miercuri, 17 septembrie 2014

Pentru proștii în uniforme care lipesc autocolante în campania hoților PDL Mureș: ieșiți pe stradă, țăranilor?



Pentru proștii în uniforme care lipesc autocolante în campania hoților PDL Mureș: ieșiți pe stradă, țăranilor?!
Bandiții care lipesc autocolante cu manipulări etnice tip SRI în campania electorală a hoțului PDL Mureș - rahații care primesc tabere de pictură și excursii drept premiu - nu ies pe stradă atunci când un cetățean sună indignat, pentru că un panou de circulație a căzut pe mașina lui! Pentru borfașii de sub comanda sereistului expirat Bretfelean, înainte de tabere de pictură și excursii în Grecia pe banii publici, treceți, scursuri, la muncă! Pentru leprele lui Florea și Bretfelean, cum e, bandiți, cu parcarea și staționarea la mai puțin de 25 de metri înainte și după treceri de pietoni? Cum e, lepre, cu codul rutier? Sau voi îl aplicați doar când blocați strada George Coșbuc pentru ca sereistul că bea cu retardatul lui Florea și când retardatul lui Florea se filmează ridicând mașini,  pe banii publici dedicați de porcul lui de partid pe cătanele care se laudă că merg cu presa bovină la notar, în cartelul derbedeilor etnici și pupincuriști de scursuri PDL Mureș?!

Pentru lichelele în uniformă care lipesc autocolantele cu duhoare de SRI pentru hoțul etnic PDL, citiți, javre, lăsați taberele și asocțiațiile sportive și nu vă mai plimbați fizicul sereist în Grecia sau unde mai vă trimite licheaua mare PDL:
 http://ridicarimasini.wordpress.com/2010/10/24/parcarea-neregulamentara-ce-zice-legea/
Pentru început, să definim termenii “oprire“, “staţionare” şi “parcare“. Conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice:
Art.63. – (1) Se consideră oprire imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o durată de cel mult 5 minute. Peste această durată, imobilizarea se consideră staţionare.
(4) Se consideră parcare staţionarea vehiculelor în spaţii special amenajate sau stabilite şi semnalizate corespunzător.
(5) Vehiculul oprit sau staţionat pe partea carosabilă trebuie aşezat lângă şi în paralel cu marginea acesteia, pe un singur rând, dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel.
Acum să vedem ce spune legea despre situaţiile în care sunt interzise oprirea, staţionarea şi parcarea. Conform Regulamentului pentru aplicarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice:
Art. 142.Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
a) în zona de acţiune a indicatorului „Oprirea interzisă”;
b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mică de 50 m înainte şi după acestea;
c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;
d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;
e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi înainte de acestea;
f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mică de 25 m de colţul intersecţiei;
g) în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;
h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjeneşte circulaţia a două vehicule venind din sensuri opuse, precum şi în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în acelaşi sens ar fi obligaţi, din această cauză, să treacă peste acest marcaj;
i) în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;
j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaţia „Drum îngustat”, „Prioritate pentru circulaţia din sens invers” sau „Prioritate faţă de circulaţia din sens invers”;
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni şi/sau biciclişti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
l) pe platforma căii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puţin de 50 m de acestea, dacă circulaţia vehiculelor pe şine ar putea fi stânjenită sau împiedicată;
m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E);
n) pe trotuar, dacă nu se asigură spaţiu de cel puţin 1 m pentru circulaţia pietonilor;
o) pe pistele pentru biciclete;
p) în locurile unde este interzisă depăşirea.
Art. 143.Se interzice staţionarea voluntară a vehiculelor:
a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
b) în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia „Staţionarea interzisă” şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionării;
c) pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 m;
d) în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;
e) în pante şi în rampe;
f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia „Staţionare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, sau indicatorul cu semnificaţia „Zona de staţionare cu durată limitată” peste durata stabilită.
Din observaţiile noastre, cele mai multe cazuri de ridicări de maşini ţin de nerespectarea următoarelor interdicţii:
- staţionarea la mai puţin de 25 m înainte şi după trecerea de pietoni
- staţionarea în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea
- staţionarea pe trotuar, în cazul în care nu se asigură spaţiu de cel puţin 1 m pentru circulaţia pietonilor;
În final, câteva reguli privind oprirea şi staţionarea:
Art. 141. – (1) Conducătorii autovehiculelor imobilizate pe drumurile publice care se îndepărtează de acestea sunt obligaţi să acţioneze frâna de ajutor, să oprească funcţionarea motorului şi să cupleze o treaptă de viteză inferioară, sau în cea de parcare dacă autovehiculul are transmisie automată.
(2) În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în pantă sau în rampă, pe lângă obligaţiile prevăzute la alin. (1), conducătorul trebuie să bracheze roţile directoare.
(3) În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în pasaje subterane sau tuneluri, conducătorul acestuia este obligat să oprească funcţionarea motorului.
(4) În localităţi, pe drumurile cu sens unic, oprirea sau staţionarea voluntară a vehiculelor este permisă şi pe partea stângă, dacă rămâne liberă cel puţin o bandă de circulaţie.
(5) În afara localităţilor oprirea sau staţionarea voluntară a vehiculelor se face în afara părţii carosabile, iar atunci când nu este posibil, cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului, paralel cu axa acestuia.
(6) Nu este permisă staţionarea pe partea carosabilă, în timpul nopţii, a tractoarelor, a remorcilor, a mopedelor, a bicicletelor, a maşinilor şi utilajelor autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole sau forestiere, a vehiculelor cu tracţiune animală ori a celor trase sau împinse cu mâna.
(7) Nu este permisă oprirea sau staţionarea în tuneluri. În situaţii de urgenţă sau de pericol conducătorului de autovehicul îi este permisă oprirea sau staţionarea numai în locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător. În caz de imobilizare prelungită a autovehiculului în tunel, conducătorul de vehicul este obligat să oprească motorul.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.