Bugetarul
poate lupta împotriva corupției și corupților fiind avertizor public! O lege de
dat un șut lui Maior cel fără calificare și pe interese ale porcilor PDL Mureș?!
Puțini
știu de existența unei legi care apără, în special, angajatul de la stat,
angajatul bugetar (vreo două milioane de români). Cum trăim într-o țară în care
subalternul trebuie să fie meseriaș, fără carnet politic și doar borfașul de
primar, prefect, președinte de consiliu județean, șef de deconcentrate și așa
mai departe, adică politrucii puși de partid, trebuie să fie fără calificare și
cu pilă politică, angajații au legea de partea lor atunci când îi prind pe
bandiți cu ilegalități sau cu partizanat politic. Știm, sună ciudat, dar toți
angajații din instituții de stat au posibilitatea și dreptul să-și denunțe șefii,
să semnaleze corupția și mai sunt și apărați pentru asta. Ce spuneți, aveți
curaj?!
Haideți
să vedem dacă nu avem cu ce să îi dăm în cap lui Florea, care și-a tras
subordonatul de partid în primărie pe post cică de consilier personal, în fapt
de păcălici de băgat în față la televiziuni ca proștii să îl cunoască pe cel
care s-a dovedit cunoscut doar ca întreținut din banii publici (milioane de
euro), pe motiv de Siletina și familionul pe care a pus FCM-ul (ASA, cum le
place să spună porcilor din PDL Mureș pentru a ascunde dovezile dedicației de
la banditul de partid). După cum se vede, în sensul legii Florea a făcut o
măgărie aducând subordonatul de partid, prin partizanat politic. Cine îi denunță
pe șmecherașii ăștia?!
P.S.
Presa care nu e șantajată de intermediarii lui Florea care merg cu presa bovină
la notar, în cartelul leprelor de români, de ce îl bagă în seamă pe banditul
fără calificare și reprezentativitate?!
Legea menționată
este Legea nr. 571/2004 privind protecția
personalului din autoritățile publice, instituțiile publice și din alte unități
care semnalează încălcări ale legii (publicată în Monitorul Oficial nr. 1214
din 17 decembrie 2004), din care spicuim: Art. 1. Prezenta lege reglementează
unele măsuri privind protecția persoanelor care au reclamat sau au sesizat
încălcări ale legii în cadrul autorităților publice, instituțiilor publice si
al altor unități, săvârșite de către persoane cu funcții de conducere sau de
execuție din autoritățile, instituțiile publice și din celelalte unități
bugetare prevăzute la art.2.
e) folosirea abuziva a resurselor
materiale sau umane; f) partizanatul
politic în exercitarea prerogativelor postului, cu excepția persoanelor alese
sau numite politic; g) încălcări ale legii în privința accesului la
informații și a transparenței decizionale; h) încălcarea prevederilor legale
privind achizițiile publice și finanțările nerambursabile; i) incompetența sau
neglijența în serviciu.(…)
Art. 7. (1) În fata
comisiei de disciplină sau a altor organe similare, avertizorii beneficiază de
protecție după cum urmează: a) avertizorii în interes public beneficiază de
prezumția de bună credință, în condițiile art.4 lit.h), până la proba contrară;
b) la cererea avertizorului cercetat disciplinar ca urmare a unui act de avertizare,
comisiile de disciplină sau alte organisme similare din cadrul autorităților
publice, instituțiilor publice sau altor unități prevăzute la art.2 au obligația
de a invita presa si un reprezentant al sindicatului sau al asociației
profesionale. (2) În situația în care cel reclamat prin avertizarea în interes
public este șef ierarhic, direct sau indirect, ori are atribuții de control,
inspecție și evaluare a avertizorului, comisia de disciplină sau alt organism similar va asigura protecția
avertizorului, ascunzându-i identitatea.
Art.
8. În cazul avertizărilor în interes public, prevăzute la art.5 lit.a) si b),
se vor aplica din oficiu prevederile art.12 alin.(2) lit.a) din Legea
nr.682/2002 privind protecția martorilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.