marți, 18 iunie 2013

Percepția românilor despre brandul de țară



Percepția românilor despre brandul de țară
Pornind de la această temă a concursului susținut de Blogal Inițiative vă propun un moment de meditație. Ce naiba o fi aia brand de țară? Un posibil răspuns îl dau eu:

Comunismul ca brand de ţară
Avem un brand turistic, în fapt o inepţie, pentru că brandul reprezintă o valoare câştigată în timp, şi nu una declarată! Cu voia dumneavoastră, să căutăm un brand dovedit, şi nu unul denumit şi poate cel mai important brand al ultimilor 65 de ani este...comunismul! Înainte să sară cineva, 45 de ani, România a fost ţara în care s-a născut şi din care a fugit Nadia, ţara lui Hagi, Ţiriac, Năstase, ţara fugarului Pacepa, ţara lui Ceauşescu şi a comunismului. După decembrie 1989, vestigiile comuniste au rămas lângă şi printre noi. Continuăm că circulăm pe străzile realizate în comunism, pentru că în capitalism avem mai multe promisiuni decât realizări, locuim în blocurile comuniste, chiar dacă şmecheri de pe lângă primari le fac izolaţii termice şi le dau un strat de vopsea pentru a părea ca noi, ne trimitem copiii la şcolile realizate în comunism. Mai mult, ne conduc oamenii formaţi şi îndoctrinaţi în comunism, numai că acum ei au carnet PDL, PNL, PSD, UDMR. Am râs de omagiul adus conducătorilor iubiţi, dar copiii ne sunt trimişi la primărie şi prefectură, la Ploieşti, Târgu-Mureş, Cluj-Napoca sau oriunde, pentru a ura politrucilor şi a-şi încasa pacheţelele din banii publici şi pregătite de vreun distribuitor al partidului aflat în criză. Şi dacă unii aveau vreo nostalgie pentru sportul dinainte de 1989, foştii tovarăşi au inventat echipe pe bani publici în campanii electorale şi le-au vopsit în culorile partidului! Dacă mai adăugăm că oamenilor le e frică să vorbească, pentru ca tovarăşii reprofilaţi să nu-i dea afară, că se fură de la stat ca pe vremuri şi că se angajează tot cu „PCR" (pile, cunoştinţe, relaţii), că presa este a partidului, în cea mai mare măsură, ca în 1989, că Securitatea are corespondent care ne ascultă, am avea motive să spunem că brandul de ţară al României este comunismul! Cel făcut cadou la Yalta, precum şi cel moştenit.

http://obsurvey.com/S2.aspx?id=7D807C09-63DD-4483-9A96-969068A3B86C
Percepția românilor despre brandul de țară
Acest studiu reprezintă analiza percepţiei românilor asupra brandului de ţară al României. Are două componente, una calitativă, interviul cu specialiști în branding, turism, online şi o componentă cantitativă reprezentată de ancheta sociologică (link chestionar: http://obsurvey.com/S2.aspx?id=7D807C09-63DD-4483-9A96- 969068A3B86C ). Acestea vor fi folosite împreună în cazul studiului de faţă pentru a oferi un plus de consistenţă rezultatelor. Totodată, în acest mod se respectă şi principiul multiplelor surse de informare al studiilor. Partea statistică studiului are ca scop evidenţierea relaţiei dintre activităţile, mijloacele de promovare a ţării, nevoia de branding a României şi percepţia românilor despre brandul ţării și a brandului de turism. De asemenea, se dorește realizarea unei scrisori-raport cu datele cercetării și bloggerii implicați, care se va trimite Ministrului turismului,  pentru a ilustra percepția românilor despre brandul țării, interesul bloggerilor pentru acest subiect și dorința onlineului de a se implica și susține realizarea unui brand de tară;
Studiul este realizat de către Mihaela Ivan, coordonat de lector univ. dr. Florina Pînzaru și Drd. Alexandra Vițelar din cadrul SNSPA și  Mednet Marketing Research Center .
Susținut și promovat de BlogalInitiative!
Mai pe scurt, sunteți invitați să completați un chestionar care va ajunge direct la Ministerul Turismului. Puteți contribui și voi la un brand de țară adevărat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.