joi, 17 octombrie 2013

Lui SRS îi pute publicitatea de la TVR. Glume de penelist!



Lui SRS îi pute publicitatea de la TVR. Glume de penelist!
După cum scriam acum vreun an, din raportul TVR pe 2010, publicitatea și sponsorizarea pe societatea română de televiziune sunt de râsul lumii, mai precis sub 6 la sută din suma încasată! Asta înseamnă că publicitatea e apă de ploaie, raportat la banii umflați automat din abonamentele obligatorii și din banii dați cadou de la Guvern – 94 la sută.  Iar când TVR-urile sunt și în rahat și cu pierderi de peste 160 de milioane de euro se trezește și SRS să anunțe, ca orice liberal trezit brusc din somn, modificări! Insul nu vrea ca televiziunea publică să fie pe profit și să scape de balastul rubedeniilor și altor trepăduși aduși politic, după capul lui SRS problema e… publicitatea! Pentru orice televiziune publicitatea e scopul de a exista,  se dorește audiență doar pentru a putea cere publicitate mai scumpă! Dacă prin absurd, pentru că nu orice idioțenie penelistă trebuie să treacă, TVR nu ar mai avea publicitate dobitocii ăia nu ar mai avea vreun criteriu minim de performanță! Pentru ce să te chinui să ai ceva spectatori dacă oricum îți iei salariul lejer și garantat?!  Crin, vezi ce vorbește acesta, că poate îi supără iar cu neghiobia pe ai lui Ponta!
Senatorul PNL Sorin Roşca Stănescu a declarat, joi, la o dezbatere, că în curând Comisia de cultură din Senat va elabora o propunere legislativă prin care să se interzică televiziunii publice să mai primească publicitate.


"Vom face un mic început şi vă anunţ că foarte curând vom interzice televiziunii publice să mai primească publicitate", a declarat senatorul liberal, în timpul dezbaterii cu tema "Să schimbăm împreună Legea audiovizualului", organizată la Parlament şi la care au participat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, membri ai CNA, precum şi reprezentanţi din audiovizual.

Sorin Roşca Stănescu a susţinut că există chiar un consens în cadrul Comisiei de cultură din Senat pentru reglementarea acestui aspect, printr-o prevedere de modificare a legii de funcţionare a televiziunii publice, şi că acest lucru se va întâmpla până la sfârşitul acestui an.

"Intenţionăm, mai mulţi colegi, cred că toţi din Comisia pentru cultură a Senatului, să schimbăm pur şi simplu un act normativ, astfel încât televiziunea publică să nu mai poată beneficia de publicitate, după modelul BBC-ului", a spus Sorin Roşca Stănescu, la finalul dezbaterii.

El a menţionat că emisiunile televiziunii publice nu trebuie să fie întrerupte de publicitate în condiţiile în care aceasta primeşte bani inclusiv de la telespectatori şi nu ar trebui să mai aibă nevoie de această publicitate.

"În acest moment, televiziunea publică încasează circa opt milioane de euro pe an. Nu este o sumă foarte mare, dar este o sumă extrem de necesară, dacă ne gândim că ea poate fi redirecţionată, piaţa o va redirecţiona către televiziunile comerciale care au mult de suferit în perioada aceasta de criză, din punct de vedere financiar", a mai comentat Stănescu.

Comentariul lui Sorin Roşca Stănescu a venit după discursul membrului CNA Cristina Trepcea, care a declarat în timpul dezbaterii că nu se respectă legea privind audiovizualul, pentru că este vorba despre "o psihologie de masă în privinţa atitudinii noastre faţă de reguli".

"Cred că o sursă de însănătoşire a mediului audiovizual poate să vină dintr-o televiziune publică care să respecte cu adevărat interesul public. În ziua de azi, în niciun fel de lege nu există o diferenţiere a atitudinii reglementatorului faţă de televiziunile de nişă, dar nu există nici o atitudine diferită nici faţă de televiziunea publică. Probabil ştiţi că televiziunea publică, în afară de faptul că nu are voie decât la opt minute de publicitate pe oră şi că nu are voie, chipurile, să rupă emisiunile cu publicitate, dar a făcut tot felul de alte invenţii, nu se deosebeşte cu nimic. Televiziunea publică merge la masa de publicitate de pe piaţă şi concurează cu televiziunile comerciale şi sunt o grămadă de nenorociri care decurg din această atitudine", a spus Trepcea.

Ea a continuat: "Pentru a se schimba cu adevărat ceva în legea audiovizualului, trebuie să ne gândim să ne ocupăm de interesul public şi să obligăm, cumva, prin lege".

Reprezentantul CNA a adăugat că este nevoie de o lege care să oblige televiziunea publică să fie "diferită" de televiziunile comerciale şi să respecte interesul public, televiziunile private fiind "întreprinderi comerciale care trebuie să facă profit", ceea ce nu este televiziunea publică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.