Udrea/Cocoș
plânge după brandul ei!
Cum
tot sunt la modă sursele de casă, gen… facebuci, tuitere și blogăre, cum se
spune în popor, aflăm fără surprindere că Udrea plânge de dorul brandului ei.
Soția lui Cocoș, care se recomandă Udrea, scrie că schimbarea brandului de ar
putea costa 75 de milioane de euro. Pentru madam Udrea/Cocoș și pentru proștii
care promovează brandul ca fiind un lucru câștigat, nu denumit:
BRAND, branduri, s. n.
(Mil.) Aruncător de mine1 (2); p. ext. proiectil de aruncător de mine. – Din n.
pr. Brandt.
Sursa: DEX '98 (1998) |
Adăugată de valeriu | Semnalează o greșeală | Permalink
BRAND s. (MIL.) (astăzi
rar) aruncător.
Sursa: Sinonime (2002)
| Adăugată de siveco | Semnalează o greșeală | Permalink
BRAND ~uri n. 1)
Aruncător de proiectile. 2) Proiectil aruncat cu această armă. /Din Brandt n.
pr.
Sursa: NODEX (2002) |
Adăugată de siveco | Semnalează o greșeală | Permalink
BRAND s.n. Aruncător de
proiectile. [Pl. -duri. / < Brandt – inventatorul acestui aruncător].
Dacă
se spune că am importat un cuvânt și încă el nu apare în dicționare online sau
pe hârtie, mai avem o remarcă: brandul e o valoare dobândită în timp, cum ar fi
cel al Coca-Cola, Microsoft, Dacia, ce doriți. Nu poți să vii să spui, de azi
înainte avem o valoare, pentru că așa vrem noi s ne dăm mari și ea e asta și
presupune o frunză. Brandul e valoarea pe care ți-o dă în timp clientul,
vizitatorul, turistul! Dacă vrei să spui vreau un însemn de țară aia e una, dar
nu e brand!
P.S.
Ne aducem aminte cum tonții de la Adevărul, apropo de cuvinte folosite fără
cap, scoseseră o carte a redactorului lor șef. Pe coperta primei ediții, care
nici nu apucase să fie vândută, fraierii scriseseră best-seller! Păi un
best-seller e o valoare pe care ți-o dă vânzarea cărții, tu nu poti pune un
asemenea titlu pe o carte nepublicată, nereeditată, ca să spui s-a vândut în
n-șpe exemplare și e mega-șmecherie!
P.S.2.
Căutați primăria din Sânnicolau Mare, celebră pentru că de aici bandiții lui
Florea și-au cumpărat loc de divizie pentru amicul Maior și FCM, motiv de
pompat sutele de mii de euro pe filiera PDL și de adunat voturi pentru borfașii
din PDL Mureș și celebră pentru lansarea candidaturii fostului pedelist
Băsescu, care s-a scârbit între timp de rahatul pe care l-au produs porcii lui.
Acum vreo 2 ani, pe site scria că doamna Nuți a făcut cadou 20 de milioane de
euro localității. La o localitate de 10.000 de locuitori, cadoul maestrei de la
Turism a fost de 2.000 de euro per cap de locuitor! Probabil și pentru promovarea
frunzei turistice.
Am primit cu foarte
mare surprindere ideea posibilitatii schimbarii brandului de turism national.
În conditiile in care turismul romanesc este una dintre ramurile economice cu
cele mai mari cresteri economice in ultimii ani, 13,5% in 2010, 16% in 2011 si
9,3% in 2012 (cel mai slab in anul de guvernare al USL), iar brandul a primit
mai multe premii internationale (printre care premiul de excelenta la Targul de
turism de la Munchen), dar si aprecieri din partea responsabililor Organizatiei
Mondiale a Turismului, decizia de a inlocui brandul tradeaza diletantism si
lipsa de viziune.
Mai mult, arata
incapacitatea intelegerii mecanismelor europene – pentru ca, daca noi am
renunta la brandul pe care l-am folosit pana acum, ar trebui sa dam toti banii
inapoi pe care i-am cheltuit deja. Vorbim de zeci de milioane de euro – nu stiu
cifra exacta, pentru ca ministerul Turismului nu a mai comunicat nimic in acest
sens. În plus, nici nu am putea face un al doilea brand pe bani europeni.
Vorbim de o decizie care ar putea costa Romania 75 de milioane de euro, atat
cat am primit pe axa 5.3 a Programului Operational Regional.
Romania are o strategie
de promovare care trebuie implementata pana in 2016 si pe care trebuie sa o
ducem pana la capat, pentru ca asa ne-am angajat in fata celor care ne-au
finantat si ne-au avizat favorabil proiectul brandului. De altfel, in 2011 si
2012, au existat cresteri de 15%-17% a innoptarilor turistilor straini in
Romania. Deci, este evident efectul benefic al brandului turistic. În conditiile
acestea, rezultatele implementarii actualului brand turistic trebuie masurate
profesionist si decis pasii de urmat in
functie de concluziile analizei. În niciun caz nu poti decide schimbarea
brandului dupa ureche, in functie de ce auzi la televiziunea sefului tau
politic, Voiculescu.
Este adevarat faptul
ca, de un an de zile, de cand USL a ajuns la guvernare nu s-a mai facut nimic
pe directia implementarii strategiei de promovare a brandului, Romania nu a mai
avut parte de niciun fel de promovare, in afara de sponsorizarea concertului
Lady Gaga! De anul acesta nu se mai participa nici macar la targuri de turism
unde s-ar putea promova brandul si produsele turistice romanesti.
Înteleg ca exista
birouri de turism internationale care din octombrie sau noiembrie nu au mai
primit bani nici pentru salarii sau cheltuieli curente de intretinere, cele mai
multe fiind practic inchise. Ce sa ma vorbim de faptul ca nu s-a profitat deloc
de Festivalul Olimpic al Tineretului European, pentru a promova Romania in plan
international ca destinatie pentru iubitorii sporturilor de iarna, folosind
resursele de finantare ale brandului turistic. Actuala conducere a Turismului
nu a fost in stare sa participe la publicitatea evenimentului sportiv organizat
la Brasov, despre care toata lumea a spus ca infrastructura a fost excelenta,
dar organizarea si promovarea deficitare. Incapacitate totala de a gestiona
domeniul acesta cu potential economic urias a actualului ministru delegat!
De un an de zile nu se
mai aloca fonduri pentru dezvoltarea turismului si nu se mai finanteaza
proiectele de investitii. O astfel de atitudine face foarte mult rau Romaniei
si arata instabilitatea care ii caracterizeaza de multe ori pe guvernanti – in
loc sa continue proiecte importante incepute in mandatele precedente, strica
tot ce s-a construit si se apuca din nou de lucru, neducand nimic pana la
capat. E un fel de a gestiona resursele statului ca in legenda Mesterului
Manole: se darama tot si se cere reconstruirea la infinit din nou.
Daca ar fi vrut intr-adevar
sa dezvolte turismul romanesc, Guvernul USL ar fi trebuit sa aloce macar
fondurile necesare continuarii proiectelor de investitii in infrastructura deja
incepute. În 2013, s-au alocat doar 4 milioane de euro (!!!) pentru finantarea
dezvoltarii infrastructurii de turism montan, in conditiile in care sunt
lucrari incepute de cel putin 30 de ori mai mari ca suma. Cu banii acestia nu
se va reusi nici macar conservarea lucrarilor incepute. Efectele acestei
subfinantari se simt. Eu am vorbit cu primarii din localitatile turistice, dar
si cu investitorii. Toti mi-au spus acelasi lucru: „Am lucrat foarte bine cu
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului in mandatul dumneavoastra. Am
primit sprijinul necesar. Acum nimic nu se mai intampla. Nimeni nu ne mai baga
in seama”.
În conditiile astea, nu
pot decat sa ma intreb: ce vina are Romania si industria de profil autohtona ca
sa aiba asa diletanti in fruntea turismului romanesc?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.