duminică, 25 august 2013

Cât durează să îți iei banii cuveniți ca ziarist, prin procesele din România



Cât durează să îți iei banii cuveniți ca ziarist, prin procesele din România
După cum e cunoscut cititorilor blogurilor, se împlinesc 3 ani de când am fost dat afară de la un ziar local pe motiv de…economie. Cei care citesc blogurile știu ce articole contra bandiților din primăria Târgu-Mureș scriam eu, ce pramatie de român împuțit și cu carnet de partid e în spate, cine controlează presa bovină care merge la notar cu Zereș sau cu Cătană (acesta se mai și laudă la telefon cu cartelul, atunci când sună să amenințe!), cum se iau chiriile pentru ziarele care angajează sau nu inși pe filiera SRI și cum se pupă ceva pentru publicitatea dedicată pe firma leprei de intermediar, unde sunt invitați fomiștii dornici de imagine. Subiectul este, însă, cum lucrează instituțiile statului român, în cazul sesizărilor. Logic, la anunțul concedierii telecomandate am dat ziarul în judecată. Mai precis, în august 2010 am întocmit actele și i-am chemat frumușel pe marii români de la Cuvântul liber la judecată. Anterior, am sesizat ITM de neplata drepturilor legale (fidelitatea de 25 la sută!) până și în cazul patronilor, iar ITM a pus batista pe țambal, inventând un răspuns cum că conflictele de muncă se soluționează la tribunal, de parcă sesizarea a fost pentru o persoană, nu pentru o  instituție  (!). Desigur, cei 30 de angajați nu au pupat banii cuveniți în urma controlului ITM Mureș, dar cei doi păcălici din control cunoșteau legea, din moment ce au simțit nevoia să trimită prin mail semnat Maier conținutul Contractului colectiv de muncă unic pe ramură patronilor habarniști! Deocamdată, cu ITM Târgu-Mureș rămâne așa, mai vedem ce facem cu ei și cu controlul lor de 2 lei, mai ales că pe blog ați putut citi ce înseamnă un control adevărat la Adevărul, pe vremea când ziarul nu era controlat de PDL și banii furați de patron erau plătiți în urma controlului ITM! 
Cum decurge recuperarea banilor în România:
august 2010 - întocmirea actelor pentru chemarea în judecată;
Sentință definitivă 4 martie 2011, recurs din partea lor, recurs din partea mea, sentință definitivă și executorie 6 decembrie 2011și recunoașterea ultimului salariu de 2.100 lei, de la care se calculează retroactiv, pe 36 de luni, diferențele de încasat, între 1100 de lei și 500 de lei brut, lunar.
 Banii nefiind plătiți am început o executare silită, în ianuarie 2012, pentru ca după executare să îmi fie aruncați în cont, fără acte, 17.595 lei. A urmat o plată de 1.800 de lei, tot fără acte, cu titlul tot de bani în contul sumelor datorate prin proces. Concomitent, am început demersurile pentru recuperarea celor 3 salarii de 1500 de lei la plecare, cum prevede CCM unic pe ramură. Sentința a fost emisă în mai 2012, iar în cont mi s-au aruncat încă 3000 de lei, fără să mi se prezinte nici acum vreo dovadă pentru calcul și că restul de bani au mers la stat, ca taxe și impozite din partea angajatorului și din partea angajatului. Lipsa dovezilor că sumele au fost calculate în vreun fel și lipsa actelor care să indice că nu s-a făcut evaziune fiscală m-a făcut să calculez cu un expert autorizat sumele calculate și lipsind la calcul încă 3000 de lei am început și finalizat executarea silită, pentru a recupera banii. Partea frumoasă vine acum, dacă mi-au trebuit mai puțin de 18 luni pentru a câștiga două procese cu Cuvântul liber, avem încă 18 luni în spate pentru o contestație la executare silită! Trăgând linie, două procese au însemnat 3 ani de lupte, 26.000 de lei, net, în buzunarul meu, aberații de genul: nu e ziarist, e inginer (sic), nu e salariat, nu poate primi… salarii compensatorii, nu a respectat condiția de fidelitate pentru că s-a adresat cu sesizare la instituțiile statului (!), iar contestația la executare silită încă nu e finalizată! Urmează și din parte mea să verific dacă și ce sume s-au plătit la ITM, casa de pensii, fisc, în contul meu și din partea angajatorului, undeva pe la 4000 de euro, altfel fiind vorba de evaziune fiscală, verificare noilor sume pentru AJOFM, în vederea acordării corecte a ajutorului de șomaj. În concluzie, dacă ITM Mureș sau aiurea nu aplică legile și nu vă acordă banii cuveniți și furați de patroni mergeți la judecată. Adevărul iese la iveală și măcar în ceasul al 12-lea vă veți recupera banii stabiliți prin CCM-ul unic pe ramură, în vigoare până în 2014 și pe care îl puteți consulta pe siteul ministerului muncii, la Mediasind pe site sau chiar pe blogurile mele! Succes la sesizări și în procese! La Târgu-Mureș, în vreo 5 ani, 3 ziariști au câștigat procese și recuperează sau și-au recuperat banii cuveniți! Restul ziariștilor  sunt cei aduși de milă, șantajații, șantajabilii, rubedenii, inșii infiltrați de servicii, oamenii cărora  nu le pasă de legi și de buzunarul lor sau oamenii care sunt plătiți conform legii.
P.S. Articolul este valabil și pentru cei de la Radio Târgu-Mureș și de la TVR. Ce să vezi, CCM unic pe ramură mass-media le dă și lor posibilitatea să-și recupereze banii furați!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.