Pupincuriștii
lui Florea și Maior din biroul de presă
al primăriei porcilor pedeliști mint că au fost controale pe instituție doar la sesizarea PNL!
Greșit, pe persoană!
Pentru
leprele care copiază dejecțiile consilierului consilierului, așa-zisul discurs
al lui Maior e o minciună gogonată. Insul spune că nu s-au identificat
încălcări ale legii! Să mori, tu, bandit din biroul de presă?! ANI l-a prins pe
păcălici, controlul s-a făcut pe persoană, nu pe instituție, practic Maior e
ilegal pentru că nu poate ocupa două funcții din banii publici, fiind și în
legislativul local și lângă neterminații din Executiv care îi dedică milioane
de euro cadou pe carnet de partid! Plus că porcul mare i-a nășit 35.000 de lei
cadou, pomana porcului portocaliu, cât nu lua păcăliciul ca viceprimar ilegal!
P.S.
Pentru ANI și DNA, vedeți că mai sunt păcălici angajați pe PF de porcul
portocaliu! Haideți, că madam Curcă nu mai e la butoane și e mai ușor cu
controlul și nici rudele păcălicilor din biroul de presă nu mai sunt acolo unde
știați.
Comunicat
- incompatibilitate, Conflict de interese administrativ și penal – opt aleși
locali
Agenția
Națională de Integritate a constatat existența stării de incompatibilitate,
precum și existența conflictului de interese de natură administrativă și
penală, în cazul lui ȚIUDIC PAVEL (Primar al Comunei Repedea, Jud. Maramureș),
DRAGOMIR TRAIAN (Primar al Comunei Ciocârlia, Jud. Constanța), IANCU SIMION
SIMI (fost Primar al Orașului Oțelu Roșu, Jud. Caraș-Severin), CÂRJA IOAN
GABRIEL (Viceprimar al Comunei Șicula, Jud. Arad), SFETCU AUREL (Viceprimar al
Comunei Malovăț, Jud. Mehedinți), MAIOR CLAUDIU (fost Viceprimar al
Municipiului Târgu-Mureș, Jud. Mureș), GHEORGHE MOISĂ (Consilier local în
cadrul C.L. al Comunei Fîrliug, Jud. Caraș-Severin) și BĂZĂVAN DUMITRU
(Consilier local în cadrul C.L. al Comunei Malovăț, Jud. Mehedinți).
Starea
de incompatibilitate și cea de conflict de interese au intervenit ca urmare a
exercitării simultane a mai multor funcții și calități, precum și a adoptării
unor decizii prin care s-a realizat un folos material pentru sine, soț sau
rudele sale de gradul I ori pentru un afin până la gradul II inclusiv, astfel:
1)
ȚIUDIC PAVEL s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 20 iunie 2008
– 25 iunie 2012, întrucât a deținut, simultan, funcția de Primar al Comunei Repedea,
Jud. Maramureș, și funcția de administrator al S.C. Tiudic S.R.L. Astfel, ȚIUDIC
PAVEL nu a respectat dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr.
161/2003, potrivit cărora „Funcţia de primar [...] este incompatibilă cu
funcţia de […] administrator [...] la societăţile comerciale [...]”.
2) DRAGOMIR TRAIAN s-a aflat în stare de
incompatibilitate în perioada 18 iunie 2008 – 27 martie 2013, întrucât a deținut,
simultan, funcția de Primar al Comunei Ciocârlia, Jud. Constanța, și calitatea
de comerciant persoană fizică în cadrul DRAGOMIR TRAIAN (DRAGOMIR)
ÎNTREPRINDERE FAMILIALĂ. Astfel, DRAGOMIR TRAIAN nu a respectat dispozițiile
art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „Funcţia de
primar și viceprimar [...] este incompatibilă cu [...] calitatea de comerciant
persoană fizică”.
3)
IANCU SIMION SIMI a încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în
materie administrativă și penală, întrucât, în timpul exercitării mandatului de
Primar al Orașului Oțelu Roșu, Jud. Caraș-Severin, având un interes personal de
natură patrimonială în calitate de Președinte al Comisiei de repartizare a
locuințelor de tip A.N.L., a stabilit comisia și atribuțiile ce îi revin
acesteia în vederea repartizării locuințelor, persoana evaluată regăsindu-se,
ulterior, printre persoanele beneficiare de locuință.
Astfel,
IANCU SIMION SIMI nu a respectat dispozițiile art. 75, alin. (1) din Legea nr.
393/2004, potrivit cărora „Aleşii locali au un interes personal într-o anumită
problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorităţii
publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj
pentru sine [...]”, precum și art. 2531 din Codul Penal al României, potrivit
cărora „Fapta funcţionarului public care, în exerciţiul atribuţiilor de
serviciu, îndeplineşte un act ori participă la luarea unei decizii prin care
s-a realizat, direct sau indirect, un folos material pentru sine, soţul său, o
rudă ori un afin până la gradul II inclusiv [...] se pedepseşte cu închisoare
de la 6 luni la 5 ani şi interzicerea dreptului de a ocupa o funcţie publică pe
durata maximă”.
Agenția
Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Timișoara
în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea de către IANCU SIMION SIMI
a infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 2531 din Codul Penal
al României.
4)
CÂRJA IOAN GABRIEL se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 11
noiembrie 2011, întrucât exercită, simultan, funcția de Viceprimar al Comunei Șicula,
Jud. Arad, și calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul CÂRJA A. IOAN –
GABRIEL ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ. Astfel, CÂRJA IOAN GABRIEL nu a respectat
dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora
„Funcţia de primar și viceprimar [...] este incompatibilă cu [...] calitatea de
comerciant persoană fizică”.
5)
SFETCU AUREL a încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în
materie administrativă și penală, întrucât, în timpul exercitării mandatului de
Viceprimar al Comunei Malovăț, Jud. Mehedinți, a luat parte la deliberarea și
adoptarea Hotărârii Consiliului Local al Comunei Malovăţ privind
concesionarea/arendarea suprafeței de pășune/izlaz comunal al Comunei Malovăț
pentru anul 2010, având un interes personal de natură patrimonială pentru sine
şi soţia sa în problema supusă dezbaterilor, respectiv încheierea și derularea
contractului de arendă încheiat între Primăria Comunei Malovăț și soția
acestuia.
Astfel,
SFETCU AUREL nu a respectat dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003,
potrivit cărora „Prin conflict de interese se înţelege situaţia în care
persoana ce exerciţă o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes
personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu
obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte
normative”, art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, potrivit cărora „nu
poate lua parte la deliberare şi la adoptarea hotărârilor consilierul local
care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al
patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor
consiliului local”, art. 77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004, potrivit cărora
„[...] consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea şi adoptarea de
hotărâri dacă au un interes personal în problema supusă dezbaterii” și art.
2531 din Codul Penal al României.
Agenția
Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Craiova
în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea de către SFETCU AUREL a
infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 2531 din Codul Penal al
României.
6)
MAIOR CLAUDIU a încălcat regimul juridic al incompatibilităților, întrucât, în
timpul exercitării mandatului de Consilier local în cadrul C.L. al Municipiului
Târgu-Mureș, Jud. Mureș, a încheiat în calitate de persoană fizică autorizată
în cadrul PFA MAIOR SERGIU CLAUDIU un contract de prestări servicii, în valoare
totală de 35.840 Lei, cu Primăria Municipiului Târgu-Mureș.
Astfel,
MAIOR CLAUDIU nu a respectat dispozițiile art. 90, alin. (1) din Legea
161/2003, potrivit cărora „Consilierii locali [...] care au funcţia [...]
administrator [...] precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile
comerciale cu capital privat [...] nu pot încheia contracte comerciale de
prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau
contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care
fac parte[...]” și art. 75 din Legea nr. 393/2004, potrivit cărora „Aleşii
locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să
anticipeze că o decizie a autorităţii publice din care fac parte ar putea
prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru [...] o
societate comercială la care deţin calitatea de asociat unic, funcţia de
administrator sau de la care obţin venituri”.
7)
GHEORGHE MOISĂ a încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în
materie administrativă, întrucât, în calitate de Consilier local în cadrul C.L.
al Comunei Fîrliug, Jud. Caraș-Severin, a participat la deliberarea și
aprobarea Hotărârilor Consiliului local privind trecerea unei parcele din
domeniul public în domeniul privat al Comunei Fîrliug și vânzarea acesteia prin
licitație publică, în baza cărora Primãria Comunei Fîrliug a încheiat cu
GHEORGHE MOISĂ un contract de vânzare-cumpărare.
În
calitate de membru al Comisiei pentru Agriculturã, Juridicã și de Disciplinã,
GHEORGHE MOISĂ a avizat favorabil proiectele hotărârilor sus-menționate,
prezentând în ședințele Consiliului local în care au fost adoptate hotărârile
avizul favorabil al Comisiei privind dezlipirea parcelei din domeniul public în
domeniul privat al Comunei Fîrliug.
Astfel,
GHEORGHE MOISĂ nu a respectat dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003, art.
46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75 și art.
77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004.
8)
BĂZĂVAN DUMITRU a încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie
administrativă și penală, întrucât, în timpul exercitării mandatului de
Consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Malovăț, Jud. Mehedinți,
a luat parte parte la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului Local al
Comunei Malovăţ privind concesionarea/arendarea suprafeței de pășune/izlaz
comunal al Comunei Malovăț pentru anul 2010, având un interes personal de
natură patrimonială pentru sine şi soţia sa în problema supusă dezbaterilor,
respectiv încheierea și derularea contractului de arendă, încheiat între
Primăria Comunei Malovăț și soția acestuia.
Astfel,
BĂZĂVAN DUMITRU nu a respectat dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003,
art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, art. 77, alin. (1) din Legea nr.
393/2004 și art. 2531 din Codul Penal al României.
Agenția
Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Craiova
în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea de către BĂZĂVAN DUMITRU a
infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 2531 din Codul Penal al
României.
Persoanele
evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare,
elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi
asistați sau reprezentați de un avocat şi de a prezenta date sau informații pe
care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere
scris. Toate persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de
vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
„Fapta
persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale
privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie
abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile
demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.
„Persoana
[…] față de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de
incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o
demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării,
destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de
drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate
ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.
Agenţia
Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor
legalității, confidenţialității, imparţialității, independenţei operaţionale,
celerității, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.
AGENȚIA
NAȚIONALĂ DE INTEGRITATE, 6 septembrie 2013
Pentru a închide o dată
pentru totdeauna acest subiect, mai vreau să transmit ceva tîrgumureşenilor
care mă cunosc: în anii 2012 - 2013, în urma sesizărilor venite din partea a
doi consilieri locali PNL, o seamă de instituţii abilitate şi organe de control
au verificat atent activitatea Primăriei. A fost depus şi un memoriu la
cancelaria Primului Ministru….. În timpul scurs de la depunerea acestor
sesizări au sosit pe adresa Primăriei şi rezultatele controalelor efectuate,
rezultate care subliniază că NU AU FOST IDENTIFICATE ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII !!!.
Şi cu asta am închis subiectul ! Părerea sutelor de oameni cu care mă
întâlnesc, părerea preşedinţilor de asociaţii de proprietari, părerea celor
care se implică şi care fac nişte lucruri foarte frumoase pentru oraş, contează
mult mai mult pentru mine decât cârcotelile şi uneltirea unor persoane ahtiate
după funcţii şi putere. Ne aşteptă o perioadă intensă, cu multe lucrări şi
multe evenimente. Până atunci însă, vă doresc: Sărbători Pascale Luminate, pace
şi bucurie în suflete ! Să iertăm şi să dăruim tot ce e mai bun celor din jurul
nostru. ”
Biroul de Presă al
Primăriei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.