Visul lui Maior, transport ca în Tallinn, decontare pe Siletina pentru 150.000 de fraieri târgumureșeni!
O știrea de pe Realitatea.net a atras atenția și șmecherașilor din preajma lui Claudiu Maior și a înțelepților care îl consiliază (da, eram ironic). Individul care a venit în Primăria Târgu-Mureș ca tovarăș de toartă (ansă, ureche) a lui Florea și cu calitatea de consultant manager Siletina, cum a scris ăsta în prima declarație de avere și de interese, pe firmă pe care nu o mai conduce oficial acum, dar în care se pompează bani puhoi, sute de mii de euro, unii ceruți cu nerușinare chiar de Maior (vezi episodul jalbei cu elevii care nu ar mai avea transport gratuit și decontat pe Siletina, pentru că așa vrea vicele legal și liberal!) ar putea visa la mega-afacerea Tallinn. De ce să duci gratuit numai anumite categorii sociale cu autobuzul, prin șmecheriile numite transportul elevilor la școală, transportul elevilor la bazinele cu afaceri la porcii din PDL Mureș, transportul studenților, pe Studcard portocaliu pentru borfașii care candidează din nou, prin afacerea subvenții pentru inșii peste 57 de ani dar care nu sunt pensionari?Nu e mai simplu, ca să nu se încurce porcii din PDL Mureș și Primăria Târgu-Mureș, să se facă gratuitate pentru toți? Să deconteze bandiții din primărie pentru 150.000 de inși, ca să nu se încurce, ba și pe morții mamelor lor și pe morții tuturor morților, în caz că răposații au chef de o plimbare cu Siletina și cu cealaltă afacere care suge banul public, numită Transport local? Hai, ca la Talllinn, că s-a furat destul ca să nu ne mai pese unde mai aruncă bandiții din primărie câteva milioane de euro. Hai cu susținerea afacerii lui Maior! Că trece mandatul și rămân, dracului, banii!
http://www.realitatea.net/experimentul-tallinn-transportul-public-gratuit-a-scazut-cu-15prc-numarul-ma-inilor-din-trafic_1151188.html
Tallinn este, de trei luni, prima capitală din lume care a introdus gratuitatea transportului public pentru toţi cei 425.000 de locuitori. Oficialii locali salută experimentul drept un succes, chiar dacă scepticii îl numesc o "şmecherie" preelectorală costisitoare şi populistă.
Iniţiativa i-a aparţinut primarului Edgar Savisaar, care şi-a propus să reducă poluarea şi aglomeraţia în trafic, dar şi să vină în ajutorul celor mai săraci locuitori ai capitalei, scrie Agerpres.
Viceprimarul Taavi Aas afirmă că rezultatele experimentului, care va costa municipalitatea 12 milioane de euro anual, au depăşit aşteptările. Numărul pasagerilor a crescut cu 10%, iar cel al automobilelor din trafic s-a redus cu 15%, susţine autoritatea de transport din Tallinn.
Un recent sondaj de opinie comandat de primărie a arătat că nouă din zece locuitori sunt mulţumiţi de proiect.
"Oamenii circulă acum mai mult prin oraş la sfârşit de săptămână. Aceasta înseamnă şi că ei cheltuiesc mai mulţi bani, ceea ce stimulează economia", afirmă Taavi Aas.
Pentru a beneficia de gratuitate pe autobuze, troleibuze şi tramvaie, o persoană trebuie să facă dovada că este locuitor înregistrat al Tallinnului. În schimbul a doi euro, primeşte un card de transport, pe care trebuie să îl valideze la aparatele electronice instalate în fiecare mijloc de transport. Nevalidarea atrage o amendă de până la 40 de euro în cazul unui control.
Pe de altă parte, se aşteaptă ca programul să genereze venituri municipalităţii prin faptul că cerinţa de înregistrare aduce capitalei Tallinn tot mai mulţi locuitori plătitori de taxe.
Calculele municipalităţii arată că 40.000 de oameni care locuiesc şi lucrează în Tallinn sunt înregistraţi în alte localităţi. De la 1 ianuarie însă, 5.000 de noi rezidenţi s-au înregistrat în Tallinn, faţă de 3.600 în întreg anul 2012.
În plus, instalarea sistemului a fost "floare la ureche" în Estonia, ţară cu un înalt nivel tehnologic, locul de naştere al Skype şi pionier al sistemului de vot online.
Tallinn nu este însă un pionier al transportului public gratuit. Mai multe oraşe mici din Europa, precum Hasselt din Belgia şi Colomiers din Franţa, l-au experimentat, ca şi câteva oraşe din China. La New York, primarul Michael Bloomberg s-a gândit la aceeaşi idee. Dar Tallinn este prima capitală şi oraşul cel mai mare, după Changning din centrul Chinei, care a introdus transportul public gratuit, subliniază viceprimarul Aas.
O știrea de pe Realitatea.net a atras atenția și șmecherașilor din preajma lui Claudiu Maior și a înțelepților care îl consiliază (da, eram ironic). Individul care a venit în Primăria Târgu-Mureș ca tovarăș de toartă (ansă, ureche) a lui Florea și cu calitatea de consultant manager Siletina, cum a scris ăsta în prima declarație de avere și de interese, pe firmă pe care nu o mai conduce oficial acum, dar în care se pompează bani puhoi, sute de mii de euro, unii ceruți cu nerușinare chiar de Maior (vezi episodul jalbei cu elevii care nu ar mai avea transport gratuit și decontat pe Siletina, pentru că așa vrea vicele legal și liberal!) ar putea visa la mega-afacerea Tallinn. De ce să duci gratuit numai anumite categorii sociale cu autobuzul, prin șmecheriile numite transportul elevilor la școală, transportul elevilor la bazinele cu afaceri la porcii din PDL Mureș, transportul studenților, pe Studcard portocaliu pentru borfașii care candidează din nou, prin afacerea subvenții pentru inșii peste 57 de ani dar care nu sunt pensionari?Nu e mai simplu, ca să nu se încurce porcii din PDL Mureș și Primăria Târgu-Mureș, să se facă gratuitate pentru toți? Să deconteze bandiții din primărie pentru 150.000 de inși, ca să nu se încurce, ba și pe morții mamelor lor și pe morții tuturor morților, în caz că răposații au chef de o plimbare cu Siletina și cu cealaltă afacere care suge banul public, numită Transport local? Hai, ca la Talllinn, că s-a furat destul ca să nu ne mai pese unde mai aruncă bandiții din primărie câteva milioane de euro. Hai cu susținerea afacerii lui Maior! Că trece mandatul și rămân, dracului, banii!
http://www.realitatea.net/experimentul-tallinn-transportul-public-gratuit-a-scazut-cu-15prc-numarul-ma-inilor-din-trafic_1151188.html
Tallinn este, de trei luni, prima capitală din lume care a introdus gratuitatea transportului public pentru toţi cei 425.000 de locuitori. Oficialii locali salută experimentul drept un succes, chiar dacă scepticii îl numesc o "şmecherie" preelectorală costisitoare şi populistă.
Iniţiativa i-a aparţinut primarului Edgar Savisaar, care şi-a propus să reducă poluarea şi aglomeraţia în trafic, dar şi să vină în ajutorul celor mai săraci locuitori ai capitalei, scrie Agerpres.
Viceprimarul Taavi Aas afirmă că rezultatele experimentului, care va costa municipalitatea 12 milioane de euro anual, au depăşit aşteptările. Numărul pasagerilor a crescut cu 10%, iar cel al automobilelor din trafic s-a redus cu 15%, susţine autoritatea de transport din Tallinn.
Un recent sondaj de opinie comandat de primărie a arătat că nouă din zece locuitori sunt mulţumiţi de proiect.
"Oamenii circulă acum mai mult prin oraş la sfârşit de săptămână. Aceasta înseamnă şi că ei cheltuiesc mai mulţi bani, ceea ce stimulează economia", afirmă Taavi Aas.
Pentru a beneficia de gratuitate pe autobuze, troleibuze şi tramvaie, o persoană trebuie să facă dovada că este locuitor înregistrat al Tallinnului. În schimbul a doi euro, primeşte un card de transport, pe care trebuie să îl valideze la aparatele electronice instalate în fiecare mijloc de transport. Nevalidarea atrage o amendă de până la 40 de euro în cazul unui control.
Pe de altă parte, se aşteaptă ca programul să genereze venituri municipalităţii prin faptul că cerinţa de înregistrare aduce capitalei Tallinn tot mai mulţi locuitori plătitori de taxe.
Calculele municipalităţii arată că 40.000 de oameni care locuiesc şi lucrează în Tallinn sunt înregistraţi în alte localităţi. De la 1 ianuarie însă, 5.000 de noi rezidenţi s-au înregistrat în Tallinn, faţă de 3.600 în întreg anul 2012.
În plus, instalarea sistemului a fost "floare la ureche" în Estonia, ţară cu un înalt nivel tehnologic, locul de naştere al Skype şi pionier al sistemului de vot online.
Tallinn nu este însă un pionier al transportului public gratuit. Mai multe oraşe mici din Europa, precum Hasselt din Belgia şi Colomiers din Franţa, l-au experimentat, ca şi câteva oraşe din China. La New York, primarul Michael Bloomberg s-a gândit la aceeaşi idee. Dar Tallinn este prima capitală şi oraşul cel mai mare, după Changning din centrul Chinei, care a introdus transportul public gratuit, subliniază viceprimarul Aas.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.