marți, 11 februarie 2014

ANI îi dă peste bot traseistului actual la PDL Mureș, Giurgea! Individul și-a dat cinstea pe rușine pentru 3800 de lei!



ANI îi dă peste bot traseistului actual la PDL Mureș, Giurgea! Individul și-a dat cinstea pe rușine pentru 3800 de lei!         

În timp ce traseistul de mică valoare  Giurgea e acuzat de măgării de DNA-ul fără Curcă, ANI îi dă și ea peste bot insului care și-ar fi vândut și acolo cinstea pentru 3800 de lei, pentru decontări Ansamblul Mureșul! Aici sunt banii dumneavoastră și interesele leprelor PDL Mureș!


Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Târgu Mureș au dispus trimiterea în judecată a inculpaților:

GIURGEA TEODOR, director la Administrația Bazinală de Apă (A.B.A.) Mureș la data faptelor, ORBAN LASZLO LEVENTE, director tehnic la Administrația Bazinală Mureș la data faptelor, PĂTRAȘCU MARIA, director economic la Administrația Bazinală Mureș, POPA IOAN, șef Birou Investiții ABA Mureș, în sarcina cărora s-au reținut următoarele infracțiuni:
- abuz în serviciu contra intereselor persoanelor, cu consecințe deosebit de grave, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, în formă continuată,
- abuz în serviciu contra intereselor publice, cu consecințe deosebit de grave, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial sau nepatrimonial, în formă continuată,
- uz de fals, în formă continuată,
- complicitate la infracțiunea de bancrută frauduloasă, în formă continuată,




Comunicat - incompatibilitate - opt foști sau actuali aleși locali

Agenția Națională de Integritate a constatat existența stării de incompatibilitate în cazul a opt aleși locali (trei primari, un viceprimar, un fost viceprimar, doi consilieri locali, un fost consilier județean), ca urmare a exercitării simultane de funcții și calități, încălcând, astfel, următoarele prevederi ale Legii nr. 161/2003:

• art. 87, alin. (1), lit. c), d), f) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „Funcţia de primar şi viceprimar […] este incompatibilă cu: calitatea de […] angajat cu contract individual de muncă, indiferent de durata acestuia; funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director [...] administrator [...] la societăţile comerciale [...]; […] funcţia de reprezentant al unităţii administrativ-teritoriale în adunările generale ale societăţilor comerciale de interes local sau de reprezentant al statului în adunarea generală a unei societăţi comerciale de interes naţional;

• art. 88, alin. (1), lit. c) și d) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „Funcția de consilier local este incompatibilă cu [...] calitatea de funcționar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv [...]”;

• art. 90, alin. (1) și (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Consilierii locali [...] nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte [...]. Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care funcţiile sau calităţile respective sunt deţinute de soţul [...] ale alesului local”.

Lista nominală a celor opt foști / actuali aleși locali în cazul cărora Agenția a constatat încălcarea regimului juridic al incompatibilităților:

1            

IOAN NICOARĂ
              

Primar al Comunei Apoldu de Jos
              

Jud. Sibiu
               Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 24 mai 2011, întrucât deține, simultan, atât funcția de Primar al Comunei Apoldu de Jos, cât și calitatea de reprezentant al Comunei Apoldu de Jos în organele de conducere a S.C. ECO MĂRGINIME S.A.
2            

DUMITRAȘCU MARIA
              

Primar al Comunei Berlești
              

Jud. Gorj
               S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 16 februarie 2012 – 08 octombrie 2013, întrucât a deținut, simultan, atât funcția de Primar al Comunei Berlești, cât și calitatea de reprezentant al unității administrativ - teritoriale Berlești în Adunarea Generală a Asociaților în cadrul S.C. JUPSAL SALUBRIS S.R.L.
3            

GHEORGHE NICOLAE
              

Primar al Comunei Boișoara
              

Jud. Vâlcea
               S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 18 iunie 2012 – 01 martie 2013, întrucât a deținut, simultan, funcția de Primar al Comunei Boișoara, calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul S.C. EUROSSIB CONSTRUCT S.R.L., precum și funcția de Director în cadrul S.C. EUROSSIB CONSTRUCT S.R.L.
4            

CHIRĂNOIU ION
              

Viceprimar al Comunei Vârfuri
              

Jud. Dâmbovița
               S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 20 iunie  – 30 august 2012, întrucât a deținut, simultan, atât funcția de Viceprimar al Comunei Vârfuri, cât și calitatea de administrator al S.C. ALCHIRA COM S.R.L. și S.C. DELO TRANS S.R.L.
5            

UNGUREANU VALERU
              

Fost Viceprimar al Municipiului Orșova și fost Consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Orșova
              

Jud. Mehedinți
               S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 21 iunie 2008 – 28 aprilie 2011 (perioadă corespunzătoare exercitării mandatului de viceprimar), întrucât S.C. OPTIM COM S.R.L. Orșova (societate deținută de familia Ungureanu) a desfășurat operațiuni comerciale de furnizare bunuri în valoare totală de 17.936,91 Lei cu Primăria Municipiului Orșova, S.C. Servicii Publice Orșova S.R.L. și Serviciul Public de Asistență Socială Orșova.
6            

ENE EUGENIU
              

Consilier local în cadrul Consiliului Local Balaci
              

Jud. Teleorman
               S-a aflat în stare de incompatibilitate, întrucât în perioada deţinerii calităţii de Consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Balaci, S.C. AGRENE COM S.R.L. (societate în cadrul căreia deţine funcţia de administrator), a încheiat cu Primăria Comunei Balaci un contract de prestări servicii, în baza căruia primăria a efectuat plăţi către societate în valoare de 6.000 Lei.
7            

SARAFINCIANU VASILE
              

Consilier local în cadrul Consiliului Local Târgu Frumos
              

Jud. Iași
               Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 25 iunie 2012, întrucât deține, simultan, atât calitatea de Consilier local în cadrul Consiliului Local al Orașului Târgu Frumos, cât și funcția de șef formație muncitori în cadrul Pieței Agroalimentare Târgu Frumos (unitate autofinanțată care face parte din aparatul de specialitate al Primarului Orașului Târgu Frumos).
8            

GIURGEA TEODOR
              

Fost Consilier judeţean în cadrul Consiliului Judeţean Mureş
              

Jud. Mureş
               S-a aflat în stare de incompatibilitate, întrucât în perioada deţinerii calităţii de Consilier judeţean în cadrul Consiliului Judeţean Mureş, S.C. Transport Auto Marfă S.A. (societate în cadrul căreia a deţinut funcţia de administrator), a încheiat un  contract de prestări servicii cu Ansamblul Artistic Mureşul (instituţie aflată în subordinea Consiliului Judeţean Mureş), în baza căruia Ansamblul Artistic Mureşul a efectuat plăţi către societate în valoare de 3.841,2 Lei+TVA.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Dintre acestea, ENE EUGENIU și GIURGEA TEODOR nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind […] starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.

„Persoana […] față de care s-a constatat […] starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică  […]  pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalității, confidenţialității, imparţialității, independenţei operaţionale, celerității, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

AGENȚIA NAȚIONALĂ DE INTEGRITATE, 10 februarie 2014


Postat la data de: 10/2/2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.