Lui
Dragnea i se arată bombonica. De pe coliva lui politică. La Târgu-Mureș, în
campania pentru Băsescu, pedelistul Florea a dat tichete din banii publici
profesorilor! Fără reacție de la Consiliul concurenței care motiva că 100.000
de euro e sumă mică, nu se vede la ce cifră de afaceri are Real!
O
veste bună pentru cei care s-au săturat de Dragnea și de scandalurile care îl
privește pe el și pe Bombonica (soția). Acum, insului i se arată…. bombonica de
pe coliva lui politică. Să lăsăm justiția să își facă treaba și să ne amintim
că în campania electorală pentru Băsescu gașca lui Florea dădea tichete cadou
unei singure categorii sociale! Cum încadrează DNA faptul că un jeg de român
din PDL Mureș dă tichete cadou cadrelor didactice, exact pe magazinul Real,
pentru că porcii au și dedicat afacerea de 100.000 de euro pentru cei de la
Real! Cadrele didactice au trebuit să își folosească tichetul de 150 de lei
doar la hipermarketul Real. Consiliul concurenței nu a îndrăznit să deranjeze
mafia PDL Mureș, iar șeful Consiliului Concurenței Mureș, Zaharie Deleanu, a
zis cu jumătate de gură: lăsați că la ce cifră de afaceri are Real nu se vede
100.000 de euro de la primărie (?!). DNA, orice bandit împuțit de român poate
da pomană/mită din banii publici, discriminatoriu, unei anumite categorii
profesionale?! Rupe-le capul la hoți și la Târgu-Mureș!
7 octombrie 2013
Nr. 843/VIII/3
COMUNICAT
Procurorii din cadrul
Direcției Naționale Anticorupție au dispus trimiterea în judecată a unui număr
de 75 inculpați, sub aspectul infracțiunilor reținute în dosarul cunoscut
opiniei publice sub numele de dosarul „Fraudă la referendum”:
I. NICOLAE-LIVIU
DRAGNEA, secretar general al unui partid politic (la data faptelor), în prezent
deputat și vicepremier, în sarcina căruia s-a reținut infracțiunea de folosire
a influenței sau autorității de către o persoană care deține o funcție de
conducere într-un partid, în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de
foloase necuvenite.
În rechizitoriul
întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În calitate de secretar
general al unui partid, inculpatul Nicolae-Liviu Dragnea, cu ocazia organizării
și desfășurării referendumului din 29 iulie 2012, a uzat de influența și
autoritatea sa în partid în scopul obținerii unor foloase nepatrimoniale de
natură electorală, necuvenite, pentru alianța politică din care făcea parte
partidul reprezentat de inculpat și anume îndeplinirea cvorumului de participare
cu ajutorul voturilor obținute în alte condiții decât cele legale.
În acest sens,
Nicolae-Liviu Dragnea a coordonat un mecanism complex, în care a implicat mai
multe persoane asupra cărora avea influență în virtutea funcției pe care o deținea,
având ca scop fraudarea rezultatelor privind participarea la vot. În concret,
folosirea influenței și autorității s-a făcut în următoarele modalități:
1. ca un prim pas,
inculpatul Nicolae-Liviu Dragnea, în calitate de secretar general al partidului
pe care îl reprezenta, dar și de coordonator al campaniei electorale, a emis
două adrese, la 12 și 13 iulie 2012, destinate organizațiilor județene de
partid, respectiv președinților și directorilor de campanie, dar și primarilor
din țară ai acelui partid, adrese prin care, pentru obținerea participării la
vot a alegătorilor, în proporție de 60%, li se solicita să ia măsuri
incriminate de către Legea nr. 3/2000 (în fapt, promisiuni de foloase materiale
în scopul de a determina alegătorii să voteze) și, de asemenea, să propună
prefecților înființarea de secții de votare în stațiunile turistice, care nu
sunt ele însele unități administrativ-teritoriale.
2. În paralel,
inculpatul Nicolae-Liviu Dragnea a coordonat un sistem informatic complex, prin
intermediul căruia a transmis mesaje, ordine și recomandări legate de
stimularea participării cetățenilor la vot prin mijloace interzise de lege,
către coordonatorii județeni de campanie /primarii/activiștii de partid.
Sistemul informatic avea două componente IT:
- o componentă ce
permitea schimburile de mesaje tip SMS, în timp real și între mii de
utilizatori, prin apelarea numărului telefonic dedicat „1855” ori prin recepționarea
de mesaje de la acest număr
- o aplicație internet
ce dădea posibilitatea unui număr restrâns de persoane (așa-numiții
„coordonatori județeni” sau „coordonatori”) să obțină în timp real informații
despre numărul de votanți și modul cum s-a votat în toate secțiile de votare,
precum și să introducă manual astfel de date pe portalele: referendum1.psd /
referendum5.psd.ro.
Accesul la sistemul IT
era permis coordonatorilor doar pe bază de nume de utilizator și parolă primite
anterior prin canalul de comunicații SMS grupat în jurul numărului telefonic
1855, iar pentru membrii secțiilor de votare și alte persoane prin obținerea
autorizării din partea utilizatorilor. Acest sistem informatic asigura:
- comunicarea în
fiecare oră a prezenței la vot a cetățenilor, lucru care permitea
coordonatorilor de partid să identifice secțiile de vot cu o prezență slabă la urne;
- comunicarea de
mesaje, conținând ordine sau recomandări coordonatorilor și/sau membrilor secțiilor
de votare și altor persoane, în vederea luării de măsuri pentru creșterea
artificială a numărului de votanți în secțiile deficitare prin folosirea de
mijloace interzise de lege;
- obținerea de informații
precise, în timpul procesului de votare (și nu după orele 23:00 ale zilei de 29
iulie 2012, când votarea se închidea) despre modul cum s-a votat în secțiile de
votare de pe tot cuprinsul țării, respectiv câte voturi „Da” și câte „Nu” au
fost exprimate. De altminteri, cerința a fost îndeplinită, astfel că au
rezultat un număr de circa 4400 de comunicări de acest tip, recepționate în
timpul desfășurării votului.
3. De asemenea,
Nicolae-Liviu Dragnea a trasat sarcini unor apropiați ai săi (membri de partid
din județul Teleorman, unde îndeplinea funcția de președinte al Consiliului
județean) să facă tot ce le stă în putință, inclusiv prin încălcarea
prevederilor legale, pentru a scoate oamenii la vot pentru îndeplinirea
pragului de participare de care asigura validarea referendumului.
II. Demersul infracțional
al inculpatului Dragnea a fost susținut de 74 de persoane, președinți și membri
ai unor secții de votare din localități din județele Teleorman, Vrancea, Gorj și
Olt, în sarcina cărora s-a reținut infracțiunea de falsificare, prin orice
mijloace, a documentelor de la birourile electorale și introducerea în urnă a
unui număr suplimentar de buletine de vot decât cele votate de alegători
(prevăzută de art. 55, pct. 1 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea
referendumului), infracțiuni comise sub forma autoratului, complicității sau a
instigării.
Biroul Electoral al Secției
de votare nr. 105 Piatra Olt, jud. Olt
PREDUȚ SIMONA-CRISTINA și
PREDUȚ MARIUS-MARINEL, membri, autorat
BABA CONSTANTINA, președinte
și DIȚĂ COSTINEL-LEONTIN, consilier local în cadrul Consiliului Local Piatra
Olt, instigare
COANDĂ NICOLAE,
FLORESCU MARIN, RARIȚĂ ION, TRIȚĂ CONSTANȚA, membri, complicitate
Biroul Electoral al Secției
de votare nr. 142 Ciuperceni, jud. Teleorman
VIȘAN MARIOARA, președinte
și BEZNEA ION, MARIOARA ADRIAN, CULCEA VICTOR, STOICEA LUMINIȚA-ELENA, BARBU
TEODORA-RAMONA, ZAMFIR MARIN-MARIUS, membri, complicitate
Biroul Electoral al Secției
de votare nr. 1 Alexandria, jud. Teleorman
ULMEANU IULIAN, președinte
și BĂLĂNESCU GEORGE-TIBERIU, IONESCU ION, membri, complicitate
Biroul Electoral al Secției
de votare nr. 244 Plosca, jud. Teleorman
CURCAN CONSTANTIN, președinte
și FLOREA MARIANA, RUSU DĂNUȚ, ENE VASILICĂ, NEDELEA DORINEL, MĂRUNȚELU AUREL,
PÂRVA ION, membri, complicitate
Biroului Electoral al
Secției de votare nr. 314 Țigănești, jud. Teleorman
DUMITRACHE ION, președinte
și PIELEANU ION, POROSCHIANU MARIN, DINU NICUȘOR SORIN, TRIFU NICOLAE, MITRAN
DORINA, CIUPERCĂ CRISTINA, membri, complicitate
Biroul Electoral al Secției
de votare nr. 112 Bragadiru, jud. Teleorman
FILIP ALINA-FLORINA,
BARBU NICUȘOR, FERĂȘTEANU ION-DOREL, VÎLCAN TUDOR-DOREL, STEMATE MARIN, membri,
complicitate
Biroul Electoral al Secției
de votare nr. 113 Bragadiru, jud. Teleorman
PARTOCICĂ COSTICĂ, președinte
și MIHAI ION, MATEI DANIELA, MITROI VASILE, PASCU MARIAN FLORIN, LUNGU PETRE,
LEBEJOARĂ LILIANA CARLA, membri, complicitate
Biroului Electoral al
Secției de votare nr. 114 Bragadiru, jud. Teleorman
DUDE ILIE, NISTOR
MARIN, membri, autorat și NISTOR ANGELICA-MARIANA, persoană fără calitate
specială, autorat și sustragere sau distrugere de înscrisuri
SANDU ILEANA, președinte
și RIZEA OLGA-IULIA, PEȚA GABRIEL, NĂDRAG ION-PAUL, CRISTEA TUDOR, complicitate
Biroul Electoral al Secției
de votare nr. 287 Suraia, jud. Vrancea
STAN VILI, președinte,
complicitate și două infracțiuni de purtare abuzivă
CRISTIAN CORINA,
HANGANU MARIA, BOBOCEA (fostă VELNIȚĂ) SIMONA, MANOLE-MIC FLORENTIN, SÎNGEREAN
SORIN, TOTOLICIU ION, membri, complicitate
Biroul Electoral al Secției
de votare nr. 147 Bâlteni, jud. Gorj
ZGLOBIU ANCA-MARIA, președinte
și VLĂDUȚ DANIELA, VESPE ADRIANA, BÎLTEANU PAULINA, FLORESCU TEODORA, ILIE
MARCEL, membri, complicitate
Biroul Electoral al Secției
de votare nr. 148 Bâlteni, jud. Gorj
FILIP CONSTANTIN, președinte
și ȘOROP MARIAN, LUNGU AURORA-IRINA, SĂULESCU ELENA, NEȘA NICOLAE, CĂLĂRAȘU
GHEORGHE-DANIEL, COCORANU MARIA, membri, complicitate
RĂBOJ DANIEL, primarul
comunei Bragadiru, jud. Teleorman, dare de mită
MITROI MARIN, membru al
Biroului Electoral al Secției de votare nr. 112 Bragadiru, jud. Teleorman,
luare de mită și complicitate la falsificarea, prin orice mijloace, a
documentelor de la birourile electorale
Infracțiunile reținute
în sarcina persoanelor implicate în desfășurarea procesului de votare - președinți
și membri ai secțiilor de votare – au constat în principal în aceea că ei și-au
încălcat atribuțiile de serviciu referitoare la asigurarea unui proces corect
de vot, înlesnind falsificarea listelor electorale (atât liste permanente cât și
liste suplimentare), prin adăugarea de persoane care nu au făcut cerere de vot
cu urna mobilă, care nu s-au prezentat la vot sau care nu se aflau în România
la data referendumului, prin contrafacerea materială a semnăturilor acestora și
introducerea în urne a unui număr de voturi corespunzător semnăturilor
falsificate. În acest fel, numărul total de voturi exprimate a fost crescut
artificial, prin includerea voturilor obținute prin falsificarea semnăturilor.
Prezentul dosar penal
nu a putut să cuprindă, în mod obiectiv, analiza eventualelor infracțiuni
comise în secțiile de votare de pe întreg teritoriul național, situațiile
descrise și probate reprezentând numai exemple dintre cele mai relevante din
punctul de vedere al procentajului de prezență la vot comparat cu media națională.
Dosarul a fost înaintat
spre judecare la Înalta Curte de Casație și Justiție, având în vedere calitatea
de deputat deținută în prezent de Nicolae-Liviu Dragnea.
Precizăm că această
etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală,
finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță, spre
judecare, situație care nu poate în niciun fel să înfrângă principiul prezumției
de nevinovăție.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.