De
la vandalii imaginari ai foștilor sereiști în campania banditului PDL Mureș la
eco-anarhiștii sereiștilor din București. Involuție sau evoluție?!
Dacă
DNA și Parchetul s-au spălat pe mâini în afacerea 3000 de autocolante pe magazinul FCM, nu pe Oracler
Advertising, cum susțin porcii mincinoși și ratații din primărie, cu pericolul imaginat de sereiștii ratați în
campania porcului PDL Mureș, actualii sereiști sunt mai greu de controlat decât
foștii sereiști și securiști care și-au luat șutul în fund din sistem. Dacă ei
spun de eco-anarhiști noi trebuie să îi credem ?! Desigur, în Târgu-Mureș se
pune problema etnică sau eco-anarhistă, astfel că nici un derbedeu de român nu
a fost condamnat pentru fals, abuz, folosirea banilor publici în campania
gunoiului pedelist.
UPDATE 14 octombrie
2013: Serviciul Român de Informații ne-a comunicat următorul răspuns la
solicitarea anterioară:
ROMANIA
SERVICIUL ROMAN DE
INFORMATII
SECTORUL RELATII CU
CETATENII
Nr. 60.713 din
14.10.2013
Catre
ASOCIATIA AGENTIA DE
MONITORIZARE A PRESEI
- Domnului Presedinte
Mircea Toma -
Ca urmare a
"solicitarii de interes public" adresata institutiei noastre (cu
adresa dumneavoastra nr. 1308 din 03.10.2013, prin care ati solicitat
clarificari cu privire la unele aspecte incluse in declaratia publica din 30
septembrie a.c. a directorului SRI pe subiectul Rosia Montana), va comunicam
urmatoarele:
o
o Sintagma
"structuri extremiste, eco-anarhiste" din declaratia citata
desemneaza, la nivelul comunitatii serviciilor de informatii din spatiul
euro-atlantic, in mod sintetic, structuri care au ca metode de actiune
comiterea de acte violente in urmarirea unor obiective, permanente ori
conjuncturale, legate de protectia mediului. Declaratiile directorului SRI pe
acest subiect trebuie analizate prin raportare la contextul larg la care se
refera;
o
o
o Interesul institutiei
noastre fata de astfel de structuri nu este legat de obiectul revendicarilor,
fie acestea referitoare la protectia mediului sau de alta natura, ci de modalitatile
violente de actiune avute in vedere.
Intra astfel in
responsabilitatea SRI prevenirea materializarii unor acte violente care pot
rezulta in urma "contaminarii" unor manifestari pasnice cu elemente
de natura extremista sau anarhista. Din aceasta perspectiva, in conformitate cu
misiunile ce i-au fost incredintate, pentru SRI constituie o prioritate
cunoasterea preventiva a situatiilor cu potential de degenerare in acte
violente (ce pot aduce atingere sigurantei cetateanului si securitatii nationale).
Eventuale astfel de
date obtinute de SRI sunt puse cu celeritate la dispozitia institutiilor
statului abilitate sa adopte masuri in consecinta;
o
o Informatiile privind
activitatile derulate de SRI pentru prevenirea riscurilor si amenintarilor la
adresa securitatii nationale inclusiv cele generate de activitati ale unor
grupari extremiste sau anarhiste, au caracter clasificat, situatie care
restrange posibilitatea institutiei noastre de a oferi detalii suplimentare la
intrebarile dumneavoastra. Articolul 11 din Legea sigurantei nationale
reglementeaza strict beneficiarii informatiilor din acest domeniu si conditiile
comunicarii acestora.
Din aceeasi
perspectiva, facem trimitere la prevederile art. 10, art. 12 si art. 23 din
Legea nr. 51/1991, ale art. 3 alin. (1) din Legea nr. 14/1992, respectiv ale
art. 17 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 182/2002, care evidentiaza ca atat
activitatea desfasurata de structurile de informatii, cat si informatiile cu
care opereaza acestea au caracter secret de stat;
o
o Institutia noastra nu
a avut si nu are in vedere punerea sub semnul intrebarii, in vreun fel, a
exercitarii drepturilor fundamentale si garantate constitutional la libera
exprimare si libertatea intrunirilor. Mai mult, prin atributiile conferite de
Legea nr. 51/1991 privind siguranta nationala, SRI contribuie la asigurarea
exercitarii neingradite a tuturor drepturilor si libertatilor constitutionale
ale cetatenilor.
Va multumim pentru
interesul acordat modalitatilor in care, in indeplinirea atributiilor sale
legale, institutia noastra contribuie la prezervarea caracterului legitim al
exprimarii publice sub toate aspectele, in limitele Constitutiei si ale
cadrului normativ in vigoare.
Cu stima,
SEFUL SECTORULUI
SERVICIUL ROMAN DE
INFORMATII
B-dul Libertatii nr.
14, sector 5, 050706 - Bucuresti - Romania; www.sri.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.