joi, 1 mai 2014

Activewatch dă peste bot CNA-ului care s-a găsit să facă analogia între un clip comercial și copiii tâmpiți care se urcă pe vagoane



Activewatch dă peste bot CNA-ului care s-a găsit să facă analogia între un clip comercial și copiii tâmpiți care se urcă pe vagoane

În loc să îi frece grija pentru alte mizerii care pot fi copiate de copii, de la făcăturile gen Noră contra mamă, Ochii din umbră și alte mizerii regizate și care au scop doar oferirea de senzații tari, limbaj violent și rezolvarea situației familiale cu pumnul și picioarele, în loc să facă ordine la descreierații de la Antena 3, B1 și alte televiziuni de partid și de ceva știri, în loc să interzică știrile violente după ora 22, în loc să penalizeze folosirea femeii ca obiect sexual și de asistentă foarte proastă și incultă care stă la dispoziția bărbaților, odihniții de la CNA fac militărie cu… clipuri comerciale care nici măcar nu mint, ca reclame comerciale la pâine, apă sau aiurea! Cică, astea îi învață de copiii cretini să se cațere pe trenuri! Felicitări, Activewatch, pentru poziție! Pentru păcălicii de la CNA, dacă erau niște actorași necunoscuți în clip era în regulă, pentru că se motivează că ăia doi se bucură de simpatia tinerilor?!
Publicat Miercuri, 30 Aprilie 2014

București
30 aprilie 2014


În atenția membrilor Consiliului Național al Audiovizualului
Ref: Decizia Consiliului de a interzice de la difuzare spotul Romtelecom/Cosmote


Scrisoare deschisă


 Stimați membri,

 Considerăm că decizia din 29 aprilie 2014* de a interzice difuzarea spotului Romtelecom/ Cosmote a fost luată în mod pripit, fără bază factuală și induce o viziune greșită privind funcționarea mass media prin promovarea ideii că mesajele audiovizuale au efecte directe și nediferențiate asupra comportamentelor copiilor și oamenilor, fără însă a aduce argumente solide în acest sens.

 Sesizarea Ministerului de Interne face referire la o ipoteză, o legătură posibilă între creșterea cazurilor grave de copii sau adolescenți electrocutați ca urmare a faptului că au urcat pe garniturile de tren și spotul Romtelecom/ Cosmote: “Una dintre ipotezele care ar putea să explice acest fenomen îngrijorător este o posibilă influenţă a unui clip publicitar realizat pentru o companie de telefonie mobilă (Romtelecom/ Cosmote), în care două personaje care beneficiază de foarte multă simpatie în rândul copiilor şi adolescenţilor, Smiley şi Pavel Bartoş, realizează o serie de exhibiţii acrobatice urcaţi pe un tren în mişcare".

 Apreciem trecerea de la sesizare la decizia de reintrare în legalitate ca fiind abruptă și că o evaluare detaliată și documentată a situației ar fi fost binevenită. Relația dintre conținuturile difuzate de programele de televiziune și comportamentul uman nu este una liniară, dezbaterea la nivel academic fiind deja fermă asupra acestui aspect. Nu se poate vorbi de o influență de masă, care se manifestă în același fel, în rândurile unui public omogen, fără discernământ. Orice acțiune – chiar inspirată de o reclamă - trebuie pusă în context și ar trebui înțeleasă și în funcție de motivațiile persoanei care face acțiunea, de personalitatea acesteia, de modul de gândire și educația sa.

Nu subestimăm, pe de altă parte, nici rolul CNA în protejarea minorilor, dar credem că este foarte important ca intervențiile Consiliului să fie temeinic argumentate pentru a se putea constitui ca irefutabile cazuri de jurisprudență. În momentul de față, decizia Consiliului a fost luată în baza unei ipoteze, căreia i s-a acordat statut de axiomă. Doar parcurgerea sesizării și baza legală invocată nu sunt de ajuns pentru a vota cenzura.

În concluzie, vă rugăm să luați în considerare reanalizarea deciziei, după o documentare detaliată a situației de fapt și să țineți cont de diversitatea teoriilor și opiniilor comunității academice. În particular, în acest caz, ne permitem să recomandăm introducerea unui text de avertizare de tipul “nu încercați acasă”.

Dar, foarte important, recomandăm Consiliului să ia în considerare o abordare proactivă și, în locul cenzurii, să promoveze mai mult educația media prin care să ofere telespectatorilor instrumentele și cunoștințele necesare despre funcționarea media, care să îi ajute să analizeze critic mesajele media și să ia decizii în beneficiul lor.

Vă mulțumim anticipat pentru disponibilitatea de a ne răspunde.

Departamentul Educatie Media și Cercetare
ActiveWatch

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.