1
Decembrie sau cum interesele economice contează
Este 1 Decembrie, Ziua
națională a României, motiv de bucurie pentru cei care mai simt români și sunt
cetățeni loiali ai acestei țări. Ceea ce deranjează, însă, mai mereu în preajma
zilei de 1 Decembrie, este transformarea evenimentului în ceva ce trebuie să
vândă. Suntem bombardați cu știri unde sunt drapele, cât costă, de parcă
drapelul național e un fel de brad care se pune în vânzare doar la sfârșitul
lunii noiembrie și de parcă e obligatoriu ca fiecare să arboreze steagul la
locuința sa. Din păcate, legea spune că
se poate arbora, fără să fie obligatoriu pentru populație, astfel că diverse
campanii pentru a se vinde drapele sunt cam inutile, aici vorbim de sentiment
patriotic pe care îl ai sau nu. Și
de ce nu există campanii de gen pentru 26 iunie, ziua drapelului, nu poate
răspunde nimeni sau românul e prea prost ca să-și cunoască sărbătorile în afară
de cele legale și date în campanie electorală sau cu interes PDL(Ziua votului
pentru Băsescu și PDL a.k.a. Ziua Sfântului Andrei, pentru cei cu frica de
Dumnezeu).
În mass-media, în apropierea Zilei naționale,
sunt și apeluri patetice, de gen: haideţi să cumpărăm ceva fabricat în România!
Salvăm economic cumpărând de 1 Decembrie, asta da soluție, în rest dați iama în
malluri, după chinezisme și după fructe din Grecia, Spania ș.a.m.d.! Alții,
precum în exemplul care urmează, oferă bonus în culorile tricolorului la
cumpărături de anumită valoare. Culmea e atinsă de rechizitelemele.net, care
clameză: Mândrește-te că ești român! Primești un pix personalizat cu
steagul(sic!) României! Desigur, ăștia au vrut să spună: pix
personalizat cu cele 3 culori din steagul României! Totuși cea mai
halucinantă trimitere la afaceri și 1 Decembrie pare să fie spotul celor de la
ZU. Inșii care lucrează la trustul Antenelor sunt în autoturisme Mini și
claxonează pe ritm de Imn național! Desigur, promo-ul spune că Zu e alături de
România sau așa ceva, pentru că trebuie să ai ochiul ager ca să îi contrazici:
adică voi filmați doar mașini Mini, insistând pe elementele de bord și de
caroserie specifice, Zu are campanie cu un premiu mașina Mini, așadar o reușită reclamă comercială la
Mini, probabil în contul mașinii oferite ca premiu la concurs! Ce sentiment
național, publicitarul i-a păcălit pe cei care au crezut că ăștia au așa ceva.
La trust te conformezi și faci ce spune șeful, indiferent că te pune să faci
reclame sau te îmbracă în costum național în campanie electorală, ca să se vadă
că și cei de la organele de propagandă USL sunt din popor și au rădăcini curate
și sănătoase!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.