marți, 7 ianuarie 2014

Un suedez ia peste picior străinii care confundă București cu Budapesta


Un suedez ia peste picior străinii care confundă București cu Budapesta
Cu amintiri foarte proaspete după vizionarea lui  The Necessary Death of Charlie Countryman. Iei un regizor care nu a făcut lung-metraj în viața lui, iei un actor expresiv și cu talent, adică Shia LaBeouf, iei o câștigătoare de Oscar, Melisa Leo, o frumușică ca  Evan Rachel Wood, un dur ca Mads Mikkelsen, câștigător de Cannes, amesteci totul cu piesele lui Moby și iese un film care s-ar putea chiar să vă placă. Dacă treceți peste accentele mizerabile ale actorilor români, care joacă de parcă ar trebui să fie ruși și vă închipuiți că filmul e făcut de Danny Boyle (amestec de The Beach, pentru bucuria explorării plus Trainspotting, pentru nebunia explorării, eventual totul altoit pe Drive), cu o coloană sonoră de maximă atenție poate veți considera că filmul nu e chiar rău! De remarcat că regizorul Bond a iubit confuzia dintre București și Budapesta făcută de o mulțime de inși care habar nu au de geografie  și a mărturisit că și el, fiind suedez, este întrebat mereu de....Elveția, din cauza foneticii! Partea cea mai frumoasă este că ironia vine tot dintr-o gafă, după ce mama personajului principal, fiind spirit, îl trimite pe Shia la București ea revine la sfârșitul filmului, după ce eroul are probleme din cauza alegerii făcute, și îi spune senină:Când ți-am spus să pleci la București  mă gândeam la Budapesta! Le-am încurcat! Ca de obicei. Așa sunt eu!
Un alt dialog nebun este și cel între 3 personaje, la clubul lui Darko (Till Schweiger):

- Scuză-mă, Dorko!
- Numele meu este Darko! Dacă-ți bag pixul în fund și mă iscălesc pe dinăuntru o să ții minte?
-.....
-  E ceva amuzant?
- Da. Ce ai spus tu despre pix. Dar nu poți scrie cu adevărat în fundul cuiva. Nu prea m-ar ajuta să imi amintesc. Cum poți să citești ce scrie în propriul fund?!
- Cineva a cărui cap a fost tăiat și băgat în propriul fund.
-  Nu este posibil, nu? Dacă ii tai capul nu o să mai poată citi nimic, pentru că ar fi mort și nu ai vrea asta, nu?
.....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.