Sfori
trase pentru terenul Aeroclubului Târgu-Mureș. Încă din 2006 presa scria de
afacerile vizate de bandiții de partid cu duhoare de PDL. Pe vremea când și
Lokodi îl acuza pe Florea de interese de afaceri cu imobiliarii dedicați!
Mai
vocali și mai interesanți ziariștii de acum 7 ani, față de frica de a nu
deranja mafia locală, PDL Mureș. Totuși sunt și ziariști de la publicații care
nu au mers cu derbedeii la… notar, pentru cartelul românesc al publicității
primăriei.
17 Aprilie 2006 de Vera Albulescu
Afacere - Samsarii de
piste
Dreptul de administrare
a terenului Aeroclubului teritorial ""Elie Carafoli"" din
Targu-Mures a ajuns subiect de disputa intre Consiliul Judetean Targu-Mures si
municipalitate. Miza sunt cele 98 de hectare, aflate la mai putin de 1 km de
centrul oras
Dreptul de administrare
a terenului Aeroclubului teritorial ""Elie Carafoli"" din
Targu-Mures a ajuns subiect de disputa intre Consiliul Judetean Targu-Mures si
municipalitate. Miza sunt cele 98 de hectare, aflate la mai putin de 1 km de
centrul orasului, a caror valoare de piata a fost evaluata la peste 40 de
milioane de euro.
Decizia Ministerului
Transporturilor de a descentraliza aerocluburile si de a ceda administrarea
acestora catre autoritatile locale a dat nastere mai multor speculatii, data
fiind valoarea terenurilor, care se ridica la multe milioane de euro. Nu putini
sunt cei care afirma ca schimbarea administratorului inseamna, de fapt,
deposedarea aerodromurilor de terenuri si redirectionarea acestora din urma
catre diverse grupuri de interese. La Targu-Mures, bataia pe terenurile
Aeroclubului ""Elie Carafoli"" se da intre Consiliul
Judetean si Primarie. Ambele institutii doresc preluarea si administrarea
aeroclubului, aflat deocamdata in domeniul public al statului si administrarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
La 30 martie, in
sedinta Consiliului Judetean Mures, a fost adoptat proiectul de hotarare prin
care CJ solicita Guvernului preluarea aeroclubului teritorial. Desi au fost
voci care au solicitat retragerea proiectului, consilierii acuzandu-se intre ei
de interese ascunse, jocuri de culise si invarteli politice, in final acestia
si-au dat acordul pentru ca CJ sa ceara Guvernului administrarea aeroclubului.
VARIANTE.
Baza sportiva, sau mai bine spus ""ciolanul"" pentru care
se bat autoritatile locale si judetene, nu are inregistrate creante sau
datorii, veniturile proprii realizate in 2005 fiind de 44.323 RON. Aeroclubul
este dotat cu doua avioane, cinci planoare, un automosor, un ARO, doua
tractoare, toate in functiune, si sapte planoare si un motoplanor in
conservare. Unitatea mai detine cinci cladiri, din care patru (sediul
administrativ, cladire parasutisti, statie meteo si hangar cu anexe) se gasesc
in incinta aerodromului, iar ultima, aflata pe Str. Libertatii nr. 113, este
inchiriata unei societati, AGROSEM. Lupta se da insa pentru cele 98 de hectare,
aflate in intravilan la un kilometru de centrul orasului si cu o valoare
estimata la peste 40 de milioane de euro. Dintre toate aerocluburile vizate a
fi descentralizate, cel de la Mures este singurul care se afla in oras. Cu
toate ca atat reprezentantii Primariei, cat si cei ai Consiliului Judetean se
bat cu pumnii in piept ca vor pastra obiectul de activitate a aeroclubului,
acestia se contreaza in proiecte care mai de care mai indraznete, care
n-au
nici o legatura cu activitatea unui aeroclub. De pilda, primarul Florea a
declarat ca vrea sa faca un parc industrial care sa atraga noi locuri de munca
pentru mureseni. Iar asta, desi in apropierea aeroclubului exista deja unul, in
care CJ a investit cinci milioane de euro din fonduri europene si care, in
prezent, este falimentar. O alta varianta propusa de edil ar fi sa dea gratuit,
pe o perioada de trei-cinci ani, 30 de hectare unor societati comerciale pentru
a investi, iar restul de teren sa-l foloseasca pentru constructia unui centru
de targuri si expozitii, cu caracter regional-international.
De
cealalta parte, CJ, prin presedinta Lokodi Edita Emoke, sustine ca
municipalitatea nu are nici un drept asupra acelui teren si-l acuza pe primar
ca vrea sa construiasca un cartier rezidential si sa parceleze terenul dupa
bunul sau plac. Doamna Lokodi are si ea proiecte in ceea ce priveste
aeroclubul. Dansa sustine ca baza poate fi folosita drept un aeroport mai mic
pentru oamenii de afaceri care-si pot permite achizitionarea unor avioane.
""SE TRAG
SFORI DIN TOATE PARTILE!"". Dintre toate aerocluburile vizate a fi
descentralizate, cel de la Mures este singurul care se afla in oras. De aici si
valoarea ridicata a terenului pentru care se lupta cele doua autoritati.
Viceprimarul Csegzi sustine, chiar, ca CJ a primit la inceputul lunii martie o
oferta din partea unei companii care vrea sa achizitioneze teren in zona:
""Acum doua saptamani, reprezentantii NOKIA au fost aici si stiu ca
au vorbit cu doamna presedinte pentru a cumpara 100 ha de teren"".
Presedintele CJ a negat aceste acuzatii, afirmand ca ""viceprimarul
vorbeste lucruri neadevarate si ca, atat timp cat eu voi fi presedintele
Consiliului Judetean, aeroclubul va ramane aeroclub"".
Directorul
aeroclubului, Petru Cormos, este sigur ca se trag sfori din toate partile
pentru acest teren, dar spera ca, pana la urma, aeroclubul va ramane in
administrarea Ministerului Transporturilor: ""Noi nu vrem sa ne
desfiinteze. Este un aeroclub de traditie si ar fi pacat sa se intample asa
ceva. Pentru noi, varianta cea mai buna ar fi sa ramanem in continuare la
minister. In orice alta situatie, trebuie sa ne autofinantam. Si nu cred ca vom
rezista prea mult fara bani de la buget. Se trag sfori din toate partile pentru
acest teren. Toti vor sa puna mana pe el"". Domnul Cormos ne-a mai
spus ca aceasta descentralizare a aerocluburilor, mai precis privarea acestora
de la fondurile de stat, este o cale eleganta de falimentare a unitatilor
sportive.
LOC DE ABUZURI. Desi
restructurarea aerocluburilor Romaniei, din cauza lipsei finantarii de la
buget, va avea ca efect sigur desfiintarea celor mai multe dintre acestea,
Ministerul Transporturilor este decis ca pana la sfarsitul acestui an sa
finalizeze proiectul. ""Aeroclubul Roman este finantat 100% din
bugetul de stat si trebuia sa intre si el intr-un proces de reorganizare.In Europa,
aceste aerocluburi functioneaza ca institutii de sine statatoare. La noi, ele
nu mai pot fi sustinute numai de la bugetul de stat"", ne-a declarat
Alexandros Galiatatos, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.
Cat despre posibilele
abuzuri, Galiatatos ne-a asigurat ca acolo unde exista interese locale,
""altele decat cele de sprijinire a activitatii
aeronautice"", nu vor face transferul administrarii bazelor, care vor
ramane sub controlul administratiei centrale tocmai pentru a elimina orice fel
de suspiciune. Cu toate acestea, Galiatatos nu a negat ca se pot face abuzuri.
El a declarat pentru Hotnews.ro ca ""daca Primaria locala are nevoie
de un teren, aerodromul isi poate muta baza pe un alt teren. Acel teren poate
avea o valoare de piata mai mica, dar aeroclubul nu are nevoie de pamant scump.
Are nevoie doar de o suprafata unde sa-si desfasoare activitatea"".
In cazul aeroclubului din Targu-Mures, primarul Florea a luat deja in calcul
varianta stramutarii bazei unde isi desfasoara activitatea si este foarte
probabil ca acest lucru sa se petreaca de indata ce va exista un cadru legal.
Detalii:
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/2006-04-17/afacere-samsarii-de-piste.html#ixzz2U9N4LRix
Follow us: @9AM on
Twitter | 9AM.ro on Facebook
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.