duminică, 4 noiembrie 2012

Tolontan desfiră șirul declarațiilor în afacerea bani pentru firma lui Obreja. Pe când verifică și afacerea instalație de nocturnă cadou pentru FCM Târgu-Mureș din banii publici?! Sau e mafia prea mare?

Tolontan desfiră șirul declarațiilor în afacerea bani pentru firma lui Obreja. Pe când verifică și afacerea instalație de nocturnă cadou pentru FCM Târgu-Mureș din banii publici?! Sau e mafia prea mare?


Tolontan desfiră șirul declarațiilor în afacerea bani pentru firma lui Obreja. Pe când verifică și afacerea instalație de nocturnă cadou pentru FCM Târgu-Mureș din banii publici?! Sau e mafia prea mare?
Cătălin Tolontan are pe blogul său articolul care urmează. În cele ce ne privește, îl invităm pe curajosul jurnalist să verifice ce afaceri cu banii publici au pus la cale șacalii PDL la Târgu-Mureș, pe FCM, club privat, deținut de familion de pedeliști! Doar de verificat banii pompați prin interesele pedeliste din primărie și consiliul local și afacerea cumpărării de instalație de nocturnă din bani publici pentru FCM, de 200.000 de euro! Târgumureșenii au ajuns sponsori la șmecherii PDL. Curtea de conturi și DNA, verificați și voi mega-afacerea, dar și afacerile transport galerie gratuit și intrarea gratuită la Weekend, cele 10 abonamente date șefilor de asociație fără creier, puși să deconteze șmecherașilor abonamentele, ca să nu mai spunem afacerile pe futsal și baschet pe camarila PDL. Bani publici pentru gașca portocalie! Târgumureșeni, nu vă săturați să sponsorizați involuntar gașca asta inventată prin vot etnic?


BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

Anunt de participare numarul 120124/28.04.2011



Operatorii economici inregistrati au posibilitatea de a selecta anuntul in vederea primirii de notificari privind evenimentele acestei proceduri de achizitie publica.



Detalii procedura



Autoritate contractanta: Primaria Municipiului Tirgu-Mures



Numar anunt de participare: 120124 / 28.04.2011



Denumire contract: Furnizare echipamente pt instalatie de iluminat nocturn teren de sport str Insulei din Mun Tg Mures



Stare procedura: In desfasurare



Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA



I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:Primaria Municipiului Tirgu-Mures



Adresa postala: Piata Victoriei nr.3 , Localitatea: Targu Mures , Cod postal: 540026 , Romania , Punct(e) de contact: Maria-Magdalena Grama , Tel. 0265-268330 , Email: licitatie@tirgumures.ro , Fax: 0365-801856 , Adresa internet (URL): www.tirgumures.ro , Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro















I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)



Autoritate regionala sau localaActivitate (activitati)







- Servicii generale ale administratiilor publice



Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI



II.1) Descriere



II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta



Furnizare echipamente pt instalatie de iluminat nocturn teren de sport str Insulei din Mun Tg Mures



II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilorFurnizare



Cumparare



Locul principal de livrare: str. Caminului nr. 35 din Municipiul Tirgu Mures  – ceea ce apare ca fiind sediul INSTA GRUP, firmă care, dacă o căutaţi şi pe Google maps, o găsiţi cu punct de lucru în…miniprimărie:



30A Strada 22 Decembrie 1989, Punct de Lucru Primăria Târgu Mureş, Municipiul Targu Mures 540243 0265 253 997 ‎



Codul NUTS: RO125 – Mures-







II.1.3) Anuntul implica







Un contract de achizitii publice







II.1.4) Informatii privind acordul-cadru







II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor







Furnizare echipamente pt instalatie de iluminat nocturn teren de sport str Insulei din Mun Tg Mures







II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)







34928520-9 – Stalpi de iluminat (Rev.2)







31527260-6 – Sisteme de iluminat (Rev.2)















II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice







Nu







II.1.8) Impartire in loturi







Nu















II.1.9) Vor fi acceptate variante







Nu







II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru







II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul







Furnizare







Valoarea estimata fara TVA: 850,000 RON















II.2.2) Optiuni







Nu







II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare







30 zile incepand de la data atribuirii contractului















Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE















III.1) Conditii referitoare la contract







III.1.1) Depozite valorice si garantii solicitate







Cuantumul garantiei de participare este de 17.000 lei, Cuantumul garantiei de buna executie este de 5% din valoarea contractului fara TVA.







III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante







Bugetul Local al Municipiului Tirgu Mures







III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul







Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare







III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale







Nu







III.2) Conditii de participare







III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei







Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate







Declaratia privind eligibilitatea, Declaratia privind inexistenta starii de faliment, Declaratie privind neancadrarea in prevederile art 69^1 din OUG 34/2006, Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta, Sa aiba indeplinite obligatiile exigibile de plata catre Bugetul consolidat de Stat si catre Bugetul Local







III.2.2) Capacitatea economica si financiara







Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate







Cifra medie de afaceri pe ultimii 3 ani cu valoare egala sau mai mare de 1.700.000 lei







III.2.3) Capacitatea tehnica







Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate







Experienta similara: indeplinirea in ultimii 3 ani, cel putin a unui contract de furnizare de echipamente similare cu valoare egala sau mai mare de 850.000 lei. Se accepta cumularea din cel mult doua contracte.



ISO 9001 sau echivalent, ISO 14001 sau echivalent



III.2.4) Contracte rezervate



Nu



III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii



III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii



Nu















III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective







Nu















SECTIUNEA IV: PROCEDURA















IV.1) Tipul procedurii







IV.1.1) Tipul procedurii







Licitatie deschisa







IV.2) Criterii de atribuire







IV.2.1) Criterii de atribuire







Pretul cel mai scazut































IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica







Nu







IV.3) Informatii administrative







IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta







IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract







Nu







IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)







Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 03.06.2011 12:00















Documente de plata: NU















IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare







06.06.2011 10:00







IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati







IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare







Romana















IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta







60 zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)







IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor







Data: 06.06.2011 13:00







Locul: Municipiul Tirgu-Mures, P-ta Victoriei nr. 3, camera 45







Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da







Administratorii societatilor ofertante si/sau reprezentanti imputerniciti ai acestora.















SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE















VI.1) Contractul este periodic







Nu







VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare







Nu







Tip de finantare: Fonduri bugetare







VI.3) Alte informatii







VI.4) Cai de atac







VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac







Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor







Adresa postala: str. Stavropoleos nr. 6, , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 030084 , Romania , Tel. 021-3104641 , Email: office@cnsc.ro , Fax: 021- 3104642















Organism competent pentru procedurile de mediere







VI.4.2) Utilizarea cailor de atac







Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac







VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac







Serviciul Juridic si Contencios Administrativ







Adresa postala: P-ta Victoriei nr. 3 , Localitatea: Tirgu-Mures , Cod postal: 540026 , Romania , Tel. 0265-268330 , Fax: 0265- 260.813















VI.5) Data expedierii prezentului anunt







20.04.2011 14:11



Citeste mai mult: Cât costă nocturna, pentru meciurile FCM Târgu-Mureş – echipa inventată în campanie electorală? 200.000 de euro din bani publici sau 600.000 de euro din aşa-zise sponsorizări?!

Citeste mai mult: DNA acuză consilieri și aleși din Alba Iulia care au furat banii publici pe motiv de fotbal. La Târgu-Mureș așteptăm, încă, control la FCM, ca să lămurim unde s-au dus banii publici, instalația de nocturnă de 200.000 de euro din banii publici și cum decontează șmecherii abonamentele și facilitățile galeriei!



Relu Auraș susține că n-a semnat niciodată procesul verbal prin care a început afacerea dintre firma lui Rudel Obreja și federația de box condusă de Rudel Obreja

Investigație GSP de Mirela Neag și Cătălin Tolontan

“Am semnat de 20 de ori în fața procurorului ca să-i arăt că nu e semnătura mea pe procesul verbal! El mi-a spus că și alți colegi au reclamat același lucru”, susține Relu Auraș. E vorba de ședința din 2011 în urma căreia Federația Română de Box a intrat în afacerea Galei Bute cu firma lui Rudel Obreja, președintele FRB.

Acestea sînt cele mai noi evoluții în dosarul Galei.

Auraș, care în primii ani l-a susținut pe Obreja, spune că “am crezut că Rudi e un tip deștept, care va face bine boxului, dar ce se descoperă acum mi se pare incredibil!”.

Depoziția lui Auraș la DNA a durat “cam o oră și jumătate, mai mult ca să-mi scriu declarația”. Ce ați scris? “Că îmi amintesc ședința Biroului Federal pentru că s-a discutat o chestiune legată de afilierea unui club la federație. Dar nu-mi amintesc nimic despre un contract între federație și o firmă a lui Obreja pentru Gala Bute”.

Și, povestește Auraș, “atunci cînd am văzut semnătura pe procesul verbal pe care cică noi am fi aprobat contractul am sărit în sus că asta nu e semnătura mea!”.

Titi Tudor este un alt membru al Biroului Federal care a declarat zilele trecute că în ședința respectivă nu s-a discutat nimic despre contractul dintre FRB și Europlus, dar Auraș este primul care vorbește despre falsificarea semnăturilor.

Dintre oamenii Biroului Federal, doar”Cimino” Trandafir a supus că-și amintește ceva despre contract, fără să detalieze.

Mesajul lui Obreja către ziariștii gsp

În acest timp, din Canada, Obreja și-a făcut un blog pe care transmite mesaje codate, în argou, către ziariștii Gazetei. “Pentru micul tolo.ro. La noi, după ce-ai învățat să te aperi, trebuie să răspunzi. C-așa-i în box! (…) În box e-o vorbă : «Nu iei adversarul la kilogram, îl iei la bucată»!”.

De fapt, expresia nu vine din box, “ci este una din lumea șmecherilor”, potrivit unui fost boxer care l-a auzit pe Obreja rostind-o de mai multe ori. Citatul e unul din preferatele lui Obreja.

Cînd “iei la kilogram”, dai orbește, lovești o dată și gata. Cînd iei pe cineva “la bucată” e clar că “te pui pe el”, ești hotărît să te răzbuni pînă la capăt, meticulos, să-l distrugi bucată cu bucată. “Te iau la bucată”, adică te desființez.

Obreja: “Garda Financiară a găsit totul legal!”

În privința Galei, Obreja susține în continuare că e victima unui complot și că inspectorii DLAF nu au sesizat că “eu am organizat nu cu banii ministerului, ci cu banii firmei mele cel mai mare eveniment indoor din România”.

Ministerul, spune Obreja, a plătit promovarea. 1,9 milioane de euro, din care 400.000 reprezintă TVA.

El mai afirmă că nu trebuie să dea socoteală DLAF, ci Gărzii Financiare, care l-a controlat și a constatat că “toate operațiunile au fost în conformitate cu legea”.

“Documentul OFICIAL”

El ironizează audierile de la DNA. “Ia stai să-i chemăm noi pe «prietenii» tăi din Biroul Federal la audieri și să-i întrebăm ce s-a discutat acum 1 an și jumătate la ședința aceea”, scrie Obreja.

Și continuă: “Da’ nu mai bine le dați un extemporal din TOATE ședințele? Să vedem cîtă ținere de minte au conducătorii boxului!”.

Apoi, el însuși aduce în discuție procesul verbal despre care Auraș susține că a fost falsificat. “Nu ajunge Procesul Verbal, document OFICIAL al FR Box? Nu, nu ajunge, poate spune vreunul dintre ei că s-a făcut fals și-atunci te-am prins!”, zice Obreja.

Cererea cu antetul olimpic!

Înapoi la fapte. După acea ședință, Obreja a trimis un document oficial, semnat de el, cu antetul Federației Române de Box, dar și cu siglele ANST și Comitetului Olimpic și Sportiv Român (facsimil) către mai multe companii de stat. Le solicita sponsorizări.

De la cîteva dintre ele, Hidro- electrica, Transgaz, Transelectrica și combinate din minerit, el a adunat aproximativ 400.000 de euro, suplimentari față de bugetul de 1,9 milioane de euro primit sub semnătura Elenei Udrea de la Ministerul Dezvoltării.

Cu acești bani, federația urma să plătească o parte din costurile Galei.

Situația s-a încurcat însă într-un mod care l-a împins chiar și pe Obreja să-și încalce cu un an și jumătate promisiunea publică din iulie 2011: “Voi face public tot bugetul Galei în cel mai scurt timp”.

“Gală ca-n povești”

Conform anchetatorilor antifraudă ai DLAF, deși banii au intrat în FRB, destinatarul final al lor a fost firma Europlus a lui Obreja.

Conform lui Obreja, “eu am făcut o Gală ca-n povești, am adus bucurie în sufletul românilor și o expunere României în valoare de 90.000.000 de euro”. Și acum, spune Obreja, a ajuns tocmai el să se justifice.

“Nici o faptă bună nepedepsită”, declara Elena Udrea a

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.