Percepția
românilor despre brandul de țară
Pornind
de la această temă a concursului susținut de Blogal Inițiative vă propun un
moment de meditație. Ce naiba o fi aia brand de țară? Un posibil răspuns îl dau
eu:
Comunismul
ca brand de ţară
Avem
un brand turistic, în fapt o inepţie, pentru că brandul reprezintă o valoare
câştigată în timp, şi nu una declarată! Cu voia dumneavoastră, să căutăm un
brand dovedit, şi nu unul denumit şi poate cel mai important brand al ultimilor
65 de ani este...comunismul! Înainte să sară cineva, 45 de ani, România a fost
ţara în care s-a născut şi din care a fugit Nadia, ţara lui Hagi, Ţiriac,
Năstase, ţara fugarului Pacepa, ţara lui Ceauşescu şi a comunismului. După
decembrie 1989, vestigiile comuniste au rămas lângă şi printre noi. Continuăm
că circulăm pe străzile realizate în comunism, pentru că în capitalism avem mai
multe promisiuni decât realizări, locuim în blocurile comuniste, chiar dacă
şmecheri de pe lângă primari le fac izolaţii termice şi le dau un strat de
vopsea pentru a părea ca noi, ne trimitem copiii la şcolile realizate în
comunism. Mai mult, ne conduc oamenii formaţi şi îndoctrinaţi în comunism,
numai că acum ei au carnet PDL, PNL, PSD, UDMR. Am râs de omagiul adus
conducătorilor iubiţi, dar copiii ne sunt trimişi la primărie şi prefectură, la
Ploieşti, Târgu-Mureş, Cluj-Napoca sau oriunde, pentru a ura politrucilor şi
a-şi încasa pacheţelele din banii publici şi pregătite de vreun distribuitor al
partidului aflat în criză. Şi dacă unii aveau vreo nostalgie pentru sportul
dinainte de 1989, foştii tovarăşi au inventat echipe pe bani publici în
campanii electorale şi le-au vopsit în culorile partidului! Dacă mai adăugăm că
oamenilor le e frică să vorbească, pentru ca tovarăşii reprofilaţi să nu-i dea
afară, că se fură de la stat ca pe vremuri şi că se angajează tot cu „PCR"
(pile, cunoştinţe, relaţii), că presa este a partidului, în cea mai mare
măsură, ca în 1989, că Securitatea are corespondent care ne ascultă, am avea
motive să spunem că brandul de ţară al României este comunismul! Cel făcut
cadou la Yalta, precum şi cel moştenit.
http://obsurvey.com/S2.aspx?id=7D807C09-63DD-4483-9A96-969068A3B86C
Percepția românilor
despre brandul de țară
Acest studiu reprezintă
analiza percepţiei românilor asupra brandului de ţară al României. Are două
componente, una calitativă, interviul cu specialiști în branding, turism,
online şi o componentă cantitativă reprezentată de ancheta sociologică (link chestionar:
http://obsurvey.com/S2.aspx?id=7D807C09-63DD-4483-9A96- 969068A3B86C ). Acestea
vor fi folosite împreună în cazul studiului de faţă pentru a oferi un plus de
consistenţă rezultatelor. Totodată, în acest mod se respectă şi principiul
multiplelor surse de informare al studiilor. Partea statistică studiului are ca
scop evidenţierea relaţiei dintre activităţile, mijloacele de promovare a
ţării, nevoia de branding a României şi percepţia românilor despre brandul
ţării și a brandului de turism. De asemenea, se dorește realizarea unei
scrisori-raport cu datele cercetării și bloggerii implicați, care se va trimite
Ministrului turismului, pentru a ilustra
percepția românilor despre brandul țării, interesul bloggerilor pentru acest
subiect și dorința onlineului de a se implica și susține realizarea unui brand
de tară;
Studiul este realizat
de către Mihaela Ivan, coordonat de lector univ. dr. Florina Pînzaru și Drd.
Alexandra Vițelar din cadrul SNSPA și
Mednet Marketing Research Center .
Susținut și promovat de
BlogalInitiative!
Mai
pe scurt, sunteți invitați să completați un chestionar care va ajunge direct la
Ministerul Turismului. Puteți contribui și voi la un brand de țară adevărat!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.