Lui
SRS îi pute publicitatea de la TVR. Glume de penelist!
După
cum scriam acum vreun an, din raportul TVR pe 2010, publicitatea și sponsorizarea
pe societatea română de televiziune sunt de râsul lumii, mai precis sub 6 la
sută din suma încasată! Asta înseamnă că publicitatea e apă de ploaie, raportat
la banii umflați automat din abonamentele obligatorii și din banii dați cadou
de la Guvern – 94 la sută. Iar când
TVR-urile sunt și în rahat și cu pierderi de peste 160 de milioane de euro se
trezește și SRS să anunțe, ca orice liberal trezit brusc din somn, modificări!
Insul nu vrea ca televiziunea publică să fie pe profit și să scape de balastul
rubedeniilor și altor trepăduși aduși politic, după capul lui SRS problema e…
publicitatea! Pentru orice televiziune publicitatea e scopul de a exista, se dorește audiență doar pentru a putea cere
publicitate mai scumpă! Dacă prin absurd, pentru că nu orice idioțenie
penelistă trebuie să treacă, TVR nu ar mai avea publicitate dobitocii ăia nu ar
mai avea vreun criteriu minim de performanță! Pentru ce să te chinui să ai ceva
spectatori dacă oricum îți iei salariul lejer și garantat?! Crin, vezi ce vorbește acesta, că poate îi
supără iar cu neghiobia pe ai lui Ponta!
Senatorul PNL Sorin
Roşca Stănescu a declarat, joi, la o dezbatere, că în curând Comisia de cultură
din Senat va elabora o propunere legislativă prin care să se interzică
televiziunii publice să mai primească publicitate.
"Vom face un mic
început şi vă anunţ că foarte curând vom interzice televiziunii publice să mai
primească publicitate", a declarat senatorul liberal, în timpul dezbaterii
cu tema "Să schimbăm împreună Legea audiovizualului", organizată la
Parlament şi la care au participat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, membri
ai CNA, precum şi reprezentanţi din audiovizual.
Sorin Roşca Stănescu a
susţinut că există chiar un consens în cadrul Comisiei de cultură din Senat
pentru reglementarea acestui aspect, printr-o prevedere de modificare a legii
de funcţionare a televiziunii publice, şi că acest lucru se va întâmpla până la
sfârşitul acestui an.
"Intenţionăm, mai
mulţi colegi, cred că toţi din Comisia pentru cultură a Senatului, să schimbăm
pur şi simplu un act normativ, astfel încât televiziunea publică să nu mai
poată beneficia de publicitate, după modelul BBC-ului", a spus Sorin Roşca
Stănescu, la finalul dezbaterii.
El a menţionat că
emisiunile televiziunii publice nu trebuie să fie întrerupte de publicitate în
condiţiile în care aceasta primeşte bani inclusiv de la telespectatori şi nu ar
trebui să mai aibă nevoie de această publicitate.
"În acest moment,
televiziunea publică încasează circa opt milioane de euro pe an. Nu este o sumă
foarte mare, dar este o sumă extrem de necesară, dacă ne gândim că ea poate fi
redirecţionată, piaţa o va redirecţiona către televiziunile comerciale care au
mult de suferit în perioada aceasta de criză, din punct de vedere
financiar", a mai comentat Stănescu.
Comentariul lui Sorin
Roşca Stănescu a venit după discursul membrului CNA Cristina Trepcea, care a
declarat în timpul dezbaterii că nu se respectă legea privind audiovizualul,
pentru că este vorba despre "o psihologie de masă în privinţa atitudinii
noastre faţă de reguli".
"Cred că o sursă
de însănătoşire a mediului audiovizual poate să vină dintr-o televiziune
publică care să respecte cu adevărat interesul public. În ziua de azi, în
niciun fel de lege nu există o diferenţiere a atitudinii reglementatorului faţă
de televiziunile de nişă, dar nu există nici o atitudine diferită nici faţă de
televiziunea publică. Probabil ştiţi că televiziunea publică, în afară de
faptul că nu are voie decât la opt minute de publicitate pe oră şi că nu are
voie, chipurile, să rupă emisiunile cu publicitate, dar a făcut tot felul de
alte invenţii, nu se deosebeşte cu nimic. Televiziunea publică merge la masa de
publicitate de pe piaţă şi concurează cu televiziunile comerciale şi sunt o
grămadă de nenorociri care decurg din această atitudine", a spus Trepcea.
Ea a continuat:
"Pentru a se schimba cu adevărat ceva în legea audiovizualului, trebuie să
ne gândim să ne ocupăm de interesul public şi să obligăm, cumva, prin
lege".
Reprezentantul CNA a
adăugat că este nevoie de o lege care să oblige televiziunea publică să fie
"diferită" de televiziunile comerciale şi să respecte interesul
public, televiziunile private fiind "întreprinderi comerciale care trebuie
să facă profit", ceea ce nu este televiziunea publică.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.