Mega-afacere
și cu mere pentru prestatorii de cornuri pentru elevii mureșeni! DNA, ceva
emoții pentru intermediar și brutar?!
O
firmă turdeană produce, ambalează și transportă cornuri pentru elevii mureșeni,
deși la baronul Dobre apare o firmă intermediară pentru transport, din Reghin, schemă clasică la afacerile firmelor
din afara județului prin firme care… cunosc pe cine trebuie la CJM. Firma cu pricina e de fapt tot cea care a
ajuns să distribuie…mere! Brutarii din Turda au ajuns să distribuie și mere,
cel puțin în Sibiu.
Turda news, zicere,
excelent materialul lui Gelu Florea!
O firmă din Turda, care
câștigă frecvent licitații pentru distribuția de cornuri sau mere pentru elevi,
a câștigat licitația pentru livrarea merelor pentru elevii din județul Sibiu.
Este vorba de societatea Logistic Media Pop Art SRL, care are sediul pe strada
Ștefan cel Mare nr. 4. Societatea este înființată în noiembrie 2014, însă
realitatea din spatele afacerii este una cu semne de întrebare.
Societatea are aceeași
locația precum alte societăți, care au avut în spate aceeași acționari, care au
câștigat multe licitații pentru distribuirea cornului și merelor pentru elevi,
în diverse județe din țară, iar apoi activitatea s-a transferat brusc pe alte
societăți.
Logistic Media Pop Art
SRL îi are ca acționari pe Pop Ana (90%) și Pop Andrei (10%). În aceeași
locație, în 2013 s-a înființat o societate cu o denumire aproape identică:
Media Pop Art SRL.
Firmă după firmă, cu
aceeași afacere! Schimbarea firmei ascundea scandalurile!
Media
Pop Art SRL are aceeași structură de acționariat ca și Logistic Media Pop Art SRL. Media Pop Art SRL apare
cu mai multe mențiuni în Centrala Incidentelor de Plăți, pentru emiterea unor
documente de plată (cambie, bilet la ordin etc), care au fost refuzate la
plată, din lipsa banilor. În 2014, Media Pop Art a avut o cifră de afaceri de
7.679.457 lei, un profit de 11.445 lei și datorii totale de 4.734.141 lei, iar
creanțele se ridicau la 2.349.085 lei. Media Pop Art SRL a fost implicată
într-un scandal imens, după ce într-un corn livrat elevilor din județul Satu
Mare a fost descoperită o... lamă de bărbierit!
Citește și:
Scandalos: Lamă
descoperită într-un corn furnizat elevilor, produs de o firmă din Turda!
Înaintea Media Pop Art
SRL, activitatea s-a desfășurat pe alte firme, care aveau același sediu și
aceeași activitate!
Inițial,
activitatea s-a derulat prin intermediul firmei Bampan Impex SRL. Societate
care a câștigat numeroase contracte de furnizare de cornuri pentru elevi, în
diverse județe din țară. Totul a funcționat ”ca uns”, până au apărut
reclamațiile. În acel moment, firma a fost înlocuită cu o alta: Farkas Trans
SRL. Însă, se schimbase doar emblema, nu și fabrica propriu-zisă.
Citește și:
Strategie împotriva
neregulilor din programul "Cornul": a băgat "pe felie" o
altă societate!
În septembrie 2012 și
noua societate, Farkas Trans SRL, a fost implicată într-un mega-scandal, după
ce la o școală din sectorul 2 București s-au depistat cornuri cu materiale
textile în ele! La vremea respectivă, a ieșit scandal mare, iar cei de la
Primăria sectorului 2 spuneau că vor face demersdurile necesare pentru a
interzice participarea la alte licitații a celor de la Farkas Trans SRL,
acuzați că pun în pericol sănătatea copiilor!
"Îmi pare rău
pentru cele întâmplate, şi noi ne-am speriat când am auzit. Contractul de
livrare corn a fost sistat de Primăria sectorului 2. Nu a reziliat, până ce vin
rezultatele de la laborator pentru ceea ce s-a găsit în corn. Noi am verificat
şi este vorba despre puf provenit de pe banda de pânză, de rulare, pe care se
transportă aluatul pentru cornuri. Apariţia acestui puf se datorează faptului
că toate utilajele sunt noi, achiziţionate recent. În ceea ce priveşte
problemele constatate cu ambalarea cornurilor şi acestea se datorează tot
utilajelor noi, insuficient reglate, care taie pungile în care sunt puse
cornurile", a motivat directorul general al societăţii turdene, Marinel
Pop, la vremea respectivă.
Citește și:
Firma turdeană care
distribuie cornuri elevilor, implicată într-un nou scandal! S-au găsit fire de
material textil în cornuri!
Pentru ca afacerea să
continue, sub un alt paravan, în anul 2013 a fost înființată o nouă societate,
Media Pop Art SRL. Care funcționează la aceeași adresă, cu aceeași oameni,
făcând practic aceeași producție. La rândul ei, și noua societate a câștigat o
puzderie de contracte în mai multe județe din țară, indiferent că e vorba de
Satu Mare, Bistrița sau alte județe. Iar acolo unde nu a câștigat, cum e și
cazul județului Arad, a apărut din neant drept producătorul cornurilor livrate
de societatea care câștigase, de fapt, licitația! Ceea ce denotă faptul că
acționarii au pe cineva în spate, cu proptele serioase.
În
județul Mureș, de exemplu, licitația a fost câștigată de o societate din
Reghin, SC Grandpan Dor. Numai că, în realitate, producția și distribuția i-a
revenit societății... Media Pop Art SRL din Turda!
Un
jurnalist din Mureș s-a prins de această ”afacere” și a dat totul în vileag.
”Sunând la firma turdeană s-a confirmat afacerea: producătorul de cornuri
reghinean distribuie cornurile producătorului turdean, iar doamna cu
informațiile se mira cum se știu informațiile, pentru că
erau...confidențiale!”, spune Florentin Deac pe blogul său. Dar, oricum, nu e
singurul caz!
Am anticipat mecanismul
afacerii!
În martie 2015, am
anticipat mecanismul, deși la vremea aceea nu știam de înființarea noii
societăți, Logistic Media Pop Art SRL. Iată ce menționam atunci, după un nou
scandal în care a fost implicată societatea Media Pop Art SRL: ”După acest
scandal nou, cu siguranță ”istoria” se va repeta: acționarii vor pune o altă
societate pe post de paravan pentru aceeași afacere, licitațiile se vor câștiga
cu duiumul (iar acolo unde nu se câștigă, se obține subcontractarea, pe căi
numai de ei știute), iar când sănătatea copiilor va fi pusă din nou în pericol,
cu cine știe ce mizerii descoperite în cornuri, se va relua totul de la capăt!
Pentru că, din câte se pare, ”proptelele” sunt extrem de puternice!”.
Nu este exclus ca
procedura să se repete din nou, întrucât în octombrie 2015, societatea Logistic
Media Pop Art SRL a fost implicată și ea într-un scandal, în județul Bihor,
după ce mii de cutii de lapte pentru elevi au fost retrase, după ce s-a
descoperit că laptele era stricat!
”Firma care a
distribuit laptele a fost amendată cu 10.000 de lei de Protecţia Consumatorului.
Totodată, responsabilii
de la Consiliul Judeţean Bihor şi de la Direcţia de Sănătate Publică au început
o anchetă în acest caz, iar până în prezent s-a stabilit că laptele era în
termenul de valabilitate, astfel că se suspectează că a fost ţinut în condiţii
improprii de către distribuitor.
Producătorul laptelui
cu probleme este firma Olympus Braşov, iar distribuitorul este Logistic Media
Pop Art SRL”, menționează siteul jurnalulromanesc.at.
Cine se ascunde, de
fapt, în spatele acestei afaceri?
Mecanismul arătat
indică cu certitudine faptul că, dincolo de scandalurile în care sunt implicate
firmele care se ”rotesc” și care, de fapt, au aceeași activitate, respectiv
încasarea banului public prin programe de genul ”Laptele și cornul” sau ”Mere
pentru elevi”, se ascunde interese nebănuite și ”proptele” greu de imaginat.
Firmele în spatele
cărora s-a descoperit același acționariat, încasează de ani de zile milioane de
lei, din banul public, în cadrul unor programe de acest gen. Cu o regularitate
deja obișnuită, firmele au fost implicate în diverse scandaluri, pentru
probleme găsite în ceea ce privește respectarea contractelor și a condițiilor
calitative impuse de o astfel de activitate, mai ales că la mijloc este vorba
de copii. Cu toate acestea, chiar dacă în urma scandalurilor s-au luat unele
măsuri împotriva societăților implicate, toate cu aceeași adresă și
acționariat, imediat apărea o nouă societate, cu aceeași adresă și acționariat,
care apoi intra pe această piață și câștiga licitațiile pe bandă rulantă, deși
avea câteva luni de la înființare!
Ceva
”pute” de la o poștă! Poate face cineva lumină în acest caz?! Ce se ascunde în
spatele acestei mega-afaceri?! Va putea descifra DNA-ul ițele unei afaceri atât
de îmbârligate?! Cazurile sunt nenumărate, ”șmecheriile” folosite sunt diverse,
însă rezultatul e același: firma din Turda cu acționari din Cluj, câștigă
licitație după licitație și încasează milioane de lei, pe bandă rulantă! La o
simplă investigație, pe fiecare societate în parte și a scandalurilor care
le-au generat, scoate la lumină situații aproape inimaginabile! Cine
protejează, atât de tare, această afacere?!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.