duminică, 31 martie 2013

Udrea/Cocoș plânge după brandul ei!




Udrea/Cocoș plânge după brandul ei!

Cum tot sunt la modă sursele de casă, gen… facebuci, tuitere și blogăre, cum se spune în popor, aflăm fără surprindere că Udrea plânge de dorul brandului ei. Soția lui Cocoș, care se recomandă Udrea, scrie că schimbarea brandului de ar putea costa 75 de milioane de euro. Pentru madam Udrea/Cocoș și pentru proștii care promovează brandul ca fiind un lucru câștigat, nu denumit:

BRAND, branduri, s. n. (Mil.) Aruncător de mine1 (2); p. ext. proiectil de aruncător de mine. – Din n. pr. Brandt.
Sursa: DEX '98 (1998) | Adăugată de valeriu | Semnalează o greșeală | Permalink

BRAND s. (MIL.) (astăzi rar) aruncător.
Sursa: Sinonime (2002) | Adăugată de siveco | Semnalează o greșeală | Permalink

BRAND ~uri n. 1) Aruncător de proiectile. 2) Proiectil aruncat cu această armă. /Din Brandt n. pr.
Sursa: NODEX (2002) | Adăugată de siveco | Semnalează o greșeală | Permalink

BRAND s.n. Aruncător de proiectile. [Pl. -duri. / < Brandt – inventatorul acestui aruncător].
Dacă se spune că am importat un cuvânt și încă el nu apare în dicționare online sau pe hârtie, mai avem o remarcă: brandul e o valoare dobândită în timp, cum ar fi cel al Coca-Cola, Microsoft, Dacia, ce doriți. Nu poți să vii să spui, de azi înainte avem o valoare, pentru că așa vrem noi s ne dăm mari și ea e asta și presupune o frunză. Brandul e valoarea pe care ți-o dă în timp clientul, vizitatorul, turistul! Dacă vrei să spui vreau un însemn de țară aia e una, dar nu e brand!
P.S. Ne aducem aminte cum tonții de la Adevărul, apropo de cuvinte folosite fără cap, scoseseră o carte a redactorului lor șef. Pe coperta primei ediții, care nici nu apucase să fie vândută, fraierii scriseseră best-seller! Păi un best-seller e o valoare pe care ți-o dă vânzarea cărții, tu nu poti pune un asemenea titlu pe o carte nepublicată, nereeditată, ca să spui s-a vândut în n-șpe exemplare și e mega-șmecherie!
P.S.2. Căutați primăria din Sânnicolau Mare, celebră pentru că de aici bandiții lui Florea și-au cumpărat loc de divizie pentru amicul Maior și FCM, motiv de pompat sutele de mii de euro pe filiera PDL și de adunat voturi pentru borfașii din PDL Mureș și celebră pentru lansarea candidaturii fostului pedelist Băsescu, care s-a scârbit între timp de rahatul pe care l-au produs porcii lui. Acum vreo 2 ani, pe site scria că doamna Nuți a făcut cadou 20 de milioane de euro localității. La o localitate de 10.000 de locuitori, cadoul maestrei de la Turism a fost de 2.000 de euro per cap de locuitor! Probabil și pentru promovarea frunzei turistice.



Am primit cu foarte mare surprindere ideea posibilitatii schimbarii brandului de turism national. În conditiile in care turismul romanesc este una dintre ramurile economice cu cele mai mari cresteri economice in ultimii ani, 13,5% in 2010, 16% in 2011 si 9,3% in 2012 (cel mai slab in anul de guvernare al USL), iar brandul a primit mai multe premii internationale (printre care premiul de excelenta la Targul de turism de la Munchen), dar si aprecieri din partea responsabililor Organizatiei Mondiale a Turismului, decizia de a inlocui brandul tradeaza diletantism si lipsa de viziune.

Mai mult, arata incapacitatea intelegerii mecanismelor europene – pentru ca, daca noi am renunta la brandul pe care l-am folosit pana acum, ar trebui sa dam toti banii inapoi pe care i-am cheltuit deja. Vorbim de zeci de milioane de euro – nu stiu cifra exacta, pentru ca ministerul Turismului nu a mai comunicat nimic in acest sens. În plus, nici nu am putea face un al doilea brand pe bani europeni. Vorbim de o decizie care ar putea costa Romania 75 de milioane de euro, atat cat am primit pe axa 5.3 a Programului Operational Regional.

Romania are o strategie de promovare care trebuie implementata pana in 2016 si pe care trebuie sa o ducem pana la capat, pentru ca asa ne-am angajat in fata celor care ne-au finantat si ne-au avizat favorabil proiectul brandului. De altfel, in 2011 si 2012, au existat cresteri de 15%-17% a innoptarilor turistilor straini in Romania. Deci, este evident efectul benefic al brandului turistic. În conditiile acestea, rezultatele implementarii actualului brand turistic trebuie masurate profesionist si decis pasii de urmat in  functie de concluziile analizei. În niciun caz nu poti decide schimbarea brandului dupa ureche, in functie de ce auzi la televiziunea sefului tau politic, Voiculescu.

Este adevarat faptul ca, de un an de zile, de cand USL a ajuns la guvernare nu s-a mai facut nimic pe directia implementarii strategiei de promovare a brandului, Romania nu a mai avut parte de niciun fel de promovare, in afara de sponsorizarea concertului Lady Gaga! De anul acesta nu se mai participa nici macar la targuri de turism unde s-ar putea promova brandul si produsele turistice romanesti.

Înteleg ca exista birouri de turism internationale care din octombrie sau noiembrie nu au mai primit bani nici pentru salarii sau cheltuieli curente de intretinere, cele mai multe fiind practic inchise. Ce sa ma vorbim de faptul ca nu s-a profitat deloc de Festivalul Olimpic al Tineretului European, pentru a promova Romania in plan international ca destinatie pentru iubitorii sporturilor de iarna, folosind resursele de finantare ale brandului turistic. Actuala conducere a Turismului nu a fost in stare sa participe la publicitatea evenimentului sportiv organizat la Brasov, despre care toata lumea a spus ca infrastructura a fost excelenta, dar organizarea si promovarea deficitare. Incapacitate totala de a gestiona domeniul acesta cu potential economic urias a actualului ministru delegat!

De un an de zile nu se mai aloca fonduri pentru dezvoltarea turismului si nu se mai finanteaza proiectele de investitii. O astfel de atitudine face foarte mult rau Romaniei si arata instabilitatea care ii caracterizeaza de multe ori pe guvernanti – in loc sa continue proiecte importante incepute in mandatele precedente, strica tot ce s-a construit si se apuca din nou de lucru, neducand nimic pana la capat. E un fel de a gestiona resursele statului ca in legenda Mesterului Manole: se darama tot si se cere reconstruirea la infinit din nou.

Daca ar fi vrut intr-adevar sa dezvolte turismul romanesc, Guvernul USL ar fi trebuit sa aloce macar fondurile necesare continuarii proiectelor de investitii in infrastructura deja incepute. În 2013, s-au alocat doar 4 milioane de euro (!!!) pentru finantarea dezvoltarii infrastructurii de turism montan, in conditiile in care sunt lucrari incepute de cel putin 30 de ori mai mari ca suma. Cu banii acestia nu se va reusi nici macar conservarea lucrarilor incepute. Efectele acestei subfinantari se simt. Eu am vorbit cu primarii din localitatile turistice, dar si cu investitorii. Toti mi-au spus acelasi lucru: „Am lucrat foarte bine cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului in mandatul dumneavoastra. Am primit sprijinul necesar. Acum nimic nu se mai intampla. Nimeni nu ne mai baga in seama”.

În conditiile astea, nu pot decat sa ma intreb: ce vina are Romania si industria de profil autohtona ca sa aiba asa diletanti in fruntea turismului romanesc?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.