duminică, 20 iulie 2014

Atenție ca să nu pună mâna vreun avocat PNL pe o afacere în numele CJ Mureș!



Atenție ca să nu pună mâna vreun avocat PNL pe o afacere în numele CJ Mureș!
Cum pe Dobre și pe familionul lui îi puteți găsi cu o afacere de avocatură pe 4 primării PNL, poate că șeful liberalilor mureșeni e tentat de alte afaceri în familie sau pe alți avocați cu liberalii în familie! Din liberalism pur, bre, prin atribuire directă sau cea mai bun ofertă ! Și dacă se poate pe Dobre și asociații care îți cumpără și apartamentul?!

Minodor Dobre și soția, afaceri pe 4 primării PNL. Desigur, coincidență liberală!



Minodor Dobre și soția, afaceri pe 4 primării PNL. Desigur, coincidență liberală!
Iernut 2011, 2012, primar PNL  Ioan Nicoară
Crăiești, 2011, primar Vasile Vereș, PNL
Cozma 2011, PRIMAR Petru Ormenișan PNL
Sărmașu 2012, Ioan Mocean PNL
Primăriile sunt cliente, în anii respectivi la soția șefului PNL, iar când aceasta se face notar afacerile continuă la Iernut pe cabinetul Dobre și asociații! Atenție, Dobre e prezentat asociat cu cota de participare 35 la sută, soția cu 35 la sută și restul la ceilalți. Verifică cineva la ANI dacă nu e vreo incompatibilitate a domnului de la PNL să facă afaceri pe primării PNL, prin nevastă și nu numai? Mii de euro pe culoare liberală sau simplă coincidență nefericită sau complot al…băsiștilor?!


 EXPUNERE DE MOTIVE la proiectul de hotărâre privind aprobarea achiziţionării de servicii de asistenţă juridică şi reprezentare    
Consiliul Judeţean Mureş este beneficiarul proiectului „Parc auto pentru sporturi cu motor” în valoare totală de 58.136.243,07 lei, finanţat în ceea ce priveşte cheltuielile eligibile în proporţie de 50%, prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa 5 - „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”, Domeniul major de intervenţie 5.2 – „Crearea, dezvoltarea, modernizarea infrastructurii de turism pentru valorificarea resurselor naturale şi creşterea calităţii serviciilor turistice”, respectiv în sumă nerambursabilă de 19.044.575,27 lei.  În cadrul acestui proiect, urmare a derulării procedurilor legale de atribuire, a fost încheiat contractul de execuţie de lucrări nr.14021/5c/23.08.2011, cu Antreprenorul SC CEA Cooperativa Edile Appennino SCRL, cu sediul social în MONGHIDORO (BOLOGNA) VIA DEGLI ARTIGIANI, 6, COD POŞTAL 40063, ITALIA şi sediul operativ în strada Bacciliera 10/12, Calderara di Reno (BO), Sucursala COOPERATIVA EDILE APPENNINO MONGHIDORO SUCURSALA PLOIEŞTI, cu sediul în Ploieşti, str. Cerceluş, nr.23. Valoarea lucrărilor ce fac obiectul acestui contract este de 37.283.777 lei, iar durata de execuţie, astfel cum a fost modificată prin acte adiţionale, este de 33 luni, durată care se împlineşte la data de 30 iunie 2014. În raport de data emiterii Ordinului de începere a lucrărilor în cadrul acestui contract de execuţie – 29.09.2011, respectiv de stadiul fizic actual de realizare al lor (apreciat chiar de către Antreprenor la aproximativ 67%), coroborat cu rata progresului în ultimele 6 luni de sub 10% din valoarea acceptată a Contractului şi durata contractată pentru execuţia acestora, apare ca evidentă imposibilitatea de finalizare în termen a lucrărilor de către Antreprenorul actual şi implicit a Proiectului.
Luând în considerare aceste motive, se impune rezilierea contractului de execuţie de lucrări încheiat cu acest Antreprenor şi recontractarea lucrărilor rămase de executat, în vederea finalizării în integralitate a Proiectului şi pentru atingerea ţintelor asumate.
Faţă de această stare de fapt şi anticipând riposta Antreprenorului din perspectiva rezilierii contractului, s-a promovat o cerere de administrare dovezi şi constatare 

 a stării de fapt, pentru a se determina cu certitudine, sub supraveghere judiciară, stadiul fizic şi calitativ de realizare a lucrărilor, în vederea gestionării corecte a pretenţiilor ulterioare şi reciproce ale părţilor contractante.
Drept consecinţă, Antreprenorul SC CEA Cooperativa Edile Appennino SCRL a înregistrat pe rolul Tribunalului Specializat Tîrgu Mureş, o acţiune în contradictoriu cu Consiliul Judeţean Mureş, având ca obiect obligaţia de a face.
Potrivit dispoziţiilor art.21 alin.(3) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, cu modificările şi completările ulterioare, primarul, respectiv preşedintele consiliului judeţean, poate împuternici o persoană cu studii superioare juridice de lungă durată din cadrul aparatului de specialitate al primarului, respectiv al consiliului judeţean, sau un avocat care să reprezinte interesele unităţii administrativ-teritoriale, precum şi ale autorităţilor administraţiei publice locale respective, în justiţie.
De asemenea, în conformitate cu prevederile art. I alin.(1) şi alin.(2) lit.”b” din Ordonanţa de Urgenţă nr.26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice şi întărirea disciplinei financiare şi de modificare şi de completare a unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora în situaţii temeinic justificate, în care activităţile juridice de consultanţă, de asistenţă şi/sau de reprezentare, necesare autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la alin. (1), nu se pot asigura de către personalul de specialitate juridică angajat în aceste entităţi, pot fi achiziţionate servicii de aceasta natură, în condiţiile legii, numai cu aprobarea consiliilor judeţene.
Situaţia anterior prezentată  se încadrează, în opinia noastră,  în categoria celor temeinic justificate, în sensul prevederilor alin. (2) lit. „b” din O.U.G. nr.26/2012, pentru următoarele considerente:  - valoarea foarte mare a contractului de execuţie de lucrări încheiat cu SC CEA Cooperativa Edile Appennino SCRL, respectiv 37.283.777 lei şi a finanţării nerambursabile de  19.044.575,27 lei, periclitată de imposibilitatea respectării obligaţiilor asumate prin contractul de finanţare;
- introducerea cererii de chemare în judecată formulată de Antreprenorul SC CEA Cooperativa Edile Appennino SCRL în contradictoriu cu Consiliul Judeţean Mureş şi înregistrată la Tribunalul Specializat Tîrgu Mureş în dosar nr.671/1371/2014;
- implicaţiile litigiului dintre părţile contractului de execuţie de lucrări nr. 14021/5c/23.08.2011 asupra Judeţului Mureş şi Consiliului Judeţean Mureş şi implicit asupra finalizării proiectului„Parc auto pentru sporturi cu motor”;
- volumul mare şi complexitatea activităţilor juridice de consultanţă, de asistenţă şi de reprezentare în instanţă, de instrumentare a dosarelor, de avizare şi/sau întocmire a contractelor administrative, de întocmire a unor proiecte de hotărâri/dispoziţii cu caracter complex, asigurarea consilierii juridice a tuturor compartimentelor din cadrul instituţiei şi a instituţiilor subordonate, 

reprezentarea, la cerere, a consiliilor locale din judeţ în relaţiile cu instanţele judecătoreşti, organizarea procedurilor de licitaţii, alte activităţi specifice, care cad în sarcina Serviciului Juridic din cadrul autorităţii publice judeţene; - supraîncărcarea la acest moment a activităţii Serviciului juridic, în raport de volumul şi complexitatea activităţilor specifice, desfăşurate în prezent cu 3 consilieri juridici din cele 6 posturi normate prin organigrama aprobată (3 posturi fiind vacante). În acest context, apreciind necesare şi justificate aceste servicii de asistenţă juridică şi reprezentare, în considerarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.26/2012, se impune supunerea aprobării achiziţiei acestora deliberativului. În ceea ce priveşte onorariul avocaţial, acesta va fi determinat în urma efectuării unui studiu de piaţă, în raport de numărul litigiilor existente şi viitoare, decurgând din implementarea proiectului, sens în care se va mandata Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş cu îndeplinirea tuturor procedurilor legale, respectiv cu încheierea contractului de asistenţă juridică. Prin prisma aspectelor mai sus arătate, având în vedere dispoziţiile art.21 alin.(3) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală şi cele ale art. I alin.(1) şi alin.(2) lit.”b” din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice şi întărirea disciplinei financiare şi de modificare şi de completare a unor acte normative, propunem spre aprobare achiziţionarea unor servicii de asistenţă juridică şi reprezentare, conform proiectului de hotărâre alăturat. 
PREŞEDINTE Ciprian Dobre 
DIRECTOR EXECUTIV Genica Nemeş


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.