tehnică, emis la
solicitarea Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
Totodată, persoana
solicitată l-ar fi asigurat pe Hrebenciuc Viorel că, prin intermediul
angajatului D.N.A., poate să obţină în continuare informaţii cu privire la
evoluţia dosarelor în care acesta este cercetat, dar şi alte dosare penale de
interes, sens în care Hrebenciuc Viorel i-a propus intensificarea contactelor
pentru transmiterea acestor date ce nu sunt destinate publicităţii.
În contrapondere cu
serviciile acordate, persoana solicitată i-ar fi cerut lui Hrebenciuc Viorel
sprijinul pentru angajarea fiicei sale, de profesie arhitect, sens în care
Hrebenciuc Viorel i-a promis că, prin intermediul fiului său, va determina
funcţionari publici să o angajeze într-o instituţie publică.
Tot în schimbul
informaţiilor furnizate de către angajatul D.N.A, prin intermediul persoanei
solicitate şi la cererea acesteia din urmă, Hrebenciuc Viorel i-a promis că va
interveni pe lângă diverse persoane influente (printre care şi un funcţionar
public, asupra căruia a lăsat să se creadă că are influenţă), pentru a le
determina să menţină în funcţie o anumită persoană, funcţionar în cadrul
Fondului Naţional de Garantare.
În acelaşi context, Hrebenciuc
Viorel i-a promis aceleiași persoane că va interveni pe lângă un funcţionar în
cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, astfel încât să ajute
persoana să înregistreze, la Registrul Comerţului, drepturile asupra unei
societăți comerciale.
Cu ocazia întâlnirii din
data de 13.08.2014, aceeaşi persoană i-a solicitat lui Hrebenciuc Viorel să
intervină pe lângă funcţionari publici pentru a-i determina să îl destituie pe
vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din
funcţia pe care o exercita (din cauză că persoana respectivă avea un litigiu de
afaceri cu acesta), cerere acceptată de către Hrebenciuc Viorel.
La
data de 17.10.2014, Viorel Hrebenciuc, lider al grupului parlamentar al unui
partid din Camera Deputaţilor, membru al Comitetului Executiv Național al
partidului respectiv şi vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor, şi-a folosit
influenţa faţă de un membru al aceluiaşi partid politic, în scopul de a-l
determina să iniţieze o propunere legislativă privind amnistia şi graţierea
unor pedepse.
Astfel, pe parcursul unei
întâlniri, cei doi au discutat în detaliu despre acuzaţiile aduse lui Viorel
Hrebenciuc în legătură cu reconstituirea unor suprafeţe de fond forestier,
despre condiţiile de incriminare a acestor fapte şi despre riscul de a fi
condamnat (dosar mediatizat prin intermediul comunicatelor nr 1474/VIII/3 din
17 octombrie și nr. 1436, 1450 şi 1454 din 15 şi 16 octombrie 2014).
Pentru a evita executarea
unei eventuale pedepse aplicate unui membru reprezentativ al partidului (care
fusese condamnat nedefinitiv în primă instanță pentru luare de mită, la
pedeapsa închisorii) şi pentru a evita ca o eventuală condamnare a lui Viorel
Hrebenciuc să fie pusă în executare, Viorel Hrebenciuc i-a cerut colegului său
de partid să îl asigure că va fi adoptată o lege de amnistie şi graţiere,
solicitare pe care colegul său de partid a acceptat-o.
În acelaşi context,
colegul său de partid a acceptat promisiunea lui Viorel Hrebenciuc că îl va
sprijini să obţină funcţia de preşedinte al partidului din care cei doi fac
parte, în dauna altor doi posibili contracandidaţi, pentru a-l determina pe
ministrul Justiţiei să iniţieze un proiect de lege având ca obiect abrogarea
art. 13 din Legea nr. 78/2000 (respectiv „fapta persoanei care îndeplineşte o
funcţie de conducere într-un partid, într-un sindicat sau patronat ori în
cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, de a folosi influenţa ori
autoritatea sa în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri
sau alte foloase necuvenite”). Având în vedere că Viorel Hrebenciuc este
învinuit în două dosare penale sub aspectul săvârşirii unor infracţiuni
prevăzute de art. 13 din Legea nr. 78/2000 (vezi comunicat nr. 1246/VIII/3 din
4 septembrie 2014 şi comunicat nr. 1450/VIII/3 din 15 octombrie 2014),
proiectul l-ar fi vizat în mod nemijlocit, împiedicând tragerea sa la
răspundere penală.
Întrucât abrogarea art.
13 din Legea nr. 78/2000 era un demers controversat, cei doi au concluzionat că
acesta nu poate fi realizat printr-o propunere legislativă a unui parlamentar,
ci printr-un proiect de lege iniţiat de Ministerul Justiţiei.
În acest context, colegul
de partid al lui Viorel Hrebenciuc a promis că, în schimbul ajutorului acordat
pentru a deveni preşedintele partidului, îl va determina pe ministrul Justiţiei
să iniţieze un asemenea proiect, având în vedere că el personal nu poate deveni
ministru al justiţiei din cauza dosarului penal în care are calitatea de
suspect.
În schimb, Hrebenciuc
Viorel i-a promis colegului său de partid că va convinge mai mulţi membri au
partidului, aflaţi în sfera sa de influenţă, să îl susţină.
În cauză se efectuează
acte de urmărire penală şi faţă de alte persoane.
Raportat la actele
procedurale efectuate în prezenta cauză, precizăm că, atunci când împrejurările
vor permite, vom fi în măsură să oferim detalii suplimentare.
NOTĂ:
Având în vedere că a
rezultat suspiciunea săvârşirii de noi infracţiuni de către Hrebenciuc Viorel,
în completare la solicitarea transmisă în data de 17 octombrie 2014 privind
sesizarea ministrului Justiţiei pentru a cere preşedintelui Camerei Deputaţilor
încuviinţarea arestării preventive a deputaţilor ADAM IOAN şi HREBENCIUC VIOREL
(vezi comunicat nr. 1474 din data de 17 octombrie 2014), procurorul şef al
D.N.A a trimis procurorului general al României ordonanţa de efectuare în
continuare a urmăririi penale faţă de deputatul Hrebenciuc Viorel emisă în data
de 20.10 2014 în acest nou dosar penal.
Transmiterea noului
document este justificată prin aceea că, la momentul întocmirii referatului de
încuviinţare a arestării preventive a inculpatului Viorel Hrebenciuc, nu a fost
cunoscut procurorilor D.N.A. noua împrejurare, iar aceasta este considerată
esenţială pentru soluţionarea cererii înaintate la data de 17 octombrie 2014
către Camera Deputaţilor.
Facem precizarea că
efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de
Codul de procedură penală, activitate care nu poate, în nici o situaţie, să
înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.