Afacere
pur și simplu financiară între UMF și Petru Maior Târgu-Mureș, universitățile
care au dat liber la afacerile cu locuri cu taxă
UMF
și Petru Maior, adică o universitate de tradiție și alta înființată în 1990, ca
Dimitrie Cantemir, au pus de un Contract
de parteneriat privind constituirea consorţiului universitar. Ce
prevede acesta: reduceri de costuri, care să asigure bani mai mulți
universităților de stat și implicit angajaților, unii deja miliardari la o
universitate de stat cu mai multe locuri cu taxă decât Dimitrie Cantemir (cazul
Petru Maior), folosirea în comun a spațiilor de învățământ, ca amărâții de la
Petru Maior să nu mai aibă 5-6 locuri în oraș în care să li se predea, începând
de la cele 3 sedii, de la vreo două licee, de la cabanele de la Week-end sau
unde au mai ajuns sărmanii studenți.
Doar
ca idee despre industria pe banii dumneavoastră a diplomelor de la Târgu-Mureș:
Exemplul 2012: Așadar,
mega-afacere cu taxe și locuri cu taxă la UMF Târgu-Mureș:
Facultatea de Medicină:domeniu
Sănătate: 310 locuri fără taxă, 300 de locuri cu taxă!
Domeniul Educație
fizică și sport: 40 locuri cu taxă
Facultatea de Medicină
dentară: 70 fără taxă, 60 cu taxă
Facultatea de Farmacie:
70 fără taxă, 120 cu taxă
Total: 450 de locuri
fără taxă, 520 de locuri cu taxă!
Dacă mai adăugăm că cel
mai ieftin an universitar scoate din buzunarul amatorului de diplomă 4000 de
lei, iar cel mai scump 5000 de euro sau 8000 de lei, aveți imaginea fabricii de
doctori, diplome și bani. Gaudeamus Igitur!
P.S. Taxele au fost
dubate, respectiv triplate acum 2 ani, fără să existe vreo motivație pentru
care niște angajați ai statului român stabilesc după bunul plac valoarea muncii
lor și a salariilor lor. Dacă nu vă prindeți de ce s-a făcut asta, căutați
miliardarii angajați la statul român și pe statul de plată al UMF și
comparați-le câștigurile cu cele dinainte de marea scumpire.
UMF și Petru Maior sunt
și universitățile în care 40 la sută dintre studenți au abandonat studiile,
cauzele fiind taxele imense, dar și prostia celor băgați în universitate și
fără concurs (la Petru Maior), care se dovedesc mai proști ca noaptea și doar
vaci de muls bani.
Alianta
Nationala a Organizatiilor Studentesti: In 20 de universitati de stat, 40%
dintre studentii promotiei 2013 au abandonat studiile. Vezi care sunt
universitatile cu aceasta rata a abandonului
de
R.P. HotNews.ro
Marţi,
18 martie 2014, 16:34 Actualitate | Esenţial
La
facultate
La
facultate
Foto:
Agerpres
Aproape
40% dintre studentii promotiei 2013 de la 20 de universitati de stat au
abandonat studiile, anunta Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din
Romania (ANOSR). Organizatiile studentesti solicita in continuare alocarea a 6%
din PIB pentru educatie si sustin ca aceste universitati au, in medie, un
angajat specializat in consiliere in cariera sau consiliere psihologica la
peste 8.000 de studenti.
Rata
abandonului in cazul a 20 de universitati de stat, pentru promotia 2013, a fost
de aproape 40%, anunta ANOSR printr-un comunicat de presa. Organizatiile
studentesti anunta ca masurile luate de stat si de universitati pentru a
diminua fenomenul sunt insuficente. "Bursa sociala are o valoare medie de
aproape trei ori mai mica decat necesarul si universitatile respondente au, in
medie, un angajat specializat in consiliere in cariera sau consiliere
psihologica la peste 8000 de studenti", precizeaza Alianta Nationala a
Organizatiilor Studentesti din Romania.
Potrivit
Mediafax, universitatile unde s-a inregistrat, in medie, aceasta rata a
abandonului sunt urmatoarele:
Academia de Studii Economice Bucuresti
Scoala Nationala de Studii Politice si
Administrative (SNSPA)
Universitatea Bucuresti
Universitatea "Alexandru Ioan
Cuza" Iasi
Universitatea de Arte "George
Enescu" Iasi
Universitatea Tehnica "Gheorghe
Asachi" Iasi
Universitatea de Stiinte Agricole si
Medicina Veterinara "Ion Ionescu de la Brad" Iasi
Universitatea de Arte "George
Enescu" Iasi
Universitatea "Vasile Alecsandri"
Bacau
Universitatea "Babes-Bolyai"
Cluj-Napoca
Universitatea de Muzica "Gheorghe
Dima" Cluj-Napoca
Universitatea Tehnica Cluj-Napoca
Universitatea "Eftimie Murgu"
Resita
Universitatea "Dunarea de Jos"
Galati
Universitatea "Lucian Blaga"
Sibiu
Universitatea de Medicina si Farmacie Targu
Mures
Universitatea "Petru Maior" Targu
Mures
Universitatea din Oradea
Universitatea de Stiinte Agricole si
Medicina Veterinara a Banatului Timisoara
Universitatea "Stefan cel Mare"
Suceava
CONTRACT DE
PARTENERIAT
1.
PĂRȚILE: 1.1. Subscrisa Universitatea de Medicina si Farmacie din Tîrgu Mureș
cu sediul in Tîrgu Mureș, str. Gheorghe Marinescu, nr.38, județul Mureș,
telefon 0265-215551, e-mail recorat@umftgm.ro,
reprezentată legal prin Rector, Prof. univ. Dr. Leonard Azamfirei, în calitate de Partener 1, și 1.2. Subscrisa Universitatea
“Petru Maior” din Tîrgu Mureș cu sediul in Tîrgu Mureș, str. Nicolae Iorga,
nr.1, județul Mureș, telefon 0265-262275, e-mail rectorat@upm.ro, reprezentată
legal prin Rector, Prof. univ. Dr. Călin
Enăchescu, în calitate de Partener 2.
2.
SCOPUL CONTRACTULUI DE PARTENERIAT 2.1. Scopul prezentului contract de
parteneriat este acela de a stabili cadrul legal al constituirii unui consorțiu
universitar – persoană juridică de utilitate publică, în temeiul prevederilor
Legii consorțiilor universitare nr.287/2004 (republicată în Monitorul Oficial
al României nr.111 din 13 februarie 2014), de a pune bazele colaborării
partenerilor din cadrul consorțiului și al stabilirii responsabilităţilor
partenerilor în raport de activităţile care vor fi derulate în comun. 2.2.
Prezentul contract de parteneriat reprezintă actul constitutiv al
consorțiului.
3.
DOMENII DE ACTIVITATE 3.1. Asigurarea
utilizării eficiente a resurselor materiale, financiare si umane ale
instituțiilor partenere din cadrul consorțiului universitar; 3.2. Asigurarea
principiilor de conlucrare si obiectivele strategice comune pentru instituțiile
din cadrul consorțiului universitar; 3.3.
Formularea de propuneri de reducere a costurilor prin utilizarea in comun a
infrastructurii didactice si de cercetare, a Internetului, a spatiilor
didactice și de cazare, a bazelor sportive si a altor facilități, printr-o
politica unitara de dezvoltare, de achiziție a cărților si bazelor de date,
printr-o mai buna folosire, in beneficiul studenților, a tuturor
facilităților; 3.4. Promovarea unor
programe academice comune; 3.5. Oferirea
studenţilor a posibilităţii de a urma cursuri/specializări, pe baza acumulării
şi transferului de credite, in cadrul consorțiului universitar; 3.6. Elaborarea unei strategii integrate de
admitere comune la nivelul consorțiului universitar, in care să se menționeze
toate cursurile si specializările pe care le poate urma, pe baza
2
acumulării
si transferului de credite de studiu la oricare dintre universitățile din
cadrul consorțiului universitar; 3.7.
Identificarea domeniilor de excelenta in cercetare si susținerea logistică si
financiară a centrelor de cercetare rezultate din conjugarea resurselor instituțiilor
implicate; 3.8. Facilitarea mobilității
cadrelor didactice in interiorul consorțiului universitar.
4.
MODUL DE COOPERARE 4.1. Universitatea de Medicină și Farmacie din Tîrgu Mureș
și Universitatea “Petru Maior” din Tîrgu Mureș, ca membre ale consorțiului
universitar îşi păstrează identitatea si întreaga autonomie in gestionarea
resurselor de care dispun și în politica de dezvoltare instituțională. 4.2. In cazul unor investiții comune
realizate in cadrul consorțiului universitar, contractele de investiții vor
prevedea, pentru fiecare partener: contribuția la realizarea investiției,
drepturile de folosință, împărțirea timpului de acces, cota-parte din
acoperirea cheltuielilor pentru întreținerea si funcționarea obiectivului,
cota-parte din eventualele venituri care se obțin din utilizarea
investiției. 4.3. Bunurile comune
rezultate din activitățile desfășurate in cadrul consorțiului universitar se
afla in indiviziune pe întreaga perioada a existentei consorțiului
universitar. 4.4. Activitatea
consorțiului universitar se desfășoară pe baza unui regulament elaborat de
consiliul de administrație al consorțiului si aprobat de senatele universitare
in termen de 90 de zile de la înființare.
4.5. La nivelul consorțiului universitar se pot constitui comisii pe
domenii de activitate.
5.
CONDUCEREA CONSORȚIULUI UNIVERSITAR 5.1. Consorțiul universitar va fi condus de
un Consiliu de Administrație care are un președinte și un vicepreședinte. 5.2.
Consiliul de Administrație va avea următoarea componență : o Rectorul
Universității de Medicina si Farmacie din Tîrgu Mureș o Rectorul
Universității “Petru Maior” din Tîrgu Mureș o Prorectorii Universității de
Medicina si Farmacie din Tîrgu Mureș o Prorectorii Universității “Petru Maior”
din Tîrgu Mureș o Președintele Senatului Universității de Medicina si Farmacie
din Tîrgu Mureș o Președintele Senatului Universității “Petru Maior” din Tîrgu
Mureș o Directorul general administrativ al Universității de Medicina si
Farmacie din Tîrgu Mureș o Directorul general administrativ al Universității
“Petru Maior” din Tîrgu Mureș 5.3. Președintele și vicepreședintele consiliului
de administrație sunt aleși prin vot secret dintre membrii acestuia și sunt
validați de către fiecare senat universitar.
5.4. Funcția de președinte va reveni Universității de Medicină și
Farmacie urmând ca funcția de vicepreședinte să revină Universității “Petru
Maior” din Tîrgu Mureş.
3
5.5.
Mandatul Consiliului de Administrație este valabil pentru o perioadă identică
cu ciclul de alegeri din universităţile partenere ale consorţiului. Membrii
Consiliului de Administrație pot fi schimbaţi dacă aceştia nu mai îndeplinesc
funcţiile manageriale într-una din universităţile partenere ale consorţiului.
5.6. Finanţarea consorţiului se va face din venituri proprii şi din venituri
bugetare special atrase de la MEN , conform cu Art. 194 alin 2 din Legea
Educaţiei Naţionale.
6.
COMPETENȚELE CONSILIULUI DE ADMINISTRAȚIE
6.1. Elaborează planurile de cooperare a instituțiilor din cadrul
consorțiului universitar; 6.2. Consiliază universităţile partenere cu privire
la organizarea programelor de studii; 6.3. Propune masuri de utilizare
eficienta a resurselor existente in instituțiile care compun consorțiul
universitar; 6.4. Propune programe
educaționale si de cercetare comune pentru membrii consorțiului
universitar; 6.5. Propune planuri de
investiții realizate in comun de instituțiile din consorțiul universitar; 6.6. Sprijină activitatea de învăţământ şi
cercetare ştiinţifică, formarea de asociații, dezvoltarea de programe comune
naționale si europene; 6.7. Elaborează
studii, prognoze si strategii care sa fundamenteze politicile educaționale ale
consorțiului universitar si ale organismelor naționale care asigura
managementul învățământului superior;
6.8. Formulează propuneri de includere in consorțiul universitar a altor
universităţi sau unităţi de cercetare-dezvoltare. 6.9. Consiliul de administrație poate avea şi
alte competenţe stabilite prin Regulamentul consorțiului universitar.
7.
PERIOADA DE DERULARE A CONTRACTULUI DE PARTENERIAT 7.1. Prezentul contract de
parteneriat se încheie pe durată
nedeterminată și intră în vigoare la data semnării acestuia de părțile
contractante. 7.2. Încetarea contractului de parteneriat se poate face fie prin
acordul celor doi parteneri, care pot renunţa pe cale amiabilă la prezentul
parteneriat; fie prin retragerea unilaterală a unuia dintre parteneri, printr-o
informare prealabilă făcută în scris, cu minim 60 de zile înainte de data la
care consorțiul urmează să fie desființat. Ieșirea din indiviză se va face prin
stabilirea criteriilor proprii și compensări.
8.
DISPOZITII FINALE 8.1. Consorțiul universitar dispune de un sediu propriu cu
dotările corespunzătoare, precum si de alte bunuri necesare funcționării sale.
8.2. Consorțiul universitar poate dispune de personal tehnic si administrativ
permanent.
4
8.3.
Consorțiul universitar dispune de un buget propriu, constituit din contribuția
partenerilor în proporție care va fi negociată. 8.4. Prezentul document a fost
încheiat în 2 (două) exemplare originale, câte un exemplar pentru fiecare parte.
Prezentul
contract a fost aprobat în şedinţele de senat a Universităţii de Medicină şi
Farmacie din Tîrgu Mureş, în data de 20.03.2014 şi respectiv a Universităţii
Petru Maior din Tîrgu Mureş, în data de 02.04. 2014 şi a fost semnat în data de
24.04.2014, la Tîrgu Mureş.
Universitatea
de Medicină și Farmacie din Tîrgu Mureş
Universitatea
,,Petru Maior” din Tîrgu Mureş
RECTOR
RECTOR
Prof.
univ. Dr. Leonard Azamfirei
Prof.
univ. Dr. Călin Enăchescu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.