marți, 28 mai 2013

Târgu-Mureş, Oraş cu afaceri ale medicilor, nu medical



Târgu-Mureş, Oraş cu afaceri ale medicilor, nu medical
În programul Zilelor târgumureșene nu putea să nu se strecoare și o chestie cu medicii, importantă pentru demersurile găștii PDL pentru afacerile zise ale orașului. Dezbaterea purta numele Târgu-Mureș, oraș medical, dar putea să i se spună la fel de bine Târgu-Mureș, oraș cu afaceri ale medicilor. Jurământul lui Hipocrate nu mai interesează aici pe nimeni, importante sunt afacerile cu banii publici ale șmecherilor. Avem un chirurg sub care primăria pe care o conduce face toate afacerile pământului cu pedeliștii abonați. De la sport și până la asfaltări, reabilitări termice,  publicitatea găinarilor din primărie, cumpărat dulciuri, construitul blocuri din banii prostimii, toate afacerile sunt pe firme PDL sau ale unor șmecheri de pe lângă pedeliști. Vreți doctori cu interese? Numele Poruțiu vă spune ceva? Omul e dedicat lui Florea de pe vremea PNȚCD și firmele pe numele lui sau conduse de familion pupă banul gros și acum, afacerile ultime fiind de reabilitare termică, reparat cetatea, cumpărat tobogane și pompe la Weekendul pe care porcii lui Florea pierd procese cu Moga și Rom Service-ul lui. Mai vreți afaceri cu centrale termice? Căutați un domn Benedek și să nu mai menționăm pe ce firme de pramatii de doctori sau de inși de lângă doctori se fac reabilitări la clinici, achizițiile, se cumpără soft și se realizează fântâni! Mai crede cineva că Târgu-Mureș este oraș…medical?!
P.S. La  interese jegoase, ca de doctor, să încadrăm scrisoarea lui Florea pentru Viktor Orban de pe siteul lui Chiorean, în care erau  arătați cu degetul UDMR-iștii care nu vor să voteze cum  au interesul bandiții din PDL? Nu ar mânca o pâine niște profesori și niște foști angajați în  primărie și niște abonați la primăria lui Florea, vin ăștia de la UDMR să le strice aranjamentul? Păi dacă e așa vrem niște UDMR-iști și pentru publicitatea primăriei, ca să nu se mai înțeleagă patronii de presă ca borfașii cu intermediarii de partid care îi duc la notar în ceva ce se traduce probabil într-un cartel jegos al javrelor PDL Mureș.

Poate vă aduceți aminte de ce poate să le fete mintea unor medici cu pretenții de administratori
Consilierii habarnişti scapă printre degete banii noştri

Cu siguranţă, meciul discutat între Primăria Târgu Mureş şi Teodor Moga, patronul MTS Company, tinde să devină procesul autohton al secolului. Conflictul început acum mai bine de şapte ani este departe de a se fi încheiat. Şi asta cu atât mai mult cu cât primarul de Mureş refuză, aidoma unui măgar, să-şi achite datoria. Vă amintim că disputele dintre patronul MTS Company şi Primărie au avut ca punct de plecare o serie de lucrări efectuate de către firma lui Moga la Complexul de agrement "Mureşul". După semnarea contractului, MTS Company, care la acea vreme se numea Rom Service SRL, a început lucrările de modernizare. Divergenţele au apărut la scurt timp şi au avut ca obiect modul de execuţie al lucrărilor prevăzute în contract. A urmat apoi anularea hârtiilor cu MTS Company şi neachitarea, de către Primărie, a sumei integrale de bani, stipulată în prevederile contractuale. Ceea ce a urmat a sunat cam în felul următor: lucrări oprite, scandaluri şi procese cu "carul". MTS Company şi-a câştigat drepturile în instanţă... dar degeaba. Pentru că plata din bugetul local a continuat să rămână undeva suspendată în... aer.

"Voi face plângere
penală"
În urmă cu câteva luni, compania lui Teodor Moga a acţionat în judecată în calitate de persoane fizice, membrii ai Consiliului Municipal Târgu Mureş. Firma lui Moga a solicitat instanţelor mureşene să oblige Consiliul şi pe fiecare consilier în parte în solidar cu Primăria Târgu Mureş, respectiv a primarului Florea şi a secretarei instituţiei, Maria Ciobanu, la achitarea cu titlu de daune morale şi materiale în sumă totală de 250 milioane de lei pe fiecare lună. "Mai mulţi proşti adunaţi grămadă într-un singur loc nu am văzut în viaţa mea! Incompetenţa lor mi-a adus un prejudiciu imens. Iar din această cauză am fost nevoit să-mi mut sediul firmei într-un garaj. Dar nu asta ar fi problema. Există peste o sută de dosare în acest proces. Majoritatea le-am câştigat. Restul urmează să fie soluţionate. Deşi instanţa mi-a dat câştig de cauză, primarul Băcăran refuză să-şi achite datoria faţă de firma mea. Deocamdată, acţiunea împotriva aleşilor locali s-a desfăşurat în contencios-administrativ, dar vom merge pe cale penală cât mai curând", a declarat patronul MTS Company.

Habarnişti
de categorie grea
Contractul încheiat între MTS Company şi Primăria Târgu Mureş, în urmă cu câţiva ani, nu a avut deloc un caracter... ştiinţific. Se pare că lucrările de modernizare a complexului Week-end au fost demarate încă dinainte ca proiectul de desfăşurare a acestora să fie întocmit. Încă de la bun început, condiţiile de executare a lucrărilor au fost neclare. Iar de aici şi până la declanşarea scandalului nu a fost decât un pas. "Eu cunosc bine situaţia pentru că am fost consilier şi în acea perioadă. Consiliul Local şi-a dat seama că ceva nu este în regulă. Proiect nu exista. Noi am insistat să se întocmească unul", a declarat Molnar Gabor, consilier UDMR. "S-a lucrat în condiţii cel puţin ciudate. Neexistând un proiect, recepţia lucrărilor a fost imposibil de realizat. Din punctul meu de vedere, MTS Company nu a respectat clauzele prevăzute în contract. Calitatea lucrărilor a fost una îndoielnică. Cred că Executivul nu a demonstrat suficient de clar, în instanţă, faptul că MTS Company nu şi-a îndeplinit obligaţiile. Ştiu că ne-a dat pe toţi în judecată. Dar nu cunosc în ce situaţie suntem în prezent. Am primit şi săptămâna aceasta o citaţie. Dar nu ştiu ce conţine. Nu m-a interesat pentru că nu există nici un temei legal. Consiliul a votat o anumită sumă care să fie trecută în fondul de rezervă. Care, în caz de nevoie să fie folosită pentru plata unor obligaţiuni de acest gen şi care să nu poată fi cheltuită în alte scopuri. Executivul nu a promovat niciodată o hotărâre în cazul lui MTS Company. Pentru ca noi, în calitate de membrii ai Consiliului, să ne exprimăm votul. Eu susţin decizia Primăriei" a mai adăugat acesta.

Ţigănii a la Florea
Chiar dacă procesul este unul cu greutate şi produce găuri colosale în buzunarele târgumureşenilor, membrii Consiliului habar nu au în ce fază de desfăşurare a ajuns acesta. "Am insistat încă din primul an ca Primăria să achite aceşti bani în conformitate cu prevederile contractuale. Treaba s-a tot tărăgănat. S-au făcut expertize peste expertize. Iar acum am ajuns în situaţia în care nu prea mai avem ce face şi trebuie să plătim. Noi am solicitat Executivului să propună spre aprobare rectificarea bugetului în vederea soluţionării acestei cauze. Intră în atribuţiile acestuia. Nu a fost însă posibil. Asta e. Primarul nu plăteşte decât de acolo de unde primeşte. Eu aşa ştiu că instanţa a respins cererea lui Moga ca fiind nefondată. Mai multe nu cunosc", a declarat Florin Oproiescu, consilier local PSD. În timp ce coechipierul său independent, Doru Oprişcan consideră că toată această poveste este treaba Executivului şi prin urmare el nu are nici un amestec: "Eu nu cunosc foarte multe. Habar nu am".

Consilierul UDMR, Kirsch Attila, a formulat o întâmpinare prin care a solicitat completului de judecată respingerea acţiunii intentate de Moga. Alesul a considerat că aceasta este nefondată şi că nu face obiectul unei cauze civile. Kirsch a mai invocat în apărare şi excepţia calităţii procesuale pasive a membrilor Consiliului. Ceilalţi membrii ai Sfatului au cerut suspendarea soluţionării cauzei, până la soluţionarea unor dosare aflate pe rol la Curtea de Apel. Instanţa a respins însă "doleanţele" legislativului.

"Marcela Bulzan s-a transformat în Mama Leone a fărădelegilor din justiţia mureşeană şi se află într-un fel de concubinaj extrem de meschin cu Florea. Eu nu mă gândesc că penalităţile de întârziere a plăţilor se fac din banii contribuabililor. Banii ăştia sunt ai mei şi nu îi poate atinge nimeni. Eu mă reprezint singur, nu am nevoie de avocat. Ba am ajuns să dau chiar eu lecţii celor în robe. Cunosc legea",  a declarat Teodor Moga.
http://www.ziaruldemures.ro/index.ph

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.