Și
Punctul scria de consilierul ilegal al lui Florea, dat în gât ca parșiv și
întreținut, de ANI!
Presa
adevărată, care nu stă în spații controlate de bandiții PDL Mureș, nu trebuie
să angajeze sereiști și nu trebuie să pupe testiculele sfinte ale porcului PDL
și să meargă cu Cătană la notar, pentru ca intermediarul să garanteze banii
fără mers la licitație (pute a cartel românesc?!) - a scris:
Consilierul ilegal?
Consilierul ilegal de
care vorbea viceprimarul liberal e Claudiu Maior care s-a autointitulat de
aproape un an consilier al primarului. Consilierul local Sebastian Pui a
prezentat în plenul şedinţei de CL de joia trecută un contract de prestări
servicii încheiat între Claudiu Maior ca persoana fizică şi Primăria
Tîrgu-Mureş. Astfel că Maior nu prea e consilier al primarului şi s-ar cam
încadra la articolul din Codul Penal referitor la uzurparea de calităţi
oficiale.
Dacă vă întrebaţi de ce
Maior nu a fost angajat, pur şi simplu, drept consilier al primarului – la fel
ca Csegzi Sándor şi Ioan Chiorean -, răspunsul e simplu: atât legea privind
statutul aleşilor locali, cât şi cea privind transparenţa în administraţie
consemnează incompatibilitatea între calitatea de consilier local şi cea de
angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al primarului.
Pentru cine este pasionat de speţe, poate căuta Decizia nr. 1446/27 septembrie
2010 pronunţată de Curtea de Apel Ploieşti – Secţia Comercială şi de contencios
Administrativ şi Fiscal.
În schimb, în privinţa
contractului de prestări servicii trăim din nou o dilemă juridică, aşa cum ni
se întâmplă de obicei când vine vorba de legislaţia noastră proastă şi
interpretabilă. Şi ca şi în alte ocazii, pot să argumentez de ce e proastă şi
interpretabilă. Astfel, din punctul meu de vedere nu prea există nicio
diferenţă între calitatea de angajat al primarului în aparatul său propriu şi
cea de prestator de servicii pentru acelaşi primar, mai ales dacă vorbim de
Claudiu Maior. Totuşi, legea nu prevede cum soluţionezi o situaţie ca cea de
faţă. Adică ne aflăm iarăşi în faţa unui mic şi nevinovat vid legislativ, în
condiţiile în care situaţiile privind conflictul de interese, respectiv
incompatibilităţile sunt enumerate şi de strictă interpretare. Aşa că, după ce
am citit contractul lui Maior prin care acesta presta inclusiv servicii
religioase şi culturale Primăriei, ca să le amintim pe cele mai amuzante,
pentru care a primit în primă fază vreo 5.000 de lei lunar, iar apoi de la
sfârşitul anului trecut doar jumătate, am răsfoit legislaţia, am ajuns la
concluzia că nu ştim dacă e sau nu incompatibil. Poate punctul de vedere al
secretarului municipiului Maria Ciobanu – un «interpret » aparte al legislaţiei
– ne va lămuri care e situaţia lui Maior. Şi cum avem 12 parlamentari poate
studiază şi această curiozitate legislativă ce lasă loc, din nou, de
interpretări.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.