Cornel
Brișcaru are o idee mare: referendum pentru salubritate și parcări publice. Să
vedem ce spun gășcarii PDL abonați la primăria lui Florea și foștii pușcăriași
Cornel
Brișcaru are pe blogul său o inițiativă de toată lauda: o expunere de motive
pentru organizarea unui referendum local în vederea consultării cetățenilor
municipiului Târgu-Mureș în legătură cu organizarea și prestarea serviciilor de
salubritate și parcări publice. Chiar dacă nu o spune, inițiatorul vrea să
lovească în afacerile unor abonați la afaceri pe primăria lui Florea, de genul
Țerbea, Horațiu Moldovan și alții, care trăiesc din afacerile pe care le
inventează bandiții cu interese PDL. Am mai scris pe acest blog de nenumărate
rânduri de milioanele de euro aruncați de borfașii din primărie și consiliul
local pe afacerile abonaților, pe firmele înființate de ei. Țerbea, Poruțiu,
Bența, Moldovan, Maior și alții de același nivel, abonați la afaceriștii
portocalii din primărie. Și despre Țerbea, cel vizat de afacerea cu
salubritatea, este necesar să se verifice și alte afaceri dedicate de gașca
împuțită din primărie, gen închiriere scaune(4,5 euro bucata, 2000 de bucăți
maximum), cele 850.000 de euro pomană prin proiectul de hotârâre inițiat de
Florea pentru brașoveanul lui, afacerea City Us, afacerile dedicate gen
Revelion cu pensionarii, pentru care demenții au raportat în organul
partidului: peste 5000 de pensionari prezenți!Decontări fără număr la gașca PDL
și camarila găinarilor din primărie! Succes, Cornel Brișcaru! Și poate încerci
ceva de gen și pentru afacerea FCM, cu banii public dați altui abonat de-al lui
Florea, adică Maior. Cum au cumpărat borfașii instalație de nocturnă de 200.000
de euro pentru familionul lui Maior din banii publici și unde a topit acesta
cele 2 milioane de euro din drepturi TV?! Ca să nu mai spunem că bandiții din
pimărie nu ies cu banii atunci când șmecherașul de partid vinde jucători cu
sute de mii de euro. E pomana porcului sau ce? Numai noi trebuie să dăm banii
la gășcarii de partid, ei nu aduc nimic în această asociație de neam prost?!
Curtea de conturi, DNA Mureș, o știre: s-a schimbat puterea, treceți la treabă!
La fel, gașca din SRI Mureș!
P.S.
Nu v-ați săturat ca bandiții din partid și primărie să vă tragă linii pe
carosabil și să mintă, porcește, că sunt locuri de parcare? Să dați 3 lei
pentru o oră de pus mașina la marginea carosabilului e prostie crasă sau doar
indolență?! Învățați bandiții din primărie și poliția pupioncuristă că există
norme în vigoare inclusiv cu parcarea la 25 m înainte sau după trecerea de
pietoni, pentru ca porcii ăștia să nu vă ia în continuare de proști și de oi
neghioabe care votează etnic așa cum le cer bandiții foști comuniști, tovarășii
cu Ștefan Gheorghiu și lipitorile SRI care scriu cu pseudonime în presa locală
ca să apere...românismul, singura motivație pentru care există SRI în Ardeal!
ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
MUNICIPIULUI
TÎRGU-MUREŞ
Expunere de motive
cu privire la
organizarea uni referendum local pentru consultarea cetăţenilor municipiului
Tg.Mureş în legătură cu organizarea şi prestarea serviciilor de salubritate şi
parcări publice în municipiul Tg.Mureş
Organizarea
referendumului local se circumscrie dreptului comunităţilor locale de a vota şi
a decide modalitatea de gestionare a treburilor publice la nivelul unei
comunităţi.
Întoarcerea la popor,
atât de des invocată, în alte prilejuri, este indipensabilă şi condiţionează
orice proiecţie pe tema utilizării banului public.
Ce doresc oamenii din
municipiul Tg. Mureş în materie de parcări publice şi salubrizare? Sunt
întrebări la care nu pot răspunde decât cetăţenii oraşului, noi aleşii locali,
având obligaţia de a utiliza cel mai important mijloc legal de consultare
publică, respectiv referendumul.
Legiuitorul român
furnizează unul dintre aceste mijloace concrete prin care se poate realiza
consultarea cetăţenilor – referendumul local – prin art. 13 alin. (1) din Legea
nr. 3/2000 privind organizarea si desfăşurarea referendumului: “Problemele de
interes deosebit din unităţile administrativ-teritoriale si subdiviziunile
administrativ-teritoriale ale municipiilor pot fi supuse, în condiţiile
prezentei legi, aprobării locuitorilor, prin referendum local”. Obligaţia de
consultare a cetăţenilor ce incumbă autorităţilor locale în anumite probleme
poate fi realizată deci, în primul rând, prin instituţia referendumului local,
dar, în acelaşi timp si prin “orice alta forma de participare directa a
cetăţenilor la treburile publice, în condiţiile legii” [art. 3 alin. (3)din
Legea 215/2001]. Drept urmare, concretizarea principiului consultării
cetăţenilor se poate face atât prin forme instituţionalizate – referendumul
local -, cât si prin forme neinstituţionalizate – efectuarea unor sondaje de
opinie, a unor anchete, convocarea unor adunări ale cetăţenilor, etc.
Legea stabileşte
posibilitatea consultării cetăţenilor, prin referendum local în cazul unor
probleme de interes deosebit. Cine poate califica o problemă locală ca fiind de
interes deosebit? Răspunsul este oferit de textul legal, respectiv art.14 din
Legea 3/2000 care statuează că: Problemele supuse referendumului local se
stabilesc de consiliile locale sau judeţene, după caz, la propunerea
primarului, respectiv a preşedintelui consiliului judeţean sau a unei treimi
din numărul consilierilor locali, respectiv al consilierilor judeţeni. La o
simplă analiză a textului legal se poate constata că numai patru categorii de
titulari pot avea iniţiativa declanşării referendumului local: primarul,
preşedintele consiliului judeţean, 1/3 din consilierii locali sau judeţeni.
Deci, aşa cum se întâmplă în cazul de faţă, consilierii locali (o anumită
pondere) pot stabili că o problemă este de interes deosebit şi pot propune
Consiliului organizarea unui referendum local cu privire la aceste probleme.
Curăţenia oraşelor şi
parcările publice sunt probleme de interes deosebit.
În momentul de faţă,
România se confruntă cu un management necorespunzător al deşeurilor, fapt
ilustrat, între altele, de starea nesatisfăcătoare de igienă a majorităţii
localităţilor noastre.
Cauzele acestei
situaţii au fost descrise într-o serie de studii de specialitate ca fiind:
- depozitarea
necontrolată a deşeurilor, în special de către persoanele cu venituri modeste,
care nu au încheiate contracte cu operatorii de salubritate;
- lipsa de educaţie
ecologică şi de spirit civic a multor cetăţeni, care confundă spaţiul public cu
locul unde pot fi aruncate tot felul de deşeuri;
- deficienţe existente
în activitatea unor operatori de salubritate;
- lipsa unor programe
unitare de educare, stimulare şi conştientizare a populaţiei, care să fie
desfăşurate atât de către operatorii de salubritate .
În prezent la nivelul
oraşului Tg.Mureş salubrizarea se află în „gestiunea” unei societăţi, cetăţenii
oraşului plătind costuri uriaşe din banii publici în conturile acestei societăţi.
Noi, în calitate de iniţiatori ai acestui demers ne propunem să readucem
serviciul de salubrizare în cadrul comunităţii locale, sens în care dorim
înfiinţarea unui serviciu în subordinea Consiliului Local. De aceea considerăm
firesc să solicităm consultarea publică a cetăţenilor oraşului cu privire la
modalitatea de gestionare a banilor publici în materie de curăţenie sens în
care dorim să întrebăm locuitorii oraşului: „SUNTEŢI DE ACORD CA SERVICIUL DE
SALUBRITATE SĂ SE REALIZEZE DE UN SERVICIU ÎNFIINŢAT ŞI AFLAT ÎN SUBORDINEA
CONSILIULUI LOCAL?”
În ceea ce priveşte
serviciul de parcări publice din oraş se remarcă aceeaşi concluzie. Serviciul
este gestionat de o societate care „înghite” bani publici deşi la nivel
naţional există iniţiative legislative care interzic ca firme private să
solicite sau să încaseze bani ca urmare a prestării unor servicii în materie de
parcări publice . De aceea ne propunem să adresăm locuitorilor oraşului Tg.
Mureş următoarea întrebare:
„SUNTEŢI DE ACORD CA
SERVICIUL DE PARCĂRI PUBLICE SĂ SE REALIZEZE DE UN SERVICIU ÎNFIINŢAT ŞI AFLAT
ÎN SUBORDINEA CONSILIULUI LOCAL?”
În temeiul art. 61 din
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului local municipal Tîrgu
Mureş,
Comisiile de
specialitate ale autorităţii publice deliberative, în conformitate cu art. 54,
alin. (4) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală,
republicată, prezintă următorul raport:
1. Comisia de studii,
prognoze economico-sociale, buget-finanţe şi administrarea domeniului public şi
privat al municipiului.
Preşedinte Secretar
_____________________
_______________________
2. Comisia de
organizare şi dezvoltare urbanistică, realizarea lucrărilor publice, protecţia
mediului înconjurător, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură.
Preşedinte Secretar
_____________________
_______________________
3. Comisia pentru
servicii publice şi comerţ.
Preşedinte Secretar
_____________________
_______________________
4. Comisia pentru
activităţi ştiinţifice, învăţământ, sănătate, cultură, sport, agrement şi
integrare europeană.
Preşedinte Secretar
_____________________
_______________________
5. Comisia pentru
administraţie publică locală, protecţie socială, juridică, apărarea ordinii
publice, respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti, probleme de
minorităţi şi culte.
Preşedinte Secretar
_____________________
_______________________
ROMÂNIA PROIECT
JUDEŢUL MUREŞ
Consiliul Local
Municipal Tîrgu-Mureş
HOTĂRÂREA nr.______
din ____________ 2012
cu privire la
organizarea uni referendum local pentru consultarea cetăţenilor municipiului
Tg.Mureş în legătură cu organizarea şi prestarea serviciilor de salubritate şi
parcări publice în municipiul Tg.Mureş
Consiliul Local
Municipal Tîrgu-Mureş, întrunit în şedinţa ordinară de lucru,
Văzând Expunerea de
motive nr.____________ din __________ iniţiată de consilierii locali Sabău-Pop
Olimpiu, Brişcaru Cornel, Loghin Lucian Mircea,…….. cu privire la cu privire la
organizarea uni referendum local pentru consultarea cetăţenilor municipiului Tg.
Mureş în legătură cu organizarea şi prestarea serviciilor de salubritate şi
parcări publice în municipiul Tg. Mureş
Având în vedere
prevederile Legii nr.24/2000 republicată, privind normele de tehnică
legislativă pentru elaborarea actelor normative;
Ţinând cont de
prevederile art.2 alin.2, art.13 alin.1 şi art. 14 alin.1 din Legea nr. 3/2000
privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi
completările ulterioare
În temeiul art. 36
alin. 2 lit. „d”, alin.6 lit. a pct.14 şi pct.19 şi art. 45 alin. 1, din Legea
nr. 215/2001 – republicată, privind administraţia publică locală,
Hotărăşte:
Art.1. Se aprobă
desfăşurarea referendumului local în municipiul Tg. Mureş pentru consultarea
locuitorilor municipiului cu privire la problemele de interes deosebit legate
de organizarea şi prestarea serviciilor de salubritate şi parcări publice în
municipiul Tg. Mureş
Art.2. Pentru
realizarea celor prevăzute la art.1 din prezenta hotărâre, locuitorii
municipiului Tg.Mureş sunt chemaţi să se pronunţe prin „DA” sau „NU” la
următoarele întrebări:
1. „SUNTEŢI DE ACORD CA
SERVICIUL DE SALUBRITATE SĂ SE REALIZEZE DE UN SERVICIU ÎNFIINŢAT ŞI AFLAT ÎN
SUBORDINEA CONSILIULUI LOCAL?”
2. SUNTEŢI DE ACORD CA
SERVICIUL DE PARCĂRI PUBLICE SĂ SE REALIZEZE DE UN SERVICIU ÎNFIINŢAT ŞI AFLAT
ÎN SUBORDINEA CONSILIULUI LOCAL?”
Art.3. Data
desfăşurării referendumului este 20.01.2013 –DUMINICĂ.
Art. 4 Prezenta
hotărâre va fi adusă la cunoştinţă publică prin publicarea în mass-media
locală, pe site-ul Consiliului Local şi afişare la sediul autorităţii locale.
Art. 5. Cu aducerea la
îndeplinire se încredinţează Primarul municipiului Tg.Mureş şi serviciile
abilitate din cadrul Municipiului Tg. Mureş.
Iniţiatori:
CONSILIERI LOCALI
BRIŞCARU CORNEL
____________________
SABĂU-POP OLIMPIU_______________________
LOGHIN LUCIAN
MIRCEA_____________________
Viza de legalitate
Secretarul Municipiului
Tîrgu Mureş
jrs. Maria Cioban
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.