Peninsula
nu a făcut vreo mare performanță cu mutarea în bârlogul lui Boc!
Dintr-un
comunicat primit de la organizatorii Peninsula reiese că nu s-a făcut vreo mare
performanță cu mutarea Peninsulei la Cluj-Napoca! Nemulțumiți de lipsa de sprijin
din partea rataților din Primăria Târgu-Mureș, gangsterași care au propus
Parcul municipal, ca să aibă porcii o scuză în a munci acolo, pe firmele
viermilor PDL Mureș, cei de Peninsula s-au mutat în patria lui Boc, la alt
pedelist cu afaceri pe măsură și cu primari urmăriți pentru mită ordinară. Se
poate ca să îi fi costat pe organizatori renunțarea la rockul adevărat și
înlocuirea lui cu trupe și soliști la mare distanță de gen, dar concluzionăm:
Peninsula Cluj-Napoca nu e la nivel de Peninsula Târgu-Mureș din punct de
vedere al numărului de vizitatori și dă apă la moară borfașilor din Primăria
Târgu-Mureș care își frecau palmele de bucurie că nu mai exista evenimentul cu
bilete, ci doar găinăriile pe bani publici.
60 de mii de vizitatori
la prima ediţie Peninsula în Cluj
60 de mii de vizitatori
au participat la cea de a XI-a ediţie a Festivalului Peninsula, care a avut
loc, pentru prima dată, în Cluj-Napoca. Pe scenele Peninsula au urcat staruri
internaţionale precum Paul Kalkbrenner, Alborosie, Emir Kusturica & The No
Smoking Orchestra, Ska-P, Marky Ramone’s Blitzkrieg, Modestep, N.O.H.A.,
Camo&Krooked, Benga, Pete Tong, Umek sau Rotfront, dar evenimentul a reunit
şi foarte multe staruri autohtone şi talente mai puţin cunoscute printre cele
140 de concerte.
Pe lângă cele patru
scene principale – Main Stage, Freedom Music Arena, Cluj Rocks Stage powered by
The Shelter Agency – mai multe locaţii alternative au oferit publicului
concerte şi petreceri: Janinsula a fost dominată de world music şi folk, Bruno
Unplugged Wine Garden de concertele acustice, la Red Bull Sound of Town DJ-ii
celor mai populare cluburi clujene au mixat pentru peninsulari, la MIERT Pub au
cântat formaţii din Transilvania, la Soto şi Celo muzica electronică a animat
atmosfera, iar la Tatratea afterparties by wUnderBar petrecera a ţinut până la
miezul zilei.
Concertul cu cel mai
numeros public la Scena Mare a fost cel susţinut de Paul Kalkbrenner. La Kiss
Terrace Modestep a atras cei mai mulţi peninsulari, iar la Freedom Music Arena
Şuie Paparude a reuşit să facă, din nou, cea mai bună petrecere. La fel ca în
fiecare ediţie, Festivalul Peninsula şi-a surprins şi anul acesta publicul cu o
apariţie mai puţin cunoscută dar care a ajuns să fie foarte apreciată: trupa
italiană The Sweet Life Society.
Şi oferta non-muzicală
a fost mai bogată ca niciodată, cu piese de teatru, literatură, mese rotunde,
expoziţii, proiecţii de film, stand-up comedy, programe oferite de organizaţiile
non-guvernamentale grupate în jurul locaţiei Cluj-Napoca, Capitală Europeană a
Tineretului 2015, precum şi cu numeroase activităţi sportive şi distractive.
Programul de prevenţie a consumului de droguri desfăşurat de Independence Zone
a avut cei mai mulţi participanţi din istoria evenimentului.
Festivalul Peninsula,
adept al multiculturalismului şi al dialogului interetnic, a atras atenţia, în
parteneriat cu mişcarea "Da, poftiţi! - Igen, tessék!" asupra
multilingvismului punctelor de vânzare din cadrul evenimentului. Cu
ajutorul tăbliţelelor aşezate la
stand-uri, vânzătorii au putut semnaliza servirea în română, maghiară şi
engleză. Unităţile economice au avut propria lor tăbliţă, care a putut fi modificată periodic, în funcţie de limba
personalului de serviciu. Indicatoarele le-au fost de folos atât
comercianţilor, care şi-au vândut mai uşor produsele, cât şi clienţilor, care
şi-au folosit limba maternă şi au economisit, astfel, timp. Patronii au
solicitat numai 21 de indicatoare în română şi engleză şi unul singur exclusiv
în limba română. Astfel, majoritatea covârşitoare a tăbliţelor a arătat că
servirea la Peninsula se face în trei limbi.
Festivalul Peninsula a
avut loc între 18 şi 21 iulie în Cluj-Napoca, în Pădurea Făget, cu sprijinul
Primăriei şi al Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca. Sponsori
principali au fost Ursus şi Pepsi. Parteneri media principali: Rock FM, Zile şi
Nopţi şi Grupul Adevărul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.