sâmbătă, 1 decembrie 2012

1 Decembrie sau cum interesele economice contează



1 Decembrie sau cum interesele economice contează
Este 1 Decembrie, Ziua națională a României, motiv de bucurie pentru cei care mai simt români și sunt cetățeni loiali ai acestei țări. Ceea ce deranjează, însă, mai mereu în preajma zilei de 1 Decembrie, este transformarea evenimentului în ceva ce trebuie să vândă. Suntem bombardați cu știri unde sunt drapele, cât costă, de parcă drapelul național e un fel de brad care se pune în vânzare doar la sfârșitul lunii noiembrie și de parcă e obligatoriu ca fiecare să arboreze steagul la locuința sa. Din păcate, legea spune că se poate arbora, fără să fie obligatoriu pentru populație, astfel că diverse campanii pentru a se vinde drapele sunt cam inutile, aici vorbim de sentiment patriotic pe care îl ai sau nu.  Și de ce nu există campanii de gen pentru 26 iunie, ziua drapelului, nu poate răspunde nimeni sau românul e prea prost ca să-și cunoască sărbătorile în afară de cele legale și date în campanie electorală sau cu interes PDL(Ziua votului pentru Băsescu și PDL a.k.a. Ziua Sfântului Andrei, pentru cei cu frica de Dumnezeu).
 În mass-media, în apropierea Zilei naționale, sunt și apeluri patetice, de gen: haideţi să cumpărăm ceva fabricat în România! Salvăm economic cumpărând de 1 Decembrie, asta da soluție, în rest dați iama în malluri, după chinezisme și după fructe din Grecia, Spania ș.a.m.d.! Alții, precum în exemplul care urmează, oferă bonus în culorile tricolorului la cumpărături de anumită valoare. Culmea e atinsă de rechizitelemele.net, care clameză: Mândrește-te că ești român! Primești un pix personalizat cu steagul(sic!) României! Desigur, ăștia au vrut să spună: pix personalizat cu cele 3 culori din steagul României! Totuși cea mai halucinantă trimitere la afaceri și 1 Decembrie pare să fie spotul celor de la ZU. Inșii care lucrează la trustul Antenelor sunt în autoturisme Mini și claxonează pe ritm de Imn național! Desigur, promo-ul spune că Zu e alături de România sau așa ceva, pentru că trebuie să ai ochiul ager ca să îi contrazici: adică voi filmați doar mașini Mini, insistând pe elementele de bord și de caroserie specifice, Zu are campanie cu un premiu mașina Mini, așadar o reușită reclamă comercială la Mini, probabil în contul mașinii oferite ca premiu la concurs! Ce sentiment național, publicitarul i-a păcălit pe cei care au crezut că ăștia au așa ceva. La trust te conformezi și faci ce spune șeful, indiferent că te pune să faci reclame sau te îmbracă în costum național în campanie electorală, ca să se vadă că și cei de la organele de propagandă USL sunt din popor și au rădăcini curate și sănătoase!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu